ხელოვნური ინტელექტის ეპოქაში კომპანიები იყოფიან AI მიდგომის დანერგვისა და არდანერგვის მიხედვით. უმრავლესობა ჯერაც მეორე კატეგორიაშია. BCG-ის ბოლოდროინდელმა კვლევამ აჩვენა, რომ კომპანიების მხოლოდ 10%-მა მოახერხა გენერაციული ხელოვნური ინტელექტის მასშტაბურად დანერგვა. თუმცა ეს მათი თანამშრომლების ნეგატიური განწყობის ბრალი არ არის. მომხმარებელთა განწყობის ბოლოდროინდელმა კვლევამ აჩვენა, რომ თანამშრომლების 70% ენთუზიაზმით უყურებს სამუშაო ადგილზე გენერაციული ხელოვნური ინტელექტის გამოყენებას. თანამშრომლები აფასებენ სწავლის დაჩქარების შესაძლებლობას და ყოველდღიური სამუშაო ინტენსივობის შემცირებას. თუმცა, როდესაც კომპანიები ხელოვნური ინტელექტის ინდივიდუალური გამოყენებიდან მთლიანი პროცესების გადაპროექტებაზე გადადიან, შფოთვა მატულობს. სამუშაო ადგილების დაკარგვის შიში სულ უფრო მეტი შეშფოთების საგანი ხდება. არადა, არ არის აუცილებელი, რომ ეს ასე მოხდეს. ლიდერებს შეუძლიათ დააჩქარონ თავიანთი ხელოვნური ინტელექტის გავლენა სამუშაო ძალის ჩართულობით და მათი ზრდის ხელშეწყობით. ხელოვნურ ინტელექტზე ორიენტირებული კომპანიები უბრალოდ სხვაგვარად მუშაობენ სხვადასხვა კონკრეტული მიმართულებით.
ხელოვნურ ინტელექტზე ორიენტირებული კომპანიები პორტფელის მიდგომას იყენებენ და პრიორიტეტს ანიჭებენ სფეროებს, სადაც მათ შეუძლიათ კონკურენტული უპირატესობის მოპოვება პასუხისმგებლიანი ხელოვნური ინტელექტის გამოყენებით. ისინი ეძებენ რეალურ მომხმარებელთა პრობლემებს, რომელთა გადაჭრაც შეუძლიათ და მიმართავენ თავიანთ უფრო მსხვილ ინვესტიციებს ახალი ღირებულების შექმნისკენ. არღვევენ ფუნქციურ ბარიერებს და აქტიურად რთავენ თანამშრომლებს გადაწყვეტილებების ფორმირებაში. ეს კომპანიები აცნობიერებენ, რომ ბიზნესი, ფინანსები, ანალიტიკა, ოპერაციები და მარეგულირებელი გუნდები ერთად უნდა მუშაობდნენ. ასევე აცნობიერებენ, რომ საჭიროა მცირე, მოქნილი გუნდები საქმის გასაკეთებლად და ბიუროკრატიის აღმოსაფხვრელად.
ხელოვნურ ინტელექტს იყენებენ გამოცდილების გასაუმჯობესებლად და არა მხოლოდ ეფექტურობის გასაზრდელად. ისინი აცნობიერებენ, რომ ყველა დონის თანამშრომლები უფრო მეტად მზად იქნებიან მიიღონ ხელოვნური ინტელექტი, თუ ის უფრო მეტ კმაყოფილ მომხმარებლებს მოიზიდავს და მათ სამუშაო გამოცდილების გააუმჯობესებს.
პრიორიტეტი მიანიჭეთ ხელოვნური ინტელექტით მომხმარებელთა პრობლემების მოგვარებას
ხელმძღვანელობას დიდი როლი აქვთ ამ ძალისხმევაში. მაგალითად, მსხვილმა სამომხმარებლო პროდუქტების კომპანიამ ხელოვნური ინტელექტი სტრატეგიული დაგეგმვის პროცესის თითოეულ ეტაპზე ჩააშენა. ეს განაპირობებს მსჯელობას, თუ სად უნდა ჩაიდოს ინვესტიცია ხელოვნური ინტელექტის მასშტაბირებისთვის მომხმარებელთა ღირებულების შექმნისა თუ ეფექტურობის მიზნით. რაკი ორივე უკიდურესად მნიშვნელოვანია, გადაწყვიტეს დანაზოგი უბრალოდ საბოლოო მოგებაში კი არ გადაეტანათ, არამედ დაეჩქარებინათ ეფექტურობა მომხმარებელთა ღირებულების ზრდის ინვესტიციების დასაფინანსებლად. ამით თანამშრომლებს დაეხმარნენ დაენახათ, რომ ეს ზრდას შეუწყობდა ხელს. სწრაფი მოქმედების აუცილებლობისას კომპანიამ გააცნობიერა, რომ უნდა დაყრდნობოდა ტექ-პარტნიორებს, რათა დანერგვის ტემპი დაეჩქარებინა და უფრო სწრაფად განეხორციელებინა საჭირო ინვესტიციები.
როგორ შეუძლიათ ადამიანებს და მანქანებს საუკეთესოდ იმუშაონ ერთად?
კომპანიის ბედს განაპირობებენ ხელმძღვანელები და დირექტორებიც. განვითარებული კომპანიები ნერგავენ უფრო დახვეწილ პოლიტიკას, აცნობიერებენ გუნდის კვალიფიკაციის ამაღლების საჭიროებას, ამავდროულად პასუხობენ AI-თან დაკავშირებულ კითხვებს.
მუშაობის განსხვავებული გზა
კროს-ფუნქციური სამუშაო გუნდები ხელოვნური ინტელექტის მასშტაბურად მისაწოდებლად არის საჭირო. პერსონალიზაციის ინდექსის კვლევამ აჩვენა, რომ იმ კომპანიების 10%, რომლებიც გენერაციული ხელოვნური ინტელექტის ლიდერებად ითვლებიან, ასევე მოწინავე პოზიციებს იკავებენ AI გადაწყვეტილებების მასშტაბირებაში. მათ უკვე აქვთ ოპერაციული საფუძველი და წინ არიან მონაცემებისა და ტექნოლოგიების სიმწიფეში. ისინი იღებენ მომხმარებელთა ჯგუფს ჩვეულებრივი ბიზნეს საქმიანობიდან, რათა სწრაფად გადაგეგმონ პროცესები და შექმნან ღირებულება. ამავდროულად კი აქვთ მკაფიო გეგმა ამ ცოდნის მასშტაბირებისთვის ორგანიზაციის დანარჩენ ნაწილში ექვს თვეში ან ნაკლებ დროში.
წყარო: HBR