in

“კარგი, სწრაფი, საუკეთესო მანქანა თავის კლასში” – Bentley-ს ისტორია

“ავაშენოთ სწრაფი, კარგი მანქანა, საუკეთესო თავის კლასში.”

Walter Owen Bentley

ხომ უამრავ ფილმსა თუ შოუში გვინახავს, თუმცა, მისი გამოჩენა ქუჩაში ყოველთვის იპყრობს ჩვენს ყურადღებას.. ის დახვეწილია, გამორჩეულია, ზედ ეტყობა ბრენდის ხელწერა და არასდროს კარგავს თავის თვალისმომჭრელ ხასიათს. ალბათ, არ გაგიკვირდებათ, თუ გეტყვით რომ საუბარი ბენტლიზე გვაქვს – ერთ-ერთ ყველაზე ცნობილ ავტომწარმოებელზე, რომლის სახელიც დღესაც ძალიან აქტუალურია საავტომობილო ინდუსტრიაში.

დასაწყისი

ბენტლის ისტორია მის დამფუძნებელს, ვალტერ ოუენ ბენტლის უკავშირდება. ის დაიბადა ლონდონში 1888 წელს. ვალტერი ოცნებობდა რკინიგზის კარიერაზე, თუმცა, 1912 წელს მან და მისმა ძმამ, ჰორაციუსმა, დაიწყეს საფრანგეთიდან Doriot, Flandrin & Parant მანქანების იმპორტი. მალე მან შეასრულა თავისი ოცნება და დააფუძნა ის, რაც გახდებოდა მსოფლიოში ერთ -ერთი ყველაზე სასურველი ძვირადღირებული მანქანის ბრენდი. 1919 წელს ვალტერ ოუენ (W.O.) ბენტლიმ შექმნა კომპანია მარტივი მიზნით: აეშენებინა “სწრაფი, კარგი, საუკეთესო მანქანა თავის კლასში”. სწორედ ამ სახელმძღვანელო პრინციპმა განაპირობა ბენტლის წარმატება. 1921 წლის სექტემბრისთვის კომპანიას უკვე შექმნილი ჰყავდა პირველი წარმოების Bentley, რომელიც ამაყად გადაეცა მის მფლობელს, ნოელ ვან რაალტეს, რომელიც დაჯდა 1,050 ფუნტი. მანქანას ჰქონდა ბენტლის რადიატორის გარსაცმები და საფრენი ნიშნები ‘B’.

Bentley 3 Litre

1920 – 1929

1920-იანი წლების ბენტლი ვინტაჟური ეპოქის გამორჩეული მანქანაა. ვალტერ ოუენ ბენტლი გახდა სარბოლო ძრავის განვითარების გულშემატკივარი; ”მე მინდოდა გამეკეთებინა სწრაფი მანქანა, კარგი მანქანა: საუკეთესო თავის კლასში…” რამაც შექმნა პირველი 3 ლიტრიანი, 85 ცხენის ძალის მქონე ბენტლის ძრავა, რომელიც უზრუნველყოფდა სიჩქარეს 80 კმ / სთ.”

სიჩქარისა და გამძლეობის მრავალი რეკორდი წარმატებით დაფიქსირდა ინდიანაპოლისში, მენის კუნძულზე და ბრუკლენდში. არ ავიწყდებათ Bentley Boys– ის ლეგენდარული მიღწევები. მან მიაღწია გამარჯვებებს ლე მანს 1924, 1927, 1928, 1929 და 1930 წლებში; სადაც ბენტლის სარბოლო ბატონობა მკაფიო გამოძახილი იყო საავტომობილო სამყაროში.

1930 – 1939

1930-იანებმა ბევრი გამოწვევა მოუტანა ბენტლის მარკას. ბენტლის რბოლების ჩანაწერების და საზოგადოების აღიარების მიუხედავად, ბენტლი მოტორსს ფინანსური სირთულეები შეექმნა და 1931 წელს როლს-როისი ჩაერია ბენტლი მოტორსის შესაძენად.

წარმოება გადავიდა დერბიში, სადაც შეიქმნა ახალი 3.5 ლიტრიანი “Silent Sports Car”, რომელიც აერთიანებს ორივე ბრენდის საუკეთესო ატრიბუტებს.

Silent Sports Car

1930 წელს ვულფ ბარნატომ (ბენტლის მმართველი დირექტორი, 1926-1931 და ლე მანის გამარჯვებული, 1928 და 1929 წწ) დადო 100 ფუნტი ფსონი, რომ მას შეეძლო ლონდონში ჩასვლა კანზე, სანამ Le Train Bleu კანიდან კალაში გაემგზავრებოდა. მან წარმატებით მოიგო ეს სანაძლეო და დროულად დაამარცხა მატარებელი თავის 6½ ლიტრიანი Speed Six-ით. თავისი დაბალი სახურავით და დომინანტური კაპოტის ხაზით, Speed Six განასახიერებს ომამდელ ბენტლის გრანდ ტურერის ძალასა და გამძლეობას.

1940 -1949

კრევის ქარხანაში გადასვლამ 1946 წელს მეორე მსოფლიო ომის შემდეგ უზრუნველყო წვდომა მაღალკვალიფიციური ინჟინრებისა და მექანიკოსების საზოგადოებაზე, რომლებიც ომის დროს მიგრირებულნი იყვნენ ამ დაკავებულ სამრეწველო კერაში.

მოწინავე ტექნოლოგიებით და წარმოების ახალი მიდგომით, ბენტლიმ პირველად შეძლო, აეშენებინა ავტომობილი სრულყოფილად. ერთ-ერთი პირველი, რომელიც აშენდა არა მხოლოდ როგორც სტანდარტული შასი და მწვრთნელის სხეული, არამედ როგორც ბენტლი, იყო მარკ VI. კრევის ქარხანა არის ადგილი, სადაც აწმყოს სიზუსტე ხვდება წარსულის ვნებას.

1950 – 1959

40-იან წლებში კრევში გადასვლასთან დაკავშირებულმა მიღწევებმა საშუალება მისცა Bentley Motors-ს გადაეკეთებინა კარგი მანქანები ფუფუნების და მაღალი ხარისხის მანქანებად, რომლებიც გრანდიოზულ ტურებში იღებდნენ მონაწილეობას.

Bentley R-Type Continental

1952 წელს შედგა Bentley R-Type Continental–ის დებიუტი, Mulliner–ის ტანის კუპე, რომლის მაქსიმალური სიჩქარე იყო 120 კმ / სთ-ზე ნაკლები. ამან გახადა ის მსოფლიოში ყველაზე სწრაფი ოთხადგილიანი მანქანა და ძალიან სწრაფად მოიპოვა რეპუტაცია. ეს არის ბოლო Bentley, რომელიც აშენდა Rolls-Royce–ის ექვივალენტური მოდელის გარეშე 30 წლის განმავლობაში და სამი წლის შემდეგ შესაძლებელი გახდა კუპესა და სპორტული სალონის ვერსიების გამოშვებაც.

1957 წლისთვის Bentley-მ შექმნა ახალი დიდი ოთხკარიანი Bentley Continental Flying Spur და Bentley S2 – 1959 წელს. მან გამოიყენა ახალი 6.2 ლიტრიანი ალუმინის V8 ძრავა, შეცვალა ექვსცილინდრიანი ერთეული, რომელიც თავდაპირველად შემუშავდა Rolls-Royce–ისთვის.

Bentley Continental Flying Spur

1960 – 1969

1960-იანებმა ბენტლი მოტორსის ოჯახს უწყვეტი განვითარება მოუტანა. 1965 წელს Bentley T სერია ამოქმედდა და პირველად გამოჩნდა პარიზის საავტომობილო შოუზე, შემდგომ მას, 1971 წელს Bentley Corniche ეწოდა. ცნობილია, რომ თავისი დიზაინის გამო  T სერია ბენტლის მოყვარულებმა განიხილეს, როგორც რევოლუცია მარკის სპორტულ მემკვიდრეობაში.

Bentley Corniche

1970 – 1979

1970-იანი წლები საეტაპო ათწლეულია ბენტლი მოტორსის ისტორიაში. დამფუძნებელი, მოტორული ენთუზიასტი და მსოფლიოში ერთ -ერთი ყველაზე სასურველი მაღალი დონის გრანდიოზული ტურნეების შემქმნელი, W.O. ბენტლი, გარდაიცვალა 82 წლის ასაკში 1971 წლის აგვისტოში.

70-იანი წლების განმავლობაში, ცნობილი V8 ძრავა ხელახლა იქნა შემუშავებული, რათა გაზრდილიყო მოცულობა 6,75 ლიტრამდე.

1980 – 1989

1980-იან წლებში ბენტლის ის დიაპაზონი და მოდელის ხაზი განვითარდა და ჩამოყალიბდა, რომელიც დღეს ჩვენთვისაა ცობილი. Bentley-ს Le Mans–ის მემკვიდრეობა გაჟღერდა ახალი T სერიის, Mulsanne–ის სახელით, რომელიც სარგებლობს ახალი უკანა სუსპენზიის დიზაინით. 1982 წლისთვის ამოქმედდა მაღალი დონის “Turbo” Mulsanne, რომელსაც შეუძლია 0 -დან 60 კმ / სთ სიჩქარე შვიდ წამში განავითაროს.

Turbo Mulsanne

1989 წლისთვის კრევიდან წამოსული მანქანების ნახევარი ბენტლის იყო.

1990 – 1999

1998 წელს ფოლკსვაგენის ჯგუფის მიერ ბენტლის შეძენამ კიდევ უფრო განავითარა ბენტლის შესაძლებლობები. გამოცხადდა, რომ Bentley და Rolls-Royce 67 წლის ერთად ყოფნის შემდეგ კვლავ ცალკე კომპანიები გახდებოდნენ. Volkswagen AG– მ გამოაცხადა, რომ 500 მილიონ ფუნტ სტერლინგს ჩადებდა ბენტლის მარკაში, მის კრევის ქარხანაში და სრულიად ახალი ბენტლის შენობაში. ამან ასევე დაასაბუთა ბენტლის განზრახვა, შეენარჩუნებინა საფუძვლიანად ბრიტანული სისხლის ხაზი.

1930-იან წლებში როლს-როისის მფლობელობაში ბენტლის ლოგოს ფრთები “გასწორდა” და თანაბარი რაოდენობის ბუმბული მიეცა ორივე მხრიდან. ლოგოს ასიმეტრია აღდგენილია 1990 წელს და კვლავ ახლდება მუდმივად, რათა უზრუნველყოს ბენტლის ვინაობის თანამედროვე შეგრძნება. ბენტლის ლოგო განასახიერებს ახალ ღირებულებებს და ასევე წარსულს სცემს პატივს.

2000 – 2009

2001 წლისთვის, ბენტლიმ თავისი მემკვიდრეობა გააცოცხლა Le Mans–ის კონკურსზე დაბრუნებით. გუნდმა მესამე ადგილი დაიკავა და ბენტლი პოდიუმზე დააბრუნა პირველად 71 წლის შემდეგ. 2001 წელს Bentley–მ გამოაცხადა, რომ ააშენებს Bentley State Limousine–ს პირველ შეკვეთილ დიზაინს.

Bentley State Limousine

2003 წელს ამოქმედდა Continental GT – პირველი მანქანა თანამედროვე ბენტლის ეპოქაში. R-Type–ით შთაგონებულმა პირველმა Continental GT–მა შექმნა ბაზრის სრულიად ახალი სეგმენტი-თანამედროვე ძვირადღირებული Grand Tourer.

2009 წელი ასევე მნიშვნელოვანი ნაბიჯი იყო ბენტლის ისტორიაში. Bentley Motors-ის 90 წლის აღსანიშნავად, სრულიად ახალი Bentley Mulsanne შეუერთდა ასორტიმენტს. Bentley Mulsanne მოიცავს უმაღლესი სტანდარტის თანამედროვე ტექნოლოგიას.

2010 – 2020

2015 წელს ბენტლიმ გამოუშვა Bentayga – პირველი ძვირადღირებული ჯიპი და Bentley- ს მეოთხე მოდელის ხაზი. Bentyaga იყო ყველაზე სწრაფი, ყველაზე ძლიერი, მდიდრული და ყველაზე ექსკლუზიური ჯიპი მსოფლიოში.

Bentayga

2018 წელს დაიწყო ახალი, მესამე თაობის Continental GT გამოშვება. უფრო მკვეთრი, მსუბუქი, სწრაფი და დახვეწილი, ვიდრე მისი წინამორბედი, მესამე თაობის Continental GT არის საბოლოო Grand Tourer.

Continental GT 2020

ასევე, 2020 წელს, გლობალური პანდემიის ფონზე, კომპანიამ დააფიქსირა გაყიდვების ყველაზე მაღალი მაჩვენებლები. ეს იყო ასევე წელი, როდესაც Bentley–მ გამოაცხადა თავისი სტრატეგია Beyond 100 2030 წლისთვის ნახშირბადის ნეიტრალური, მოდელების მთელი დიაპაზონი გადავიდეს ბატარეის ელექტრომობილებზე.

ავტორი: თინათინ უგრეხელიძე

ნახეთ: კლდეებს შორის აგებული საცხოვრებელი სახლი

ინჟინრები ქმნიან გამჭვირვალე მზის პანელებს, რომლებიც მინიმუმ 30 წელს ფუნქციონირებს