დაიღალეთ იმაზე ფიქრით, თუ რა საჩუქრები უნდა უყიდოთ ყველას წელს? ხელოვნური ინტელექტის ჩატბოტები შეიძლება დაგეხმარონ, თუმცა ნუ გექნებათ მოლოდინი, რომ მთელ სამუშაოს შეასრულებენ ან ყოველთვის სწორ პასუხებს მოგცემენ. ზოგიერთმა კომპანიამ დანერგა ახალი გენერაციული ხელოვნური ინტელექტის ტექნოლოგიებით გაჯერებული მოდელები, რაც მყიდველებს საშუალებას აძლევს რჩევა მიიღონ ბუნებრივად ფორმულირებული კითხვების დასმით, მაგალითად „რომელია საუკეთესო უსადენო დინამიკი?“.
კომპანიები იმედოვნებენ, რომ მომხმარებლები გამოიყენებენ ამ ჩატბოტებს, შოპინგის ასისტენტებს ვირტუალურ თანმხლებად. ეს ჩატბოტები დაეხმარებიან პროდუქტების აღმოჩენაში ან შედარებაში. ადრინდელი ვერსია ძირითადად გამოიყენებოდა ამოცანაზე ორიენტირებული ფუნქციებისთვის, როგორიცაა მომხმარებლების დახმარება ონლაინ შეკვეთების მოძიებაში ან იმ პროდუქტების დაბრუნებაში, რომლებიც მოლოდინს ვერ გაამართლებდა.
Amazon-მა განაცხადა, რომ მისი მომხმარებლები კითხავენ Rufus-ს – გენერაციული ხელოვნური ინტელექტით აღჭურვილ შოპინგის ასისტენტს, რომელიც წელს გაუშვეს – ისეთი ინფორმაციის მისაღებად, როგორიცაა – არის თუ არა კონკრეტული ყავის აპარატი ადვილად გასაწმენდი, ან რა რეკომენდაციები აქვს ბავშვის დაბადების დღისთვის ეზოს თამაშებთან დაკავშირებით.
შოპინგის ასისტენტი Rufus, რომელიც ხელმისაწვდომია საშობაო მყიდველებისთვის აშშ-ში და რამდენიმე სხვა ქვეყანაში, არ არის ერთადერთი ვერსია. Walmart-ის შერჩეულ მყიდველებს წელს ექნებათ წვდომა მსგავს ჩატბოტზე, რომელსაც ქვეყნის უდიდესი საცალო მოვაჭრე ტესტირებას უტარებს რამდენიმე პროდუქტის კატეგორიაში, მათ შორის სათამაშოებსა და ელექტრონიკაში.
Perplexity AI-მ გასულ თვეს თავის ხელოვნური ინტელექტით მართულ საძიებო სისტემაში დაამატა ფუნქცია, რომელიც მომხმარებლებს საშუალებას აძლევს დასვან ისეთი კითხვა, როგორიცაა „რომელია საუკეთესო ტყავის ჩექმები?“ და შემდეგ მიიღონ კონკრეტული პროდუქტის შედეგები, რომლებიც, სან-ფრანცისკოში დაფუძნებული კომპანიის თქმით, არ არის სპონსორირებული.
ელექტრონული კომერციის კომპანიებმა დაიწყეს ჩატბოტებზე მეტი ყურადღების მიქცევა და ChatGPT-ის ტექსტური ჩატბოტის გამოყენება, 2022 წლის ბოლოს მეინსტრიმული გახდა, რამაც საზოგადოებრივი და ბიზნეს ინტერესი გააღვივა გენერაციული ხელოვნური ინტელექტის ტექნოლოგიის მიმართ, რომელიც ამ ინსტრუმენტს ამუშავებს.
Victoria’s Secret, IKEA, Instacart და კანადური საცალო მოვაჭრე Ssense არიან იმ კომპანიებს შორის, რომლებიც ექსპერიმენტებს ატარებენ ჩატბოტებთან.
გაუმჯობესებულ ჩატბოტებამდეც კი, ონლაინ საცალო მოვაჭრეები ქმნიდნენ პროდუქტის რეკომენდაციებს მომხმარებლის წინა შესყიდვების ან ძიების ისტორიის საფუძველზე. Amazon იყო წამყვანი რეკომენდაციების თავის პლატფორმაზე განთავსებაში, ასე რომ Rufus-ის შესაძლებლობა, მოგაწოდოთ ზოგიერთი რეკომენდაცია, განსაკუთრებით რევოლუციური არ არის. რაჯივ მეტამ, Amazon-ის ძიებისა და კონვერსაციული შოპინგის ვიცე-პრეზიდენტმა განაცხადა, რომ კომპანია ახლა უფრო სასარგებლო რეკომენდაციებს სთავაზობს Rufus-ის დაპროგრამებით დამაზუსტებელი ან შემდგომი კითხვების დასასმელად.
Shop AI-ს, ჩატბოტს, რომელიც კანადურმა ელექტრონული კომერციის კომპანია Shopify-მ გასულ წელს გაუშვა, ასევე შეუძლია დაეხმაროს მყიდველებს ახალი პროდუქტების აღმოჩენაში საკუთარი კითხვების დასმით, მაგალითად, სთხოვოს დეტალები სავარაუდო საჩუქრის მიმღების შესახებ ან მახასიათებლები, რომლებიც მყიდველს არ სურს. თუმცა, Shop AI-ს უჭირს კონკრეტული პროდუქტების რეკომენდაცია ან პროდუქტის კატეგორიაში ყველაზე დაბალი ფასის მქონე ნივთის იდენტიფიცირება.
წყარო: inc