სამუშაო ადგილები გადის მორიგ ტექნოლოგიურ რევოლუციას, რომელიც გამოწვეულია ხელოვნური ინტელექტის (AI) სწრაფი განვითარებით. გენერაციული AI სრულიად ცვლის ჩვენი მუშაობის წესს. ერთ დღეს, უკან მოვიხედავთ და გაგვიკვირდება, როგორ ვასრულებდით სამუშაოს ამ ტექნოლოგიის გარეშე.
…მაგრამ არა დღეს. ბევრი ჩვენგანი ჯერ კიდევ AI-ის აღმოჩენის პერიოდში ცხოვრობს. თანამშრომლებს აინტერესებთ, როგორ გამოიყენონ AI სამუშაოს გასამარტივებლად და განვითარების დასაჩქარებლად, მაგრამ ძალიან ცოტას ჰგონია, რომ იცის, როგორ გააკეთოს ეს.
Wiley-ის მიერ ჩატარებული კვლევის შედეგები, რომელშიც დაახლოებით 2,000 ადამიანი მონაწილეობდა სხვადასხვა პოზიციიდან და ინდუსტრიიდან, ამას ნათლად აჩვენებს. რესპონდენტების დიდი უმრავლესობა – 76% – აცხადებს, რომ მათ არ აქვთ საკმარისი თავდაჯერება, თუ როგორ გამოიყენონ AI სამსახურში.
Gallup-ის მიერ ჩატარებულმა კვლევამაც აჩვენა მსგავსი შედეგები, სადაც თანამშრომლების მხოლოდ 6% აცხადებს, რომ ძალიან კომფორტულად გრძნობს თავს AI-ის გამოყენებისას, ხოლო დაახლოებით მესამედი ამბობს, რომ უკიდურესად არაკომფორტულად გრძნობს თავს.
თანამშრომლები სტრესში არიან AI-ის გამო. გასაგებიცაა, რადგან ადაპტაცია სტრესულია. (96%) Wiley-ის მიერ გამოკითხული ყველა ადამიანი ამბობს, რომ ისინი განიცდიან გარკვეულ სტრესს ამ ტიპის ცვლილებების გამო. ნახევარზე მეტმა განაცხადა, რომ განიცდის საშუალო დონის შფოთვას AI-ის დანერგვის სირთულეების გამო. ეს სრულიად ბუნებრივია ასეთი მასშტაბის ცვლილებისთვის. AI-ის გამოყენება იწვევს ემოციებს სამსახურის უსაფრთხოების შესახებ და ზოგადად, შიშს ამ ახალი უცნობის მიმართ.
თანამშრომლები ხშირად მიმართავენ თავიანთ ხელმძღვანელს სამსახურში ცვლილებების დროს. კვლევის რესპონდენტების უმრავლესობამ განაცხადა, რომ მათი მენეჯერი მხარს უჭერს მათ მცდელობებს AI-ის ინტეგრაციისთვის. ამის მიუხედავად, მენეჯერების მხოლოდ 34% აცხადებს, რომ თავს აღჭურვილად გრძნობს AI-ის სამსახურში ინტეგრირებისთვის. ეს იწვევს მეტ სტრესსა და შეშფოთებას მენეჯერებისაც და თანამშრომლებისთვისაც.
საჭიროა ემოციური ბარიერების გადალახვა. სამსახურში წარმატებისთვის ყველამ უნდა გადალახოს ემოციური ბარიერები და ჰქონდეს მიმღებლობა AI-ის მიმართ. ეს არ არის მხოლოდ ინდუსტრიის ტენდენციებთან თანხვედრა. ეს ნიშნავს სამუშაოს გამარტივებას, რათა კომპანიებმა შეძლონ კონკურენცია თავიანთ ინდუსტრიაში და კოლეგებმა კარიერული განვითარება დააჩქარონ. AI ტექნოლოგიაზე წვდომისა და დანერგვის წარუმატებლობამ შეიძლება კომპანიების კონკურენტული უპირატესობის დაკარგვა გამოიწვიოს ბაზარზე.
თქვენი უპირველესი პრიორიტეტი უნდა იყოს AI-ის დანერგვა ყოველდღიურ სამუშაოში. პრაქტიკაში, ეს სავარაუდოდ ინსტრუმენტების ხელმისაწვდომობის გაზრდას ნიშნავს. თანამშრომლები ვერ გამოიყენებენ AI-ს, თუ ის არ არის ადვილად ხელმისაწვდომი.
თუმცა, AI-ის წარმატებული დანერგვა დამოკიდებულია არა მხოლოდ წვდომაზე – თანამშრომლებმა უნდა იცოდნენ, როგორ გამოიყენონ ეს ინსტრუმენტები და აკეთონ ეს პასუხისმგებლობით, შესაბამისი როლებისთვის განკუთვნილი დაცვის მექანიზმებით. კვალიფიკაციის ამაღლებაში ინვესტირება გადამწყვეტია ამ ნავიგაციაში. ეს მოითხოვს ორგანიზაციებისგან მრავალმხრივ მიდგომას, რაც მოიცავს ტრენინგს, მხარდაჭერას, კომუნიკაციას და გამჭვირვალობას. როდესაც ადამიანებს ესმით, რატომ აკეთებენ რაღაცას, უფრო მეტი მიმღებლობა აქვთ ცვლილებების მიმართ.
კვლევის მიხედვით, კომპანიებს შეუძლიათ დაეხმარონ თავიანთ თანამშრომლებს ამ ტექნოლოგიის გამოყენებაში კომფორტულად თავის გრძნობაში სამი რამის უზრუნველყოფით:
ნათელი მოლოდინები AI-ის გამოყენების შესახებ – თანამშრომლებს სჭირდებათ ნათელი მოლოდინები, რათა წარმართონ მათი AI-ის გამოყენება არსებული რისკების გათვალისწინებით. ამისთვის შეიძლება საჭირო გახდეს მრავალი სხვადასხვა ნაბიჯის გადადგმა რისკის სამართავად, რაც საუკეთესოა თქვენი ორგანიზაციისთვის. ერთ-ერთი გზა, რომლითაც ამის გაკეთება შეგიძლიათ, არის რისკის კონტროლის ჩარჩოს შექმნა, რომელიც მორგებულია თქვენი ორგანიზაციისთვის. ასევე მნიშვნელოვანია, რომ კომპანიის ლიდერებმა აჩვენონ გზა და იყვნენ თანამშრომლებს შორის გამოყენების ადვოკატები.
ორგანიზაციული სტრატეგიის მკაფიო გაგება – განცხადების გაკეთება AI-ის როლზე თქვენი ორგანიზაციის სტრატეგიაში ასევე შეიძლება დაგეხმაროთ. კარგი აზრია შიდა ექსპერტების ჯგუფის შეკრება – იქნება ეს ბიზნესის, ტექნოლოგიების, იურიდიული თუ კომუნიკაციების ექსპერტები – სტრატეგიის წარმართვისთვისა და სტანდარტების შემუშავებისთვის AI-ის ეთიკური და პასუხისმგებლიანი გამოყენებისთვის.
მნიშვნელოვანია AI-ის ინტეგრაციის გზების შესწავლა. როდესაც თანამშრომლები კომფორტულად გრძნობენ თავს ინსტრუმენტთან, საჭიროა მათი დატრენინგება, რათა ფაქტობრივად გამოიყენონ ინსტრუმენტი. მენეჯერის ტრენინგი და დანერგვა აუცილებელი ელემენტებია, რადგან ბევრი ადამიანი მიმართავს თავის უშუალო ხელმძღვანელს დახმარებისთვის. ეს უკიდურესად მნიშვნელოვანია გუნდების მოტივაციისა და წახალისებისთვის.
გამოიწვევს თუ არა AI დიდ ტრანსფორმაციას სამუშაო ადგილზე? დიახ, დიდი ალბათობით. არის თუ არა ეს ბევრი ადამიანისთვის გამაოგნებელი? რა თქმა უნდა. მაგრამ თუ ჩვენ, ჩვენს გუნდებსა და ორგანიზაციებს გადატვირთულს დავტოვებთ, ვერასოდეს შევძლებთ AI-ის მიერ შემოთავაზებული ყველა პოტენციალის რეალიზებას.
წყარო: Fastcompany