in

Buick – ამერიკული ავტომობილის უძველესი მარკა

Buick – ასე ჰქვია ბრენდს, რომელიც დღესდღეობით უძველესი ავტომობილის ამერიკულ მარკას წარმოადგენს. იგი პირველად დაარსდა Buick Auto-Vim და Power Company–ის სახელით 1899 წელს, სანამ იგი შეუერთდებოდა Buick Motor Company–ს 1903 წლის მაისში. Buick დღეს იყიდება როგორც პრემიუმ ბრენდი, რომელიც ყიდის ძვირადღირებულ მანქანებს.

და მაინც, როგორ იწყება მისი ისტორია?

დასაწყისი

ბრენდის ისტორია დევიდ ბიუიკის სახელთანაა დაკავშირებული, რომლის პირველი დამოუკიდებელი ბიზნეს წამოწყება იყო კომპანია, რომელიც ამზადებდა სანტექნიკის მოწყობილობებს. დაახლოებით 1899 წელს იგი დაინტერესდა ბენზინის ძრავებით სასოფლო-სამეურნეო და საზღვაო მიზნებისთვის, ხოლო 1902 წელს მან ჩამოაყალიბა Buick Manufacturing კომპანია ავტომობილებისთვის ძრავების წარმოების მიზნით. მან ააგო თავისი პირველი ავტომობილი 1903 წლის დასაწყისში. ბიუიკი იყო გამომგონებელი, რომელმაც შექმნა სარქველის ძრავა და საქარე მინა. თუმცა, მისმა კომპანიამ მალე დავალიანება მიიღო და 1903 წლის ბოლოს ორმა დეტროიტელმა მწარმოებელმა ქარხანა შეუერთეს ფლინტ ვაგონის ქარხნებს და შექმნეს Buick Motor Car Company. ჯეიმს უაიტინგის მენეჯმენტით და უილიამ სი დურანტის ნიჭით, რომელიც ფირმას შეუერთდა 1904 წელს, რეორგანიზებულმა კომპანია Buick–მა სწრაფად გააფართოვა თავისი წარმოება და 1908 წელს 8000 – ზე მეტი მანქანა შექმნა. თუმცა, დურანტმა მალევე, 1906 წელს დატოვა კომპანია.

10 OHV

1910-20-იანები

1910 წელს ბიუიკმა საზოგადოებას გააცნო მოდელი 10 OHV ოთხცილინდრიანი ძრავით, რასაც მოჰყვა 1911 წელს, მათი პირველი დახურული ავტომობილი Buick Six. მანქანა აშენდა ფლინტის ახალ ქარხანაში, რომელიც მოგვიანებით ცნობილი გახდა, როგორც ბიუიკის ქალაქი. 1920-იან წლებში ბიუიკმა დაამზადა სხვადასხვა ზომის მანქანები, სერიის აღნიშვნებით სხვადასხვა წლებში, ზოგჯერ ციფრებით, ხოლო შემდგომ წლებში ასოებით. ერთ-ერთი უფრო დიდი მანქანა, სწორი ექვსიანი იყო Buick Master Six.

Buick Master Six

1910-იან და 1920-იან წლებში ბიუიკი იყო პრესტიჟული ბრენდი ჩინეთის რესპუბლიკაში. ამჟამად კი, ბიუიკი ყიდის თავისი წარმოების 80%-ს ჩინეთის სახალხო რესპუბლიკაში.

1930-40-იანები

1931 წელს ბრენდს ორი მთავარი მიღწევა ჰქონდა: OHV Buick Straight-8 ძრავა და სინქრომის გადაცემა ყველა მოდელში, მაგრამ სერია 50. 1939 წლის ყველა მოდელს ასევე ჰქონდა საჭის სვეტზე დამონტაჟებული ცვლის ბერკეტი.

mclaughlin buick

1930-იანი წლების შუა ხანებში მაკლაფლინ-ბიუიკი განსაკუთრებით პოპულარული იყო.  როგორც კანადის ყველაზე მდიდრული ბრენდი, Buick ყოველთვის წარმოდგენილია სამეფო ტრანსპორტისათვის კანადაში, მათ შორის მეფე ჯორჯ VI-ისა და დედოფალი ელიზაბეტისთვის 1939 წლის სამეფო ტურის დროს კანადაში.

1920-იან და 1930-იან წლებში Cadillac-ისა და Buick-ის მანქანები პოპულარული იყო საქალაქთაშორისო სამგზავრო მომსახურების ოპერატორებში მაგ. ნაირნის სატრანსპორტო კომპანია ახლო აღმოსავლეთში (ბაღდადი-დამასკო).

M18 Hellcat

მეორე მსოფლიო ომის გამო, ავტომობილების წარმოება შეწყდა 1942 წელს. იმ წლიდან დაიწყო ბიუიკმა საომარი ავტომობილებისა და ტექნიკის წარმოება, მაგალითად: M18 Hellcat სატანკო გამანადგურებელი და რადიალური ძრავები. 1945 წლის შემოდგომაზე ავტომობილების წარმოება განახლდა.1949 წელს შედგა ბიუიკის VentiPorts– ის დებიუტი.

VentiPorts

1950-60-იანები

1953 წელს აღინიშნა ბიუიკის 50 წლის იუბილე, ასევე Buick V8 ძრავისა და Roadmaster Skylark–ის შემოღება. 1955 წელს, ბიუიკმა გაყიდა რეკორდული რაოდენობის ავტომობილები – 738,814 ერთეული; 1959 წელს დაინერგა სამი ახალი მოდელი: Electra, Invicta და LeSabre, ასევე ახალი 401 cu.

Electra

1961 წელს შემოვიდა ახალი Fireball V6 ძრავა და Skylark–ის ფირფიტა დაბრუნდა, როგორც ახალი სპეციალური კომპაქტური მანქანის ხაზის საუკეთესო მოდელი. Buick Special დასახელდა 1962 წელს წლის საუკეთესო ავტომობილად. ასევე 1962 წელს Wildcat შემოვიდა. 1960-იანი წლების შუა პერიოდში ბიუიკმა ოფიციალურად დაიწყო გერმანული წარმოების ოპელის მანქანების გაყიდვა ჩრდილოეთ ამერიკის დილერებით.

Wildcat

1970-80-იანები

1970-იან წლებში ბიუიკის შემადგენლობას დაემატა რამდენიმე ახალი მოდელი, მათ შორის, Estate Wagon 1970 წელს, Centurion 1971 წელს, Apollo 1973 წელს და Skyhawk 1975 წელს. 1975 წელს ასევე გამოჩნდა “Park Avenue” – ის ფირფიტის პირველი გამოჩენა.

Apollo

1978 წელს აღინიშნა ბიუიკის 75 წლის იუბილე. ბიუიკის მოდელის წლის გაყიდვებმა მოხსნა კიდევ ერთი რეკორდი 1978 წელს, გაყიდული 795,316 მანქანით. 1979 წლისთვის რივიერა გადაკეთდა; Riviera S-Type და დასახელდა წლის საავტომობილო ტრენდ მანქანად.

Riviera S-Type

1980-იან წლებში ბიუიკის შემადგენლობაში რამდენიმე ცვლილება მოხდა, მათ შორის სხვადასხვა მოდელების შემცირება. 1980 წელს, ლოიდ რეუსი დაინიშნა გენერალურ მენეჯერად. ასევე, 1980 წელს, დიზელის ძრავა ხელმისაწვდომი ხდება Buick–ის რჩეულ მოდელებზე. 1983 წელს, ბიუიკს ჰქონდა საუკეთესო წელი – 810,435 ავტომობილი გაიყიდა.

1990-2000-იანები

1990 წელს შეიქმნა პირველი Reatta კაბრიოლეტი. 1990 ასევე იყო ბოლო წელი Electra– სთვის. ახალი ოთხკარიანი Regal გამოვიდა ბაზარზე 1991 წელს, ხოლო 1984 წელს პირველი Regal სედანი.

1G4EC11C5JB903158

1999 წელს, თითქმის 16 მილიონი ბიუიკიდან ბოლო აშენდა ფლინტის ბიუიკ ქალაქში. ბოლო მანქანა, 1999 წლის LeSabre, გადმოვიდა ასამბლეის ხაზიდან იმავე წლის 29 ივნისს. ხარისხის კვლევაში, ბიუიკმა დაიკავა #2 (და ყველაზე საშინაო) 37 საერთაშორისო ბრენდს შორის და Buick City– მ გააზიარა მსოფლიო პოზიცია საავტომობილო ასამბლეის ქარხნებს შორის.

2000-იან წლებში ბიუიკის შემადგენლობა შეიცვალა და კომპაქტური და შესრულების სეგმენტები მიტოვებული იქნა კროსვორდის/ჯიპების ბაზრის სასარგებლოდ, რომელიც იზრდებოდა პოპულარობით. 2001 წელს ბიუიკი პირველად გამოჩნდა ბაზარზე რენდევუსის დანერგვით, როგორც 2002 წლის მოდელი. 2003 წელს Buick Centieme- კროსვორდის კონცეფციის მანქანამ აღნიშნა Buick Motor Division– ის 100 წლის იუბილე. Centieme– გარე დიზაინისა და ინტერიერის ზოგიერთი მახასიათებელი მოგვიანებით გამოჩნდა 2008 წლის Enclave– ის კროსოვერზე. 2004 წელს ბიუიკმა დაამატა Rainier საშუალო ზომის ჯიპი და ახალი Terraza მინივენი

ბიუიკი დღეს

2020 წლისთვის ბიუიკმა გამოუშვა Encore GX კროსოვერი, რომელიც გადიოდა არსებულ Encore-სა და Envision-ს შორის. 2022 წლის მოდელისთვის, Buick–ის ჩრდილოეთ ამერიკული შემადგენლობა შედგება Encore ქვეკომპაქტური კროსოვერისგან, Encore GX– ის კომპაქტური კროსოვერისგან, Envision–ის კომპაქტური კროსოვერისგან და საშუალო ზომის Enclave– ისგან.

Encore GX

2017 წელს ბიუიკმა გაყიდა 1,4 მილიონზე მეტი მანქანა მსოფლიოში, რაც რეკორდია ბრენდისთვის. მისი მთავარი ბაზარი არის ჩინეთი, სადაც იყიდება Buick-ის ბრენდის ავტომობილების 80%. ბიუიკები ასევე იყიდება შეერთებულ შტატებში, კანადასა და მექსიკაში.

ავტორი: თინათინ უგრეხელიძე

როგორ ზრუნავს ეროვნული ბანკი კიბერუსაფრთხოების ცნობიერების ამაღლებაზე?

კვლევა – ელექტრონული სიგარეტი თამბაქოს მიტოვებაში არ გვეხმარება