რამდენიმეთვიანი ჭორებისა და მითქმა-მოთქმის შემდეგ ავტოსპორტის ერთ-ერთი დიდი საიდუმლო ოფიციალურად გაიხსნა. Audi-მ გამოაცხადა, რომ 2026 წლიდან ფორმულა 1-ში მიიღებს მონაწილეობას.
„მოტოსპორტი Audi-ის დნმ-ის განუყოფელი ნაწილია“, – განაცხადა მარკუს დუსმანმა, Audi-ს ბორდის თავმჯდომარემ. მან აქვე დასძინა, რომ ფორმულა 1 ბრენდისთვის გლობალური სცენაა და განვითარების კიდევ ერთი ლაბორატორია. „მაღალი წარმადობისა და კონკურენციის კომბინაცია ყოველთვის არის ინოვაციებისა და ტექნოლოგიების გადაცემის მამოძრავებელი ძალა ჩვენს ინდუსტრიაში”, – თქვა დუსმანმა.
ვრცელდება ხმები, რომ Audi ითანამშრომლებს McLaren-თან, Aston Martin-თან ან Sauber-თან, რომელთაგან ეს უკანასკნელი ამჟამად პარტნიორობს Alfa Romeo-სთან, თუმცა დუსმანმა თქვა, რომ გადაწყვეტილება ჯერ მიღებული არ არის და ის 2022 წლის ბოლომდე გახდება ცნობილი.
Porsche ამჟამად მუშაობს სინთეზურ საწვავზე, რათა შეინარჩუნოს საწვავზე მომუშავე მანქანები თავის საგზაო მოდელებში, მაგრამ Audi-მ თქვა, რომ 2026 წლიდან მისი ყველა ახალი მანქანა სუფთა ელექტრომობილი იქნება. ისმის კითხვა – „რატომ გადაწყვიტა ბრენდმა F1-ში მონაწილეობა და არა ფორმულა E-ში? ავტო ექსპერტები ფიქრობენ, რომ F1-ში შესრულებული აეროდინამიკური ინოვაციები ბევრად უფრო დახვეწილია, ვიდრე ფორმულა E-ში და ბრენდებს უფრო მეტსაც ასწავლის, რაც შეიძლება გამოყენებულ იქნეს საგზაო მანქანებზე. ფორმულა E-ის ძირითადი, ერთძრავიანი ელექტროძრავა ძალიან მცირე გავლენას ახდენს მანქანებზე.
Audi-მ უკვე დაიწყო მზადება ფორმულა 1-ისთვის. Audi Sport-ის კომპეტენციის ცენტრში უკვე დაიწყო მუშაობა სატესტო სავარძლებზე, ასევე აქვე დაიტესტება ძრავა. ბრენდი მუშაობს პერსონალის, შენობებისა და ტექნიკური ინფრასტრუქტურის მოსამზადებლად. წლის ბოლომდე, წესით, ყველაფერი მზად უნდა იყოს.
ცოტა ხნის წინ ცალკე კომპანია დაარსდა ენერგობლოკის პროექტისთვის, როგორც Audi Sport-ის შვილობილი. ადამ ბეიკერი, ინჟინერი, რომელსაც აქვს დიდი გამოცდილება მოტოსპორტში, იქნება პასუხისმგებელი F1 პროექტზე, როგორც აღმასრულებელი დირექტორი.
Audi მოელის, რომ კონკურენტუნარიანი იქნება ქსელში გაწევრიანების პირველი სამი წლის განმავლობაში. ბრენდი ამბობს, რომ ის დიდხანს იქნება სპორტში იმ იმედით, რომ ეს მცდელობა დააჩქარებს მდგრადი შესრულების ტექნოლოგიის გადაცემას მის საგზაო მანქანებზე.
მიუხედავად იმისა, რომ Audi-ს არ აქვს ოფიციალური ისტორია F1-ში, ის აშკარად გამოირჩეოდა გრან-პრის რბოლაში, რომელიც წინ უძღოდა სერიის ოფიციალურ ჩამოყალიბებას 1950 წელს. Audi 1935 წლიდან 1939 წლამდე იბრძოდა რბოლაში, როგორც Auto Union, სადაც მოიგო 25 რბოლა მხოლოდ პირველი სამი წლის განმავლობაში ცნობილ მძღოლებთან ერთად, როგორებიც იყვნენ ჰანს სტუკი და ბერნდ როზემეიერი. სამწუხაროდ, როგორც კი მეორე მსოფლიო ომი დაიწყო, გუნდმა შეწყვიტა რბოლა და Auto Union აღარ დაბრუნებულა სპორტში.
ოფიციალური განცხადების შემდეგ, ალბათ, უკვე პერიოდულად მივიღებთ ცნობებს ბრენდის გეგმების შესახებ და თქვენც შეგატყობინებთ.