in

სამი საკვანძო ფრაზა, რომელსაც თავი უნდა აარიდოთ მოლაპარაკებებისას

მოლაპარაკების ხელოვნება წარმატებული ბიზნესის საფუძველია. ექსპერტები თვლიან, რომ წარმატებული კომუნიკაცია ხშირად არა მხოლოდ იმაზეა დამოკიდებული, რას ამბობენ ბიზნეს პროფესიონალები, არამედ იმაზეც, თუ რისი თქმისგან თავს იკავებენ.

ლიდია ფენეტი, რომელიც Christie’s-ში გლობალური სტრატეგიული პარტნიორობის მიმართულებას ხელმძღვანელობდა აღნიშნავს, რომ არსებობს სამი ფრაზა, რომელიც პროფესიონალებმა უნდა აირიდონ, რათა მოლაპარაკებებში წარმატებას მიაღწიონ:

„შეიძლება გთხოვოთ…“ – თავდაჯერებულობის ნაკლებობის სიგნალი

მოლაპარაკების პროცესში თავდაჯერებულობა უმნიშვნელოვანესი ფაქტორია. ამ ტიპის ფრაზების გამოყენებით, ადამიანი უნებლიედ გადასცემს კონტროლს მოლაპარაკების მეორე მხარეს. პროფესიონალი ბიზნესმენები ამ მიდგომის ნაცვლად გამოხატავენ საკუთარ პოზიციას მტკიცედ და ნათლად, ლოდინის რეჟიმში გადადიან მხოლოდ პასუხის მოსმენისთვის.

მოლაპარაკებაში წარმატებული მენეჯერები ინარჩუნებენ ბუნებრივ ქცევას, მაგრამ ამავდროულად, არ აღმოჩნდებიან ნებართვის მთხოვნელის პოზიციაში. პრაქტიკა მეგობრებთან და კოლეგებთან ეხმარება მოლაპარაკების წამყვანებს, უკეთ გაუმკლავდნენ სიჩუმის მომენტებს, რომლებიც ხშირად წარმატებული მოლაპარაკების გასაღებია.

„როგორ ფიქრობთ, ჩემი შეთავაზება ზედმეტად ძვირია?“ – მოლაპარაკების სტრატეგიის გაცემა

წარმატებული მოლაპარაკება ყოველთვის ეფუძნება წინასწარ მომზადებულ სტრატეგიას. გამოცდილი პროფესიონალები წინასწარ განსაზღვრავენ საკუთარ პოზიციებს – მინიმალურ, ოპტიმალურ და მაქსიმალურ შესაძლო შედეგებს. ამ სტრატეგიის წყალობით, არ არსებობს საჭიროება იმისა, რომ მოლაპარაკების მონაწილემ ეჭვქვეშ დააყენოს საკუთარი შეთავაზება.

ეს ასევე ეხმარება ბიზნესმენებს, არ მიიღონ ისეთი წინადადებები, რომლებიც მათ მინიმალურ მოლოდინზე დაბალია. გამოცდილი მომლაპარაკებლები ყოველთვის ვარაუდობენ, რომ მეორე მხარეც კარგად არის მომზადებული, ამიტომ საკუთარი შეთავაზების დაეჭვება მხოლოდ ავლენს არასაკმარის თავდაჯერებულობას.

„დაველოდები თქვენგან პასუხს შემდეგ ნაბიჯებზე“ – მოლაპარაკების გაჭიანურება

პროფესიონალები იციან, რომ მოლაპარაკება არ არის დასრულებული, სანამ ხელშეკრულება არ არის ხელმოწერილი. ფენეტი, როგორც გამოცდილი აუქციონერი, აღნიშნავს, რომ მყიდველის სინანული ხშირი მოვლენაა. სწორედ ამიტომ, წარმატებული მოლაპარაკებისას, ლიდერები ყოველთვის ცდილობენ, დაუყოვნებლივ მიიღონ ზომები გარიგების დასაფიქსირებლად.

მაქსიმალურად სწრაფი დასრულება და შეთანხმების გაფორმება საშუალებას აძლევს ბიზნეს პროფესიონალებს, სწრაფად გადაინაცვლონ ახალ პროექტებზე და შესაძლებლობებზე, რაც მათი ეფექტიანობის გაზრდას უწყობს ხელს.

წარმატებული მოლაპარაკებების წარმართვა მოითხოვს არა მხოლოდ კარგად შერჩეულ ფრაზებს, არამედ გარკვეული გამონათქვამების თავიდან არიდებასაც. სწორად შერჩეული ენობრივი კონსტრუქციები და თავდაჯერებული, მაგრამ არა აგრესიული მიდგომა, შეიძლება გახდეს გადამწყვეტი ფაქტორი ნებისმიერი ბიზნეს შეთანხმების მიღწევის პროცესში.

წყარო: Fastcompany

„არ გაჩერდე – ჩემთვის ეს არის განუწყვეტელი მოძრაობა წინ, ახალი ცოდნის და ინოვაციების გზაზე“ – ფიქრია გრძელიშვილი, საქართველოს ბანკის გუნდის წევრი

თიბისის ESG აკადემია ბიზნესების წარმომადგენლებისთვის ტრენინგს -„ბიზნესის გზა მდგრადობისკენ – შექმენი მწვანე მომავალი“ ჩაატარებს