in

CALEN AI: „სტარტაპებისთვის მნიშვნელოვანია, მზად იყვნენ შეცდომებისთვის და ისწავლონ მათზე“

Startauperi
Startauperi

ბიზნესის კეთებისას, შეცდომები გარდაუვალია, თუმცა აქ მთავარი ისაა, რას ვსწავლობთ ამ ყველაფრისგან, როგორ ვიზრდებით შემდეგ და საით მივდივართ. CALEN AI-ის მარკეტერის მკითხველი უკვე იცნობს. ეს გახლავთ ხელოვნურ ინტელექტზე დაფუძნებული ასისტენტი, რომელიც კონსულტაციასაც გაგიწევთ და სასურველი სერვისის მიღებაშიც დაგეხმარებათ. მიუხედავად იმისა, რომ სტარტაპი სულ ერთი წელია, რაც გამოჩნდა, უკვე შეძლო თამამი განაცხადი გაეკეთებინა სტარტაპ-ეკოსისტემაში და ანტრეპრენერების ყურადღების ცენტრში აღმოჩენილიყო. ამჯერად, CALEN AI-ის გუნდი თავისი შეცდომების შესახებ გვიზიარებს გამოცდილებას.

M: სტარტაპის სპეციფიკიდან გამომდინარე, როგორც წესი, სტარტაპერები მზად არიან შეცდომებისთვის – თქვენ შემთხვევაში, როგორი იყო ეს მიდგომა?

CALEN AI-ში შევთანხმდით, რომ შეცდომები სტარტაპის განვითარების გარდაუვალი ნაწილია. ჩვენი ერთ-ერთი მთავარი მიდგომა იყო ექსპერიმენტებისა და იტერაციების კულტურის დანერგვა. რადგან ჩვენ გვჯერა გათვლილი რისკების აღების და შეცდომებიდან სწავლის, მაშინაც კი, თუ ისინი ყოველთვის არ იწვევენ მყისიერ წარმატებას.

ამ მიდგომით წავახალისეთ ჩვენი გუნდის ინოვაციურობა და ახალი იდეების სწრაფი დანერგვა. გვესმოდა, რომ ყველა ექსპერიმენტი არ გამოიღებდა სასურველ შედეგს, მაგრამ თითოეულმა მათგანმა მოგვცა ღირებული ხედვა და სწავლის შესაძლებლობა. ამ აზროვნებამ მოგვცა ჩვენი ხმოვანი AI ასისტენტის სწრაფი ადაპტირების და მუდმივი გავაუმჯობესის საშუალება.

M: გაიხსენეთ საკვანძო შეცდომები, რაც სტარტაპის შექმნის პროცესში დაუშვით?

CALEN AI-ის შექმნის პროცესში, რამდენიმე შეცდომა დავუშვით. ერთ-ერთი მნიშვნელოვანი შეცდომა იყო ბაზრის კვლევის მნიშვნელობის არასაკმარისი შეფასება და ქართული ბიზნესის სპეციფიკური საჭიროებების გაცნობიერება. ჩვენ თავდაპირველად შევიმუშავეთ ჩვენი პროდუქტი საკუთარ ვარაუდებზე და ბაზრის ზოგად ტენდენციებზე დაყრდნობით, საფუძვლიანი კვლევის გარეშე. ამან გამოიწვია სერიოზული პრობლემები პროდუქტის ბაზარზე მორგებაში. მივხვდით, რომ უფრო მიზანმიმართული და ლოკალიზებული მიდგომა იყო საჭირო, რაც მოითხოვდა დაგვეხარჯა დამატებითი დრო და რესურსები ჩვენი ბიზნესის უნიკალური ტკივილებისა და მოთხოვნების უკეთ გასაგებად.

M: რა ისწავლეთ ამ შეცდომების შედეგად?

პირველ რიგში, ბაზრის კვლევა და სამიზნე აუდიტორიის სპეციფიკური საჭიროებების გააზრება, რაც გადამწყვეტია წარმატებული სტარტაპის შესაქმნელად. ყურადღება გავამახვილეთ იმ გამოწვევების აღქმაზე, რომელთა წინაშეც დგას ბიზნესი დაუცველ ქვეყნებში და უფრო ღრმა თანაგრძნობა განვავითარეთ მათი უნიკალური გარემოებების მიმართ.

შედეგად, ჩვენმა სტარტაპმა მნიშვნელოვან პროგრესს მიაღწია. დავინახეთ ჩვენი ხმოვანი ასისტენტის გაზრდილი მოთხოვნა, რადგან პროდუქტი უკეთესად ერგებოდა ქართული ბიზნესის სპეციფიკურ საჭიროებებს. ზრდამ მოგვცა მოტივაცია, განვაგრძოთ ჩვენი ტექნოლოგიის გაუმჯობესება და კლიენტების ბაზის გაფართოება. შეცდომებს ვუყურებთ, როგორც სწავლის ღირებულ შესაძლებლობებს და ვაგრძელებთ ჩვენი პროდუქტის იტერაციებსა და გაუმჯობესებას, მიღებული გამოცდილების საფუძველზე.

M: გაიხსენეთ შემთხვევა, როცა სტარტაპი დაბრკოლების ფონზე, გაიზარდა…

იყო დრო, როდესაც CALEN AI-ს შეექმნა დაბრკოლება, შეზღუდული რესურსების გამო. მივხვდით, რომ სწრაფი ზრდისთვის გვჭირდებოდა ინოვაციური გადაწყვეტილებების პოვნა და პარტნიორობის ბერკეტების გამოყენება ჩვენი წვდომის გასაფართოვებლად. სწორედ ამ პერიოდში აღმოვაჩინეთ სატელეკომუნიკაციო კომპანიებთან თანამშრომლობის შესაძლებლობა.

ამ კომპანიებთან პარტნიორობით, შევძელით მათი არსებული ინფრასტრუქტურისა და მომხმარებელთა ბაზის გამოყენება, რათა დაჩქარებულიყო ჩვენი ხმოვანი ასისტენტის დანერგვა. ამ სტრატეგიულმა პარტნიორობამ მოგვცა საშუალება მივსულიყავით უფრო ფართო აუდიტორიაზე და მიგვეწოდებინა ჩვენი სერვისები ბიზნესებისთვის, რომლებსაც სხვაგვარად შესაძლოა არ ჰქონოდათ წვდომა მომხმარებელთა მომსახურების ავტომატიზაციაზე.

ამ გამოცდილებამ გვასწავლა თანამშრომლობისა და სტრატეგიული პარტნიორობის შესაძლებლობების გამოვლენისა და გამოყენების მნიშვნელობა. ახალი მიდგომებისადმი ღიად და პარტნიორული ურთიერთობების შესწავლით, ჩვენი დაბრკოლების გადალახვა და მნიშვნელოვანი ზრდის მიღწევა შევძელით.

მაგალითად, ერთ-ერთი ჩვენი სატელეკომუნკაციო პარტნიონი არის ჯეონეტი, წამყვანი სატელეკომუნიკაციო კომპანია, რომელიც ქართულ ბიზნესებს ხმოვანი AI ასისტენტის ინტეგრაციას გაუმარტივებს სატელეფონო სადგურთან. ხმოვანი ასისტენტი 24/7-ზე მყისიერად უპასუხებს მომხმარებლების შეკითხვებს სერვისებზე, ფასებზე, მისამართზე, სამუშაო საათებსა და კომპანიასთან დაკავშირებულ სხვა ინფორმაციაზე ისე, რომ მოხმარებელს არ მოუწევს ღილაკებზე დაჭერა და ლოდინი. კარგად მომზადებული ფრონტ-დესკის მენეჯერის მსგავსად, ის ზარს შესაბამის დეპარტამენტში გადაამისამართებს, მომხმარებლის მოთხოვნის დასაკმაყოფილებლად.

მჯერა, რომ სტარტაპებისთვის მნიშვნელოვანია, მზად იყვნენ შეცდომებისთვის და ისწავლონ მათზე რადგან ყოველი შეცდომის გაანალიზება ინოვაციური გადაწყვეტილების პოვნის შესაძლებლობაა.

ადამიანებმა, რომლებიც ფერებს ვერ არჩევენ, წითელი დაინახეს!

Opinel – ფრანგი მჭედლის საუკუნოვანი მემკვიდრეობა და უკვდავი დიზაინი