in

Cadbury-ს ტკბილი მოგზაურობა – შოკოლადის ცნობილი ბრენდი

შოკოლადის მოყვარულები ალბათ დაგვეთანხმებით, რომ არსებობს ბრენდები, რომლებმაც თავიანთი წვლილი შეიტანეს არა უბრალოდ საკუთარი ნაწარმის პოპულარიზაციაში, არამედ თავად ასოცირდებიან შოკოლადის სამყაროსთან. Cadbury-ს მდიდარი მემკვიდრეობა და საკულტო პროდუქტებიც ამის დასტურია. 

istoriebi
istoriebi

ჯერ კიდევ 1824 წელს დაფუძნებულ ბრენდს თამამად შეგვიძლია ინდუსტრიის მწერალი ვუწოდოთ და მისი ისტორიითაც დავინტერესდეთ…

გატაცება კაკაოს მარცვლებით

Cadbury-ს ისტორია იწყება ინგლისის გულში 1824 წელს. ჯონ კედბერიმ პატარა მაღაზია გახსნა ბირმინგემში, სადაც ის ყიდდა ჩაის, ყავას და ცხელ შოკოლადს. საინტერესო ფაქტია ისიც, რომ იმ დროს შოკოლადი არ მიიჩნეოდა ტკბილეულად, მას სვამდნენ, როგორც მწარე სასმელს, რომელსაც ჰქონდა სამკურნალო თვისებები.

ჯონ კედბერი ძალიან გაიტაცა კაკაოს მარცვლების შემადგენლობამ და პერსპექტივამ, ამიტომ მთელი მონდომებით ეწეოდა მის პოპულარიზაციას. როდესაც შოკოლადზე მოთხოვნა გაიზარდა, მან დაიწყო სხვადასხვა რეცეპტის დაექსპერიმენტება და საბოლოოდ, დახვეწა მეთოდი, რომელიც საშუალებას აძლევდა, შეექმნა შოკოლადის სასმელის უფრო რბილი ტექსტურა და ტკბილი ვერსია. მისმა გატაცებამ ხარისხისა და ინოვაციებისადმი საფუძველი ჩაუყარა Cadbury ბრენდის მომავალს.

Cadbury-ს კომპანიის აღზევება

1831 წელს ჯონ კედბერიმ გააფართოვა თავისი ბიზნესი კომპანია Cadbury-ის დაარსებით. 1847 წელს თავისი ძმა, ბენჯამინი შეუერთდა, რის შემდეგაც მათ ერთად დაიწყეს ფოკუსირება მაღალი ხარისხის შოკოლადის პროდუქტების წარმოებაზე. კომპანიის წარმატება დაფუძნებულია ჯონის მიდგომაზე, გამოეყენებინა მხოლოდ საუკეთესო კაკაოს მარცვლები და უზრუნველეყო თითოეული პროდუქტის სრულყოფილად დამუშავება.

Cadbury-ს პირველი მნიშვნელოვანი მიღწევაა 1849 წელს წარმოდგენილი პირველი პროდუქტი ბრიტანეთში – კაკაოს ფხვნილი, რომლითაც ის გახდა საყოფაცხოვრებო ნაწარმი. ამან გაამყარა მისი, როგორც სანდო მიმწოდებლის რეპუტაცია.

მყარი შოკოლადის დაბადება

1866 წელს კომპანიის ბედი კვლავ შეიცვალა Cadbury-ის პირველი შოკოლადის ფილის დანერგვით. იმ დროს შოკოლადების უმეტესობა სასმელი ფხვნილის სახით იყიდებოდა, ამიტომ ეს ახალი მყარი შოკოლადის ფილა რევოლუციურ განვითარებას ნიშნავდა. Cadbury-ს თავისი კონკურენტებისგან განასხვავებს გლუვი, კრემისებრი ტექსტურა და მდიდარი არომატი. 

მე-19 საუკუნის დასასრულს Cadbury განაგრძობდა ინოვაციების განვითარებას, ახალი პროდუქტების მრავალფეროვნების დანერგვას. ერთ-ერთი თვალსაჩინო მაგალითი იყო ცნობილი Dairy Milk-ის შოკოლადის ხაზი 1905 წელს. მისი წარმატება დიდწილად განაპირობა შოკოლადში რძის უფრო მაღალი პროპორციის გამოყენებამ, რის შედეგადაც მან მიიღო ნაღების გემო და მრავალი ადამიანის გული დაიპყრო. 

გაფართოება და ზრდა

მე-20 საუკუნეში Cadbury-ს გაფართოების მცდელობები არ შემოიფარგლებოდა მხოლოდ ახალი პროდუქტებით. კომპანიამ დაიწყო ზრდა საერთაშორისო დონეზე, დააარსა საწარმოო ქარხნები მსოფლიოს ქვეყნებში და გააფართოვა თავისი წვდომა გლობალურ ბაზრებზე. 1900-იანი წლების შუა პერიოდისთვის Cadbury-მ მტკიცედ დაიმკვიდრა ადგილი, როგორც მსოფლიოში ერთ-ერთმა წამყვანმა შოკოლადის ბრენდმა. 

Cadbury-ს ისტორიაში ერთ-ერთი გადამწყვეტი მომენტი იყო 1969 წელს, როდესაც კომპანია გაერთიანდა ბრიტანულ კომპანია Schweppes-თან და ჩამოაყალიბა Cadbury Schweppes Group. ამ შერწყმამ კომპანიას საშუალება მისცა, გაეფართოებინა თავისი პორტფოლიო, დაემატებინა სასმელები, სხვა პროდუქტები. 

Cadbury და კორპორაციული პასუხისმგებლობა

ზრდასთან ერთად, გაიზარდა ბრენდის სოციალური პასუხისმგებლობაც. ჯონ კედბერი დიდ ყურადღებას უთმობდა თავისი თანამშრომლების კეთილდღეობას. მე-19 საუკუნის ბოლოს კედბერიმ გახსნა სანიმუშო სოფელი თავისი მუშებისთვის ბურნვილში, ბირმინგემის მახლობლად. სოფელი უზრუნველყოფდა ცხოვრების უკეთეს ხარისხს, ხელმისაწვდომი საცხოვრებლით, სკოლებითა და გასართობი საშუალებებით თანამშრომლებისთვის და მათი ოჯახებისთვის. 

დღეს Cadbury აგრძელებს მდგრადობის შენარჩუნებას. ის ცდილობს, დაეხმაროს განვითარებად ქვეყნებში მცხოვრებ კაკაოს ფერმერებს და უზრუნველყოფს მათთვის სამართლიან ხელფასს. 

თანამედროვე ერა

2010 წელს Cadbury შეიძინა ამერიკულმა მრავალეროვნულმა კვების კონგლომერატმა Kraft Foods. ამის გამო ბევრს ეშინოდა, რომ კედბერის საყვარელი ბრიტანული იდენტობა შენელდებოდა, თუმცა ბრენდმა შეინარჩუნა თავისი აქცენტი მაღალი ხარისხის შოკოლადის წარმოებაზე და მისი საკულტო პროდუქტები კვლავაც სარგებლობენ უზომო პოპულარობით შოკოლადის მოყვარულებში მთელი მსოფლიოს მასშტაბით.

ბიზნესისტორიებს წარმოგიდგენთ „ალიანს ჯგუფი”.

ავტორი: მარიამ გოჩიაშვილი

ღვინის ტური ქართლში, „მარინას ღვინო“ და ფესტივალი „შერეკილები“ – შთაბეჭდილებები „იაგოს მარნიდან“ 

თქვენს პასპორტს ვადა გასდის? — ChatGPT გამომწერებს მსგავს საკითხებს შეახსენებს