in

სად განიხილავენ მომხმარებლები ბრენდებს ყველაზე მეტად?

ბრენდები და მათი მომსახურე სააგენტოები დიდ ყურადღებას აქცევენ მომხმარებლების მიერ სოციალურ ქსელებში ბრენდის მოხსენიებას. ამის მიუხედავად, სინამდვილეში, ისინი ძალიან ცოტა ადგილს იკავებენ კომუნიკაციის იმ საშუალებებში, რასაც ადამიანები ერთმანეთთან ურთიერთობისას იყენებენ, ბრენდზე სასაუბროდ. ეს ეხება იმ მომენტსაც, თუკი საუბარი პოლიტიკურ კუთვნილებაზე მიდის.

გაგაცნობთ კვლევას Engagement Labs-ისგან, რომელმაც ამ დილით გამოაქვეყნა სიღრმისეული ანგარიში იმის შესახებ, თუ რა როლს ასრულებენ ან არ იღებენ ბრენდები პოლიტიკურ საკითხებში.

რეპორტი ეხება თემას – „ბრენდის მარკეტინგი პოლიტიკური პოლარიზაციის ფონზე“. ის ეფუძნება მომხმარებელთა საუბრებსა და ემოციებზე დაკვირვების ორწლიან მონაცემებს.

კვლევის მთავარი დასკვნა ასეთია, რომ „ალბათ გონივრულია, რომ უმსხვილესმა ბრენდებმა თავი აარიდონ პოლიტიკურ საკითხებში რომელიმე მხარის დაჭერას“. ეს მოსაზრება ეწინააღმდეგება წამყვანი სამომხმარებლო კვლევითი ორგანიზაციების კვლევების დიდ ნაწილს, რომელთა მიხედვითაც მომხმარებლები მოელიან, რომ ბრენდები მკაფიო პოზიციებს დაიკავებენ საზოგადოებისთვის მნიშვნელოვან საკითხებზე, მათ შორის, პოლიტიკის კუთხით, ასევე სოციალურ თემებზე, განსაკუთრებით ESG (გარემოსდაცვითი, სოციალური და მმართველობა) და DEI (მრავალფეროვნება, თანასწორობა და ინკლუზია).

საინტერესოა, რომ კითხვები ბრენდების მიმართ ისეთ დროსაც ჩნდება, როდესაც ისინი აშკარად პოლიტიკურად პარტიზანულები არიან ექსტრემალური პოლიტიკური პოლარიზაციის დროს, აშშ-სა და დანარჩენ მსოფლიოში.

Engagement Labs-მა არ გამოაქვეყნა მის მეთოდოლოგიაში მოხვედრილი მომხმარებლების შედარებითი ბაზა, მაგრამ მისი მეთოდი იძლევა რამდენიმე საინტერესო ახალ შეხედულებას მომხმარებელთა საკომუნიკაციო არხების ღირებულების შესახებ. ეს ეხება ბრენდის კომუნიკაციას, პოლიტიკური კუთვნილების თვალსაზრისით, რა დროსაც ნაკლებად იყენებენ სოციალურ მედიას და უფრო მეტად – ინტერპერსონალურ ფორმებს, როგორიცაა პირისპირ კომუნიკაცია, სატელეფონო ზარები ან ტექსტური შეტყობინებები.

სოციალური მედია ვერ განსაზღვრავს ოფლაინ რეჟიმსი მიმდინარე საუბარს. პოლიტიკური კუთვნილების მიუხედავად, ადამიანი უფრო ხშირად საუბრობენ ბრენდებზე ერთიმეორის პირისპირ.

ბრენდის შესახებ საუბრების დაახლოებით ორი მესამედი ხდება პირისპირ, Twitter-ისა და Facebook-ის გაშვებიდან თითქმის ორი ათწლეულის შემდეგაც კი. სწორედ ამიტომ მარკეტერები ვერ ახერხებენ დათვალონ ბრენდის გავლენა, რადგან მხოლოდ სოციალური მედიის საუბრების გაზომვა მათ საჭირო ინფორმაციას არ აწვდის. მომხმარებელთა საუბრები შეიძლება საკმაოდ განსხვავდებოდეს ონლაინ და ოფლაინ რეჟიმში.

აშშ-ში სტატისტიკა ასეთია. კვლევამ აჩვენა, რომ რესპუბლიკელი მომხმარებლების ინდექსი ბრენდებზე საუბრის შესახებ ოდნავ უფრო მაღალია პირისპირ საუბრებში, ხოლო დემოკრატიული მომხმარებლებისა უფრო მაღალია სატელეფონო და ციფრულ მედიაში. დემოკრატიული მომხმარებლები ასევე ბევრად უფრო მაღალია ვიდრე რესპუბლიკელები იმ საუბრების საერთო რაოდენობის მიხედვით, რომლებიც მათ აქვთ ბრენდების შესახებ ყოველკვირეულად.

წყარო: mediapost

თბილისის ყველაზე პოპულარული ტურისტული ადგილები

საინტერესო პოდკასტი | რისკზე წასვლა არ ღირს