in

როგორ დავიცვათ პირადი საზღვრები, როცა კომპანია რთულ ეტაპს გადის

როდესაც კომპანიაში მისი ოპერირების რთულ პერიოდში მუშაობ, ნორმალურია დარჩე სიტუაციის გამოსწორების იმედით. ამავდროულად, იძულებული ხარ იმუშაო უფრო მეტხანს. ეს ტენდენცია განსაკუთრებით ეხება ბიზნესის განვითარებას იმ დროისათვის, როდესაც ის პირდაპირ გავლენას ახდენს თქვენს შემოსავალზე. ზოგჯერ ისეც ხდება, რომ ჩვენი მოსაზრებები მენეჯმენტის ტაქტიკას არ ემთხვევა და გვინდა შევეწინააღმდეგოთ გადაწყვეტილების მიმღებ პირებს, კომპანიის ინტერესებიდან გამომდინარე. როგორ მოვიქცეთ ასეთ დროს?

დაფიქრდით, როდის შესთავაზოთ რჩევა – და როდის დაიხიოთ უკან

მას შემდეგ, რაც ჯეიმსი 15 წელზე მეტი ხნის განმავლობაში მუშაობდა ტექნოლოგიურ ინდუსტრიაში, სხვადასხვა ზომის რამდენიმე კომპანიაში, მან თავად ნახა, რა მუშაობდა და რა – არა. აინტერესებდა, უნდა გასცდეს თუ არა განსაზღვრულ როლს, რათა ურჩიოს აღმასრულებელ გუნდს – და თუ ასეა, რამდენად შორს უნდა წასულიყო ამ კუთხით – განსაკუთრებით იმიტომ, რომ ეს მოითხოვდა ისეთ ტერიტორიაზე შესვლას, სადაც მცირე გამოცდილების მქონე დირექტორს შეიძლება არ მოსწონებოდა მისი შეხედულებები. საქმე შთანთქავდა უფრო მეტ დროსა და ენერგიას ამ დამატებითი სამუშაოს შესასრულებლად, რაც ჯეიმსს ნაკლებ დროს უტოვებდა მისი ძირითადი პრიორიტეტებისთვის.

თქვენი გადაწყვეტილება იმის შესახებ, მისცეთ თუ არა რჩევები კომპანიის მუშაობის საკითხებზე თქვენი მთავარი როლის მიღმა, უნდა იყოს დამოკიდებული იმაზე, რამდენად ფლობთ გამოცდილებას თქვენი რჩევების ეფექტურად და ეფექტურად შეთავაზებისთვის. თუ თქვენ გაქვთ საკმაო წარმოდგენა თქვენი კომპანიის პრობლემის შესახებ, მაშინ თქვენ შეძლებთ ამის გაზიარებას ისე, რომ დიდი დრო არ დაგჭირდეთ. აი, როგორ შეიძლება ჟღერდეს:

* 15 წელია ამ ინდუსტრიაში ვარ და შემიძლია დაგეხმაროთ ამ გადამწყვეტი გადაწყვეტილების მიღებაში.
* ჩემი წინა კომპანია მსგავს სიტუაციას წააწყდა. მოხარული ვიქნები, გაგიზიაროთ გამოცდილება.

გაერკვიეთ დეტალებში ახალ დავალებების შესრულებამდე

სანამ დათანხმდებით დამატებით დავალებაზე, ჩაეძიეთ სპეციფიკას: რა არის მიზანი? როგორ შეფასდება შედეგები? რამდენ ხანს გაგრძელდება ეს საქმე? კონკრეტულად რა მოეთხოვება თქვენგან? რამდენი საათი დასჭირდება? მას შემდეგ რაც თქვენ გექნებათ მკაფიო აღქმა, თუ რა არის საჭირო, შეგიძლიათ დარწმუნებით გადაწყვიტოთ, არის თუ არა ეს სათქვენო.

თუ არ არის კარგი, მაშინ უარი თქვით გულწრფელად: „გმადლობთ, რომ ამ პროექტისთვის შესაფერისად მიმიჩნიეთ, თუმცა უარი უნდა თქვა. ჩემი ამჟამინდელი პასუხისმგებლობით ვერ მივაქცევ ამას სრულ ყურადღებას. უმჯობესი იქნება, შესთავაზოთ ის მას, ვისაც აქვს შესაბამისი რესურსი, რათა დაგეხმაროთ მიზნის მიღწევაში.”

უარი თქვით ახალ როლებზე, თუ ამით თქვენი ძირითადი პასუხისმგებლობები დაზარალდება

თანამდებობაზე დანიშვნიდან ექვსი თვის შემდეგ, ჯეიმსის კომპანიის მარკეტინგის ვიცე-პრემიერმა დატოვა სხვა პოზიცია. მენეჯმენტი მივიდა ჯეიმსთან და მისი ადგილის დაკავება სთხოვა. ჯეიმსი მიხვდა, რომ ამით ის ყურადღებას გადაიტანდა ბიზნესის განვითარების ამჟამინდელი პრიორიტეტებიდან, რაც გადამწყვეტი იყო კომპანიის შემოსავლებისთვის.

მთავარია ფოკუსირდეთ იმაზე, თუ რატომ არის უარის თქმა ყველა მონაწილეს ინტერესებში. თქვენ შეიძლება თქვათ: „თუ ამ ეტაპზე მარკეტინგის დროს დავუთმობ, ის დააქვეითებს ჩემს უნარს, ფოკუსირება მოვახდინო შემოსავლების ზრდაზე, რაც მნიშვნელოვანია ყველა ჩვენგანისთვის“.

იპოვეთ ალტერნატიული გზები თქვენი დროის დასაბალანსებლად

ჯეიმსმა გააცნობიერა, რომ საათების დამატება მის განრიგში დიდად არ იმოქმედებდა მისი კომპანიის მუშაობაზე და შეიძლება გამოეწვია გადაწვა. ამიტომ ის ეძებდა ხელშესახებ, მცირე გზებს საზღვრების გასავლებად. ჯეიმსმა დაიწყო საკუთარი კალენდრის ნაწილების დაბლოკვით, როდესაც ვერ დაესწრო შეხვედრებს მგზავრობის განრიგის, ოჯახური პასუხისმგებლობის გამო, ან იმის გამო, რომ სურდა მისი დღის პირველი ნაწილის ორგანიზება. მისი მიზანი იყო დაეცვა განრიგი, რათა მაქსიმალურად გაეზარდა ეფექტურობა.

თქვენი ხელმისაწვდომობის შეზღუდვა შეიძლება განსაკუთრებით რთული იყოს, როდესაც თქვენი კომპანია რთულ პერიოდს გადის. სწორედ ამიტომ არის კომუნიკაცია მთავარი. ნათლად გადაანაწილეთ მოცემულობა თქვენი გუნდის დანარჩენ წევრებს შორის, რათა სწორად მართონ მოლოდინები თქვენ მიმართ.

რთულ პერიოდში კომპანიისთვის მუშაობამ შეიძლება თავი გმირად გაგრძნობინოთ, მაგრამ ერთი ადამიანის ძალისხმევა ვერ გადაარჩენს რისკის ქვეშ მყოფ ორგანიზაციას. მიმართეთ თქვენი ენერგია იქ, სადაც ყველაზე მნიშვნელოვანი გავლენა გაქვთ და იფიქრეთ იმაზე, თუ რა არის თქვენთვის მნიშვნელოვანი გრძელვადიან პერსპექტივაში.

წყარო: HBR



„გაიზიარე ზრუნვის პასუხისმგებლობა“ — Philips Avent-ის კამპანია

როგორი იქნება ვოიაჟერ 365-ისა და გიგი ქათამაძის დიდი „აზიური ვოიაჟი“