Amazon-ის ბოლოდროინდელი მოთხოვნა თანამშრომლების ოფისში დაბრუნების შესახებ (RTO), შემცირებული გრაფიკით, არის მაგალითი იმისა, თუ როგორ იხევენ უკან კომპანიები დისტანციური სამუშაო პოლიტიკიდან. RTO-ს მხარდამჭერები ხშირად საუბრობენ პირისპირ კომუნიკაციის მნიშვნელობაზე, Google-ის ყოფილმა აღმასრულებელმა დირექტორმა ერიკ შმიდტმა განაცხადა, რომ Google-ის გადაწყვეტილებით, სამუშაოსა და პირადი ცხოვრების ბალანსი, სახლში ადრე მისვლა და დისტანციურად მუშაობა უფრო მნიშვნელოვანი იყო, ვიდრე კომპანიის პოზიციის გამარჯვება.
ბოლოდროინდელმა კვლევამ, რომელმაც თანამშრომლები შემთხვევითობის პრინციპით გადაანაწილა სამდღიან და ხუთდღიან საოფისე გრაფიკზე, შეიძლება მყარი მტკიცებულება დაგვანახოს ჰიბრიდული მუშაობის სარგებელზე, კადრების გადინებისა და მოგების ზრდის თვალსაზრისით. მართლაც, შედეგები იმდენად შთამბეჭდავი იყო, რომ კომპანიის საშუალო რგოლის მენეჯერებმა შეცვალეს თავიანთი ადრინდელი სკეპტიკური შეხედულებები სახლიდან მუშაობის მიმართ.
ექსპერიმენტის შედეგები
მკვლევრებმა ითანამშრომლეს კომპანია Trip.com-თან. ესაა მსოფლიოს ერთ-ერთი უმსხვილესი სამოგზაურო კომპანია 40,000 თანამშრომლით.
კვლევაში მონაწილეობა მიიღო ჩინეთში მყოფმა დაახლოებით 1,600-მა თანამშრომელმა მარკეტინგის, ფინანსების, ბუღალტერიისა და საინჟინრო განყოფილებებიდან. ისინი შემთხვევითობის პრინციპით გადანაწილდნენ ორ ჯგუფში, დაბადების თარიღების ლუწ-კენტობის მიხედვით. ერთი, საკონტროლო ჯგუფი, ოფისში მიდიოდა კვირაში ხუთი დღე, ექვსი თვის განმავლობაში. მეორე ჯგუფი, საექსპერიმენტო ჯგუფი, ოფისში მხოლოდ ორშაბათს, სამშაბათს და ხუთშაბათს მიდიოდა, იმავე პერიოდის განმავლობაში.
მკვლევრებმა გააანალიზეს მონაცემები ექვსთვიანი ექსპერიმენტიდან და შემდგომი ორი წლის შეფასებებიდან. აღმოჩნდა, რომ ორ ჯგუფს შორის არ იყო განსხვავება პროდუქტიულობაში, შეფასების ქულებში ან დაწინაურებაში.
ექსპერიმენტამდე მენეჯერები ვარაუდობდნენ, რომ ჰიბრიდული მოდელი პროდუქტიულობას 2.6%-ით შეამცირებდა. ექვსთვიანი ექსპერიმენტის შემდეგ კი შეაფასეს, რომ პროდუქტიულობა 1%-ით გაიზარდა. ჰიბრიდული მოდელით მომუშავეებს ჰქონდათ კმაყოფილების უფრო მაღალი მაჩვენებელი და 35%-ით ნაკლები გადინება. სამსახურის დატოვების მაჩვენებლის შემცირება ყველაზე მაღალი იყო ქალ თანამშრომლებში. არამენეჯერებსა და იმ თანამშრომლებში, რომელთაც 1.5 საათზე მეტი სჭირდებოდათ მგზავრობისთვის, ასევე მნიშვნელოვნად შემცირდა სამსახურის დატოვების მაჩვენებელი, ჰიბრიდული მოდელის პირობებში.
ადამიანური რესურსების მართვის საზოგადოების თანახმად, თითოეული წასული თანამშრომელი კომპანიებს უჯდებათ თანამშრომლის წლიური ხელფასის მინიმუმ 50%, რაც Trip.com-ისთვის ნიშნავს $30,000-ს ერთ ადამიანზე. Trip.com-ის ექსპერიმენტში, თანამშრომლებს იმდენად მოეწონათ ჰიბრიდული მოდელი, რომ მათი წასვლის მაჩვენებელი მესამედზე მეტით შემცირდა – რამაც კომპანიას წელიწადში მილიონობით დოლარი დაუზოგა.
მენეჯერული გაკვეთილები
მას შემდეგ, რაც კვლევა გამოქვეყნდა, აღმასრულებლები ძალიან დაინტერესდნენ მეტი ინფორმაციის მიღებით. აქ არის მოცემული სამი კრიტიკული კომპონენტი, რომელმაც ხელი შეუწყო Trip.com-ში ჰიბრიდული მუშაობის წარმატებას.
პირველ რიგში, Trip.com-ს აქვს შეფასების კონკრეტული სისტემა, რომელიც შეესაბამება მსოფლიო საუკეთესო პრაქტიკას. მენეჯერები არ დგანან თანამშრომლების მაგიდებთან მათი პროგრესის შესამოწმებლად, არ აძლევენ არაფორმალურ უკუკავშირს წელიწადში ერთხელ. ამის ნაცვლად, კომპანიას აქვს ყოვლისმომცველი შეფასების პროცესი ყოველ ექვს თვეში, რათა დაეხმაროს თანამშრომლებს რეალურ დროში კორექტირებაში. თანამშრომლის შესრულების მონაცემები, ასევე უკუკავშირი სინთეზირდება დეტალურ შეფასებაში. ზარის მრუდის შეფასების სისტემის მეშვეობით, რომელიც უზრუნველყოფს ქულების დიაპაზონს, Trip.com-ს შეუძლია ეფექტურად დააჯილდოოს საუკეთესო შემსრულებლები, ამავდროულად გამოავლინოს ყველაზე დაბალი მაჩვენებლის მქონენი, რომლებიც შემდეგ შესრულების გაუმჯობესების გეგმაში ჩაერთვებიან. გარდა ამისა, ანაზღაურება და დაწინაურება პირდაპირ არის დაკავშირებული შეფასებასთან. ამრიგად, კომპანიის მენეჯერებს შეუძლიათ ეფექტურად აუმაღლონ მოტივაცია და დააჯილდოონ მაღალი შედეგების მქონე თანამშრომლები, იმის მიუხედავად, სახლიდან მუშაობენ თუ ოფისიდან.
მეორე, Trip.com-ის ჰიბრიდული მუშაობის მიდგომაში თანამშრომლებს აქვთ მკაფიო, კოორდინირებული გრაფიკი, თუ როდის იქნება მათი გუნდი ოფისში ერთად. Trip.com საშუალებას აძლევს ყველა თანამშრომელს იმუშაოს სახლიდან ოთხშაბათს და პარასკევს. სხვა ბიზნესებმა შეიძლება აირჩიონ საოფისე დღეების დადგენა გუნდის ან კომპანიის დონეზე, მაგრამ გრაფიკის სიცხადე კრიტიკულად მნიშვნელოვანია წარმატებული ჰიბრიდული პოლიტიკისთვის.
და ბოლოს, Trip.com-ის დირექტორი და მთელი აღმასრულებელი გუნდი მხარს უჭერს ჰიბრიდულ პოლიტიკას. ხელმძღვანელობის მხარდაჭერა მართლაც კრიტიკულად მნიშვნელოვანია წარმატებული სტრატეგიისთვის.
წყარო: HBR