Budweiser – ლუდის ცნობილი ბრენდია, რომელიც არამხოლოდ გემოვნური თვისებებით, არამედ მდიდარი საუკუნოვანი ისტორიითაც ამაყობს. ამასთან, საკულტო ბრენდის ისტორია სცილდება ყინვაგამძლე ბოთლებსა და მიმზიდველ რეკლამებს. ეს არის ამბავი ინოვაციების, სტრატეგიული მარკეტინგისა და მზარდი კონკურენციის დაძლევის შესახებ, რომელიც დღემდე გრძელდება. სანამ თქვენ დილის გემრიელ ყავას იმზადებთ, ჩვენ Budweiser-ზე გესაუბრებით.
ისტორია იწყება არა Budweiser-ით, არამედ Eberhard Anheuser-ით. 1852 წელს, ამ გერმანელმა ემიგრანტმა, რომელსაც არ ჰქონდა მსგავსი გამოცდილება, გარისკა და დააარსა საპნისა და სანთლების ქარხანა სენტ-ლუისში. თუმცა, მალევე დაინახა შესაძლებლობა ლუდზე მზარდი მოთხოვნილების გამო და ბიზნესის გეზის შეცვლის შემდეგ, 1860 წელს, ჩამოაყალიბა Eagle Brewery.
ებერჰარდ ანჰოიზერის ქალიშვილმა, ლილიმ, ბრენდისთვის გადამწყვეტი როლი ითამაშა ლუდსახარშის მომავლის ჩამოყალიბებაში. 1861 წელს იგი დაქორწინდა ადოლფუს ბუშზე, ახალგაზრდა და ამბიციურ გაყიდვების სპეციალისტზე. ბუშს გააჩნდა მახვილი თვალი ბიზნესის მხრივ და ხედვა იმისა, თუ როგორი შეიძლებოდა ყოფილიყო ლუდი ამერიკაში.
იმ დროისათვის, ამერიკელი მომხმარებელი მიჩვეული იყო მძიმე, მუქი ფერის ალეს. ბუში ბოჰემიაში (ახლანდელი ჩეხეთის რესპუბლიკა) მოგზაურობით იყო შთაგონებული. ის უპირატესობას ანიჭებდა უფრო მსუბუქ, გამჭვირვალე ლაგერს, რომელიც მეტად შეეფერებოდა ამერიკულ კლიმატს. მან ასევე დაინახა ხარისხის კონტროლისა და თანმიმდევრულობის მნიშვნელობა, იმ ეპოქის ბევრ ლუდსახარშს აკლდა.
ბუშის მიდგომამ ლუდსახარში მნიშვნელოვანი ცვლილებები მოიტანა. მან დანერგა პასტერიზაციის ახალი ტექნიკა შენახვის ვადის გასახანგრძლივებლად. ეს იმ დროისთვის რევოლუციური კონცეფცია იყო. ის ასევე მხარს უჭერდა მაცივრიანი ვაგონების გამოყენებას, რაც მომხმარებელს დაარწმუნებდა, რომ Budweiser-ის ხარისხი შეიძლებოდა შენარჩუნებულიყო ამერიკის უზარმაზარ ტერიტორიაზე გავრცელებისას.
1876 წელს გადამწყვეტი მომენტი დადგა. ბუშმა და მისმა ბიზნეს პარტნიორმა კარლ კონრადმა წარმოადგინეს ახალი ლუდი – Budweiser. წიფელში დაძველებული ლუდი, უფრო მსუბუქი და რბილი იყო, ვიდრე ბევრი სხვა პოპულარული ბრენდი და იდეალური ვარიანტი გახლდათ ცხელ დღეებში წყურვილის მოსაკლავად. სწორედ წიფლის ხის დაძველების საკულტო პროცესი, მიუხედავად იმისა, რომ დღეს აღარ გამოიყენება, გახდა ბუდვეიზერის მარკეტინგული სტრატეგიის ქვაკუთხედი, რაც ხაზს უსვამს მის უნიკალურ ხასიათს.
ბუში მხოლოდ კარგი ლუდის დამზადებით არ იყო დაკავებული. ის იყო მარკეტინგის ოსტატი. მას ესმოდა ბრენდინგის ძალა და დიდი ინვესტიცია ჩადო Budweiser-ის ამ მიმართულებაში. თვალისმომჭრელი შეფუთვით, გამორჩეული წითელი ბაფთის ეტიკეტითა და ინოვაციური მარკეტინგული კამპანიებით, როგორიცაა სპორტული ღონისძიებების სპონსორობა, ის დაეხმარა Budweiser-ს გამორჩეულიყო კონკურენტებისგან.
Budweiser-ის წინსვლას არ ჩაუვლია გამოწვევების გარეშე. ქვეყნის მასშტაბით ალკოჰოლის გაყიდვის აკრძალვამ შეერთებულ შტატებში 1920 წლიდან 1933 წლამდე, ლუდსახარშებს ადაპტაციისკენ უბიძგათ. ადოლფუს ბუშის ვაჟის, ავგუსტ უმცროსის ხელმძღვანელობით, Budweiser ჭკვიანურად გაუმკლავდა ამ რთულ პერიოდს ლუდისა და სხვა უალკოჰოლო პროდუქტების წარმოებით. შესაბამისად, როდესაც აკრძალვა დასრულდა, Budweiser უკვე იყო მძლავრად პოზიციონირებული ბაზარზე.
რუბრიკის „ყავასთან საკითხავი“ წარმდგენია Dunkin’.