in

როგორია კომპანიაში ხელოვნური ინტელექტის დანერგვის პროცესი

ხელოვნური ინტელექტი (AI) აღარ არის მომავლის დაპირება – ის უკვე აქ გახლავთ და ინტეგრირებულია ისეთ სფეროებში, როგორიცაა მომხმარებელთა მომსახურება, პროგრამირება და მარკეტინგი. სხვადასხვა ინდუსტრიაში დასაქმებულები უკვე აქტიურად იყენებენ ინსტრუმენტებს, როგორიცაა ChatGPT, Claude და GitHub Copilot, რათა პროდუქტიულობა გაზარდონ. ეს კი ზოგიერთ სექტორში ეფექტურობის 25%-მდე ზრდას უწყობს ხელს. მიუხედავად ინდივიდუალური წარმატებებისა, კომპანიების უმეტესობა ჯერ კიდევ ვერ ახერხებს AI-ის სარგებლის გარდაქმნას ორგანიზაციულ ცვლილებებად.

BCG-ის მიერ ჩატარებულმა კვლევამ, რომელიც მოიცავდა 1,400-ზე მეტ აღმასრულებელს, გამოავლინა კრიტიკული ტენდენცია: 2024 წლისთვის აღმასრულებელთა 89%-მა AI და გენერაციული AI სამი მთავარ ტექნოლოგიურ პრიორიტეტს შორის დაასახელა. ეს ფოკუსი ეფუძნება ტექნოლოგიის უზარმაზარ პოტენციალს, რომელიც სექტორებს გარდაქმნის და ეკონომიკურ ზრდას ასტიმულირებს. McKinsey და PwC პროგნოზირებენ, რომ 2030 წლისთვის, AI გლობალური მშპ-ს $13-დან $15.7 ტრილიონამდე ზრდას შეუწყობს ხელს.

თუმცა, BCG-ის კვლევამ ასევე გამოავლინა მნიშვნელოვანი კონტრასტი ცნობიერებასა და ქმედებებს შორის. მიუხედავად იმისა, რომ აღმასრულებელთა უმეტესობა აცნობიერებს AI-ის სტრატეგიულ მნიშვნელობას, მხოლოდ 6%-მა მიიღო ზომები თანამშრომელთა უნარების განვითარებისთვის.

ეს პრობლემა ახალი არ არის. გამოჩნდა მსგავსი ტენდენციაც, როცა კომპანიები ცდილობენ ადაპტირდნენ „ღია ტალანტის“ კონცეფციასთან – ეს არის გლობალურად მყოფი თავისუფალი თანამშრომლების ციფრული პლატფორმების მეშვეობით მართვა. მენეჯერები, როგორც წესი, არ არიან მზად ახალი სამუშაო მოდელის მიღებისთვის, სანამ პირდაპირ და მასშტაბურ სარგებელს არ დაინახავენ.

ახალი ტექნოლოგიის მასშტაბურად მიღება, რა თქმა უნდა, გარკვეულ სირთულეებს უკავშირდება, მაგრამ სიახლეა ის, რომ ეს სირთულეები ტრანსფორმაციის შესაძლებლობას იძლევა. აქ უკვე, საკვანძო საკითხია სწორი ჩარჩოს არჩევა. „ღია ტალანტის“ რევოლუციისთვის შემუშავებული ჩარჩო ასევე ეფექტურია AI-ის ადაპტაციის პროცესში. ამ ჩარჩოს ყველაზე წარმატებული ელემენტებია:

პრაქტიკის შექმნა

კომპანიებმა უნდა შექმნან ქსელი, სადაც თანამშრომლობა ნაგულისხმევია და იდეები თავისუფლად მიედინება. ეს კულტურა ხელს შეუწყობს AI-ის ეფექტურ გამოყენებას და ინოვაციებს. თანამშრომლებს უნდა მიეცეთ თავისუფლება, გამოიკვლიონ AI-ის ინსტრუმენტები, შეამოწმონ მათი შესაძლებლობები და გაუზიარონ გამოცდილება ერთმანეთს.
თუ ქსელური გარემო არ იქმნება, ინდივიდუალური მენეჯერები ხშირად უპირატესობას ანიჭებენ ახალ მიდგომების ფარულად გამოყენებას, რასაც ზოგჯერ ინდივიდუალური წარმატება მოაქვს, მაგრამ ორგანიზაციისთვის ამას სისტემური სარგებელი არ გააჩნია.

სრულყოფილებაზე ორიენტირი

AI-ის ინტეგრირების პროცესში კომპანიებმა უნდა განიხილონ სრულყოფილების ცენტრების (Center of Excellence) შექმნა, რომლებიც ატარებენ ექსპერიმენტებს, წარმართავენ მმართველობასა და სტანდარტების დანერგვას, ასევე მენეჯმენტს უწევენ რისკებისა და შესაბამისობის პროცესს. ეს ცენტრები ხელს უწყობენ საჭიროების სპეციფიკურ სტრატეგიების შემუშავებას და მცირე ექსპერიმენტების მასშტაბურ გადაწყვეტილებებად გარდაქმნას.

პროცესის მიღება

AI-ის ინტეგრაცია სწრაფად არ ხდება. კომპანიები უნდა მიჰყვნენ ეტაპობრივ პროცესს, რომელიც მოიცავს შემდეგ ნაბიჯებს:

შეფასება – გაარკვიონ, სად და როგორ გამოიყენება AI ორგანიზაციაში და მისი გაფართოების შესაძლებლობები შექმნან.

სწავლა – საერთო ცოდნის ბაზისა და თანამშრომლობის პლატფორმების შემუშავება.

ექსპერიმენტი – მცირე, კონტროლირებადი ექსპერიმენტები, რომლებიც ორგანიზაციის საჭიროებებზეა მორგებული.

ინფრასტრუქტურის ჩამოყალიბება – წარმატებული პროექტების ორგანიზაციულ სტრუქტურაში ინტეგრირება.

მასშტაბირება – ეფექტური გადაწყვეტილებების მთელ ორგანიზაციაში გავრცელება.

საერთო ჯამში, AI უნდა იქცეს კომპანიის დნმ-ის ნაწილად, ხოლო თანამშრომლები მის ეფექტურად გამოყენებას დაეუფლონ.

წყარო: HBR



„აგროსფეროში“ სასოფლო-სამეურნეო ტექნიკაზე განსაკუთრებული ფასდაკლება ამოქმედდა

Retain-ის პლატფორმით, ტურიზმის ეროვნული ადმინისტრაცია ტურისტების კმაყოფილებას ზომავს