25
თებ
2013

კორპორაციული სოციალური პასუხისმგებლობა საქართველოში

25 თებ 2013

logo“ახალი ნათება”, კორპორაციული  სოციალური პასუხისმგებლობის ფარგლებში, ერთთვიან აქციას იწყებს. 25 თებერვლიდან მათი პროდუქცია 20%-იანი ფასდაკლებით გაიყიდება. კომპანიის საზოგადოებასთან ურთიერთობის მენეჯრი თათა მორჩილაძე ამბობს, რომ ამჯერად ისინი სოციალურად დაუცველ 3-7 შვილიან ოჯახებს დაეხმარებიან. 

 
DSC_0124თათა მორჩილაძის თქმით, საქველმოქმედო აქციებს ახალი ნათება პერმანენტულად ატარებს, მაგრამ ისინი ყოველთვის არ  არის  სოციალური პასუხისმგებლობის მიმართულებით.

ამბობს, რომ უკვე მეორე წელია, სხვა მიმართულებებთან ერთად,  სოციალურად დაუცველი და განსაკუთრებული საჭიროებების მქონე ბავშვებზე ზრუნავენ. 

თათა მორჩილაძე ამბობს, რომ მათი კომპანია სოციალური პასუხისმგებლობის კუთხით აქტიურობას მომავალშიც აპირებს და ეს არ იქნება ერთი მიმართულება.

“ძალიან მნიშვენლოვანია სიკეთის გამოხატვა ხალხისადმი. შეიძლება, კომპანიამ გააკეთოს  აქცია, თავად გამოიყენოს მოგება და სოციალური კუთხით არ მიმართოს. ჩვენ ვთლით, რომ სოციალური პასუხისმგებლობის კუთხით განხორციელებული აქტივობები მნიშვნელოვანია და იგი ხალხთან დაახლოების, სანდოობის, ლოიალობისა და კეთილგანწყობის მოპოვებას ნიშნავს”, ამბობს თათა მორჩილაძე.

ომპანიებისა, უწყებებისა თუ ორგანიზაციების სოციალური პასუხისმგებლობა ქართულ რეალობაში სხვადასხვაგვარია. განსხვავებულია მისი აღქმა და განხორციელების ფორმები.

csr-shadow-lightკომუნიკაციისა და კორპორაციული სოციალური პასუხისმგებლობის კონსულტანტი თამუნა კვარაცხელია ამბობს, რომ  ბიზნესის  სოციალური პასუხისმგებლობა  ნიშნავს კომპანიის მიერ მუდმივი ვალდებულების აღებას.  საკუთარ საქმიანობას ეთიკის პრინციპების დაცვით განახორციელებას, ეკონომიკური განვითარების ხელშეწყობას და კომპანიის პერსონალის, მათი ოჯახებისა და ზოგადად,  ადგილობრივი საზოგადოების ცხოვრების დონის გაუმჯობესებაზე ზრუნვას. მისი თქმით,  ბიზნესის სოციალური პასუხისმგებლობა უფრო მეტია, ვიდრე მხოლოდ ხარჯი თუ საქველმოქმედო აქცია. აქ საუბარია დაგეგმილ და რეგულარულ აქტივობებზე, რომელიც სისტემური ცვლილებებისა და საზოგადოებაში ბიზნესის როლისა და ფუნქციის უკეთ დამკვიდრების მიზნით ხორციელდება.

თამუნა კვარაცხელია მიიჩნევს, რომ სოციალური პასუხისმგებლობის კუთხით, ქართულ რეალობაში არც თუ სახარბიელო სურათია.

“კომპანიების უმეტესობას კარგად არ ესმის რას ნიშნავს კორპორაციული სოციალური პასუხისმგებლობა, ხოლო ბევრისათვის ეს მხოლოდ ერთგვარი “მოდაა”, ანუ, უნდათ მხოლოდ იმიტომ, რომ სხვა აკეთებს, ან ინვესტორს აინტერესებს და ა.შ. მიუხედავად იმისა, რომ ზოგ კომპანიას აქვს სურვილი სოციალურ პასუხისმგებლობასთან დაკავშირებული აქტივობები განახორციელოს, მათ უმეტესობას არც კი აქვს გააზრებული რას ნიშნავს ეს.  გარდა ამისა, ბევრი კომპანია სოციალურ პასუხისმგებლობად ერთჯერად საქველმოქმედო აქციებს მიიჩნევს, რაც ასევე საჭირო და დასაფასებელია, მაგრამ ეს აქციები მხოლოდ ერთჯერადად ხდება და რაიმე რეალური და მდგრადი შედეგი არ  მოაქვს.  როცა  დახარჯული რესურსების სანაცვლოდ გაცილებით უფრო ხანგრძლივმოქმედი შედეგების მიღწევა შეიძლება.

კომპანიებს არ ყავს პერსონალი, რომელსაც სოციალური პასუხისმგებლობის შესახებ საჭირო ცოდნა გააჩნია. საქართველოს სინამდვილეში ცალკე სოციალური პასუხისმგებლობის საკითხებზე მომუშავე ადამიანის სრულ განაკვეთზე დასაქმება ბევრი ბიზნესისათვის ფუფუნებაა და სწორედ ამიტომაც ამ ფუნქციას ხშრად საზოგადოებასთნ ურთიერთობისა და მარკეტინგის განყოფილებებს უთავსებენ, რომლებსაც ხშირად არც კი ესმით ამ საკითხის მნიშვნელოვანება და არ იციან როგორ იმოქმედონ. რაც მთავარია, ხშირად კომპანიებისათვის კორპორაციულ სოციალურ პასუხისმგებლობასთნ დაკავშირებული აქტივობები უბრალოდ ზედმეტი თავის ტკივილია, ამიტომაც ბევრს თავის შეწუხებაც არ უნდა. ისინიც კი, ვინც გარკვეულ აქტივობას ახორციელებს, არასათანადოდ ახდენს მის კომუნიკაციას. ბევრი კომპანია ერთჯერადი და ნაკლებად სასარგებლო აქციების ირგლივ ძალიან დიდ აჟიოტაჟს აწყობს, რაც საკმაოდ აღიზიანებს მომხმარებელს და კომპანიას კეთილი სახელის მაგივრად პირიქით, უარყოფითად წარმოაჩენს”- ამბობს თამუნა კვარაცხელია.

მისი თქმით, სოციალური პასუხისმგებლობის კუთხით წარმატებული აქტივობისათვის უპირველეს ყოვლისა,  კომპანიამ უნდა გააცნობიეროს, რისთვისაა საჭირო მისი სოციალურად პასუხისმგებელი ქცევა. უნდა დაადგინოს, რა მიზნების მიღწევა სურს, რა დროში და რისი გაღება/დათმობა შეუძლია,  ჩამოაყალიბოს სოციალური პასუხისმგებლობის მისეული პოლიტიკა, სადაც აღწერილი იქნება, რის მოგვარებას ცდილობს ის და როგორ. თამუნა კვარაცხელიას აზრით  ასევე საჭიროა ორგანიზაციამ შექმნას სტრატეგია და სამოქმედო გეგმა, მუდმივი მონიტორინგი გაუწიოს ამ გეგმების შესრულებას – გამოავლინოს რა არ გამოუვიდა, ან რისი შეცვლაა საჭირო.  ეს ყველაფერი კი  საჭირო ფორმითა და ოდენობით  გააცნოს მის პარტნიორებს, კლიენტებსა თუ ზოგადად , მოსახლეობას.

განხილვა

კომენტარის დატოვება

თქვენი ელფოსტის მისამართი გამოქვეყნებული არ იყო.