in

ბრენდებმა სოციალური მედიის მიღმაც უნდა იფიქრონ

ბოლო პერიოდში გაჟღერებულ მოსაზრებას თუ დავუჯერებთ, კომპანიების მარკეტინგის „სოციალურ მედიაზე გადაყვანა“ ისეთივე მნიშვნელოვანია, როგორც აუდიტორიის გადასვლა რადიოდან ტელევიზიაზე. თუმცა ამ აზრის ცალსახად მიღება არასწორი იქნება — სოციალური მიდგომა ყოველთვის არ უნდა იყოს პირველი არჩევანი მედიის დაგეგმვისა და განთავსებისთვის, ან ნებისმიერი ბრენდისთვის, რომელიც ცნობადობის გაზრდას ცდილობს.

რეალურად, ძალიან დიდი შეცდომა იქნება, თუ ბრენდებს მხოლოდ სოციალური მედიის კონტექსტში განვიხილავთ. ცხადია, შესაბამის არხებს მნიშვნელოვანი როლის შესრულება შეუძლია ბრენდის შექმნასა და ფორმირებაში, მაგრამ გარი ვაინერჩუკის თქმით, ბრენდების სოციალური ქსელი ერთგვარი დანამატია და არა ძირითადი ნაწილი.

რეალურ სამყაროში რეალური ადამიანებისთვის, სხვა მედია საშუალებები, როგორიცაა რადიო, მათი ყოველდღიური მედიის მოხმარების ისეთივე ნაწილია, როგორც სოციალური არხები. IPA Touchpoints-ის უახლესი ანგარიში ცხადყოფს, რომ დიდ ბრიტანეთში მოზრდილებისთვის, როგორც რადიო, ასევე სოციალური მედიის არხების მოხმარება ერთსა და იმავე დონეზეა, რაც დღის 19%-ს შეადგენს. ხოლო Radio Today-ის თანახმად, გაერთიანებული სამეფოს კომერციული რადიოს მოსმენის დრო 48%-ს წარმოადგენს — მისი მთლიანი აუდიტორია ახლა 36,77 მილიონს შეადგენს.

ისიც უნდა აღინიშნოს, რომ ბრენდის შექმნის პროცესი მხოლოდ კონკრეტული ინდივიდებისთვის მნიშვნელოვანი ნიუანსებისგან არ შედგება, არამედ ის საერთო გამოცდილების შექმნასა და გაგებას ეხება. მარტივად რომ ვთქვათ, აუცილებელ პირობას წარმოადგენს ბრენდსა და აუდიტორიას შორის არსებული რეზონანსი.

სწორედ ამიტომ, ციფრული წარმოშობის საზრიანი ბრენდები არ იყენებენ წმინდა ციფრულ მიდგომას, როდესაც საქმე მედია ხარჯებს ეხება. სინამდვილეში, ისეთი ბრენდები, როგორიცაა Netflix, ლიდერობენ სამაუწყებლო არხების ბაზარს, რადიოსა და ტელევიზიის. Thinkbox-ის მიხედვით, ტელევიზორი იდეალური საშუალებაა ბრენდებისთვის, როგორც მომხმარებლებისთვის ინფორმაციის მისაწოდებლად, ისე ვებგვერდებზე ვიზიტორების რაოდენობის გასაზრდელად — განსაკუთრებით მაშინ, თუ პროდუქტი ჭკვიანი, ახალი ან ძნელად გასაგებია.

ციფრულმა ბრენდებმა კარგად იციან, რომ ზრდის დემონსტრირებისა და პოზიტიურად გააქტიურების ერთადერთი საიმედო გზა თითოეული მედია არხის როლის მკაფიო გაგებაა. ასევე არ უნდა დაგვავიწყდეს, რომ სარეკლამო ინდუსტრია მნიშვნელოვანი ცვლილებების პერიოდს გადის. ეს მოიცავს Apple-ის, Google-ისა და Facebook-ის კონფიდენციალურობის განახლებებსაც…  ბუნებრივია, ეს საგანგებო გადატვირთვის მომენტს ქმნის იმ სექტორისთვის, სადაც სტატისტიკა კრიტიკული მნიშვნელობის მატარებელია.

სამართლიანი იქნება იმის თქმა, რომ მაკროეკონომიკური გაზომვების ხარისხის გაუმჯობესება ხელს უწყობს ცალკეული მედია არხების როლის უფრო ნათლად შეფასებას, როდესაც საქმე ეხება ბრენდის შექმნას და ინდივიდუალური ბრენდების ზრდას. და მაინც, სარეკლამო ინდუსტრიის ერთ-ერთი ყველაზე დიდი გამოწვევა არის მედიის მოხმარებასა და რეალურ მოხმარებას შორის განსხვავების გაგება.

ამასთან, ყველა ბრენდისთვის თანაბრად საუკეთესო მედია მიქსი არ მოიძებნება. ბრენდები, რომლებიც გულდასმით მართავენ აუდიტორიის სურვილებს სარეკლამო ინდუსტრიის მოლოდინებისა და ევოლუციის შესაბამისად, უკეთეს საქმეს გააკეთებენ ბრენდის კაპიტალის შესაქმნელად, შემოსავლის შენარჩუნებისა და გაზრდის დროს. რეკლამის განმთავსებლებსა და სააგენტოებს, რომლებსაც ესმით განსხვავებული დამოკიდებულება არხების, ფორმატებისა და ბრენდების მიმართ, შეუძლიათ უფრო შერჩევით გააერთიანონ თავიანთი მედია ინვესტიციები.

მნიშვნელოვანია აღინიშნოს, რომ სოციალური მედია შეიძლება „გლამურული“ იყოს, უფრო ტრადიციულ მედიასთან შედარებით, მაგრამ ის ყოველთვის არ არის ყველაზე ეფექტური არჩევანი, როდესაც საქმე ბრენდის მიზნების მიღწევას ეხება.

ჩვენი ტვინი ახალი საკითხების შესწავლისთვის ავტომატურად გვამზადებს — კვლევა

მეიჯერელ საქართველოს მეოთხე ოფისი ბათუმში