დღეს დილას რომ გაიღვიძეთ, გაგიჭირდათ იმის გადაწყვეტა, რას ჩაიცვამდით? ან რას მიირთმევდით საუზმეზე? თუ კი, მარტო ნამდვილად არ ხართ — ამერიკის ფსიქოლოგთა ასოციაციის მონაცემებით, ზრდასრულთა 32% ისეთ სტრესს განიცდის, რომ ყოველდღიური გადაწყვეტილებების მიღება უჭირს.
ბოლო ორი წლის განმავლობაში ბევრი რამ შეიცვალა, დაწყებული წვრილმანი პროექტებით, დასრულებული მასიური უმუშევრობით და სოციალური არეულობით. მარტივად რომ ვთქვათ, პანდემიამ მრავალი თვალსაზრისით რადიკალურად შეცვალა ჩვენი მსოფლმხედველობა. რეალურად, ე. წ. „გონებრივი სივრცის“ პრობლემა კორონავირუსამდე დიდი ხნით ადრე არსებობდა, მაგრამ ბოლო ორი წლის განმავლობაში მოვლენების აურზაურმა ეს კიდევ უფრო გაართულა.
როგორც APA-ს კვლევა მოწმობს, ამჟამად ბევრ ჩვენგანს გონებაში გაცილებით ნაკლები სივრცე აქვს წარმოსახვისთვის, ვიდრე პანდემიამდე. ეს მნიშვნელოვანი ცვლილებაა, რომელიც სერიოზულ კითხვებს ბადებს წამყვანი ბრენდებისთვის. ალბათ, დროა, კომპანიებმა შეწყვიტონ ერთგვარი ბრძოლა ადამიანთა „გონების დასაპყრობად“ — ანუ, მცდელობა, რომ კომპანია, ბრენდი ან პროდუქტი გახდეს პირველი, რომელიც ყველას პირველი გაახსენდება კონკრეტულ ბაზარზე საუბრისას.
როგორ უნდა გააკეთოთ ეს?
პირველ რიგში აუცილებელია, ძველი სამყაროს „სარეკლამო ტროპების“ რადიკალური გადახედვა. ჯერ კიდევ 1980 წელს ალ რაისმა და ჯეკ ტრაუტმა ბრენდებს მოუწოდეს, რომ წარმატების გასაღები მომხმარებელთა გონებაში კონკურენტებზე მეტი ადგილის დაკავებაა. ეს მიდგომა ოთხი ათწლეულის განმავლობაში აქტიურად გამოიყენებოდა, რადგან ბრენდები თავიანთი პოზიციონირების მოპოვებას ცდილობდნენ, ხალხის გონებას კი ერთგვარ პერსპექტივებად განიხილავდნენ.
ახლა კი დღეისათვის სამყარო ძალიან შეიცვალა — ბრენდებს აღარ შეუძლიათ მომხმარებლების თავიანთ „ტყვეობაში“ მოქცევა. კომპანიების ნაწილი ამ ახალ რეალობას აღიარებს, მათ შორისაა Nike, როგორც მოწინავე კომპანია. გასულ ნოემბერს მან Mind Sets პროგრამა წამოიწყო, რომელმაც ბრენდის ყურადღება ფიზიკური მიღწევებიდან გონებრივ კეთილდღეობამდე გააფართოვა.
ამას მოჰყვა ბრიტანული საცალო ვაჭრობის Selfridges-ის გადაწყვეტილებაც, რომლის მიხედვითაც, მის ნებისმიერ ობიექტში ოთხშაბათობით, დილის 10 საათზე, მუსიკა გამორთული იქნება. ეს ინიციატივა მყიდველებისთვის უფრო მშვიდი გარემოს შექმნას, თანამშრომლებისთვის კი განტვირთვისა და დასვენების საათის გამოყოფას ემსახურება.
ურთიერთქმედებები ტრანზაქციებზე
ეს უფრო მეტია, ვიდრე შეტყობინებები. შეიცვალა ვაჭრობის საფუძველი. ამჟამად მასიური პოლარიზაციისა და სოციალური საკითხების უფრო ფართო კოლექტიური გაგების წინაშე ვდგავართ. ამ ეგზისტენციალურმა ბრძოლამ ბევრი აიძულა, სრულად გადაეფასებინა სამომავლო გეგმები. მაგალითად, ბრიტ რეის ბოლო წიგნში საუბარია კლიმატური პრობლემების ეპოქაში მიზნის პოვნაზე — ის გვიჩვენებს, თუ როგორ იწვევს გარემოსდაცვითი შფოთვა გონებრივ თუ ფიზიკურ გადაწვას, თავის არიდებას ან ყოველდღიური ფუნქციონირების დარღვევას. უმეტესწილად, ამას ადამიანები იმით უმკლავდებიან, რომ მეტად შეგნებულად აკეთებენ მოხმარების პროდუქტებზე არჩევანს.
ბრენდები კი იძულებულნი არიან, მომხმარებელთა ამ მოთხოვნებს უპასუხონ. რეალურად, ახლა ისინი უფრო მეტად ექვემდებარებიან მომხმარებლების მოლოდინების ზრდას, ვიდრე ოდესმე. მაგალითად, პანდემიამ უკვე დაწყებული ტექნოლოგიური მეტამორფოზა დააჩქარა. McKinsey-ის კვლევის თანახმად, რვა კვირის განმავლობაში საზოგადოებამ კომუნიკაციის იმდენი ახალი ფორმა მიიღო, რაც ეტაპობრივად უნდა გამოჩენილიყო 7 წლის ვადაში.
მაშინ, როცა ბრენდები აქცენტს აკეთებდნენ ადამიანთა ურთიერთქმედებაზე და რეალურ დროში წარმომადგენლობით პასუხებზე, მათ ახლა უნდა შესთავაზონ პლატფორმები, რომლებსაც შეუძლიათ პირადი სააგენტოს ჩართვა და ადამიანის გამოცდილების ოპტიმიზაცია. კომპანიებისთვის მნიშვნელოვანია, ადამიანებთან კომუნიკაციისთვის ახალი გზები იპოვონ.