Canva-ს 2025 წლის ტრენდების ანგარიშის მიხედვით, მოსალოდნელია, რომ დიზაინი უფრო ანალოგური გახდება. ეს პროგნოზი კარს გვიხსნის მომავლისკენ, სადაც ციფრული და ფიზიკური სამყაროები ერთმანეთს ჰარმონიულად ერწყმის. წარმოიდგინეთ დიზაინის სამყარო, სადაც ტექნოლოგია და ადამიანური შეხება ერთმანეთს ხვდება – სწორედ ასეთ მომავალს აგვიწერე Canva. მათი ხედვით, 2025 წელს დიზაინი დაუბრუნდება თბილ, ხელით შექმნილ ესთეტიკას, რომელიც ჩვენი წარსულის ყველაზე მშვენიერ მომენტებს გვახსენებს.
ეს ტენდენცია ერთდროულად არის უკან დაბრუნებაც და წინ სვლაც. ციფრული ტექნოლოგიების გამოიყენება იმისთვის, რომ შევქმნათ უფრო ადამიანური, უფრო ხელშესახები დიზაინი. ეს არის მომავალი, სადაც თითოეული პიქსელი ატარებს ხელნაკეთი ნამუშევრის სულს. თითქოს ახალი ეპოქის ზღურბლზე, სადაც ტექნოლოგია არა მხოლოდ გვაშორებს, არამედ გვაახლოებს კიდეც ჩვენს ნამდვილ, ადამიანურ ბუნებასთან.
მოძრავი გრაფიკა წინ მიიწევს წლიდან წლამდე ყველაზე დიდი ზრდის მქონე ტრენდი დიზაინის ფორმატს უკავშირდება. ეს არის „მოუშენი“, რომელმაც 109%-იანი ზრდა აჩვენა. ასევე, „ანიმაცია“ 78%-ით გაიზარდა. Canva ამ ტრენდს უწოდებს „მომავალს მოძრაობაში“ და ამბობს, რომ ის შეიძლება იყოს ისეთივე მარტივი, როგორც სუბტილური მოძრავი გრადიენტი, მაგრამ ასევე უფრო რთულ მოძრავ ტიპოგრაფიასა და გრაფიკასაც მოიცავს. ცხადია, მომხმარებლები აქტივების უდიდეს ნაწილს ეკრანზე ნახულობენ. ამიტომ არ არის გასაკვირი, რომ ეძებენ გზებს, რათა მათი დიზაინი ამ სივრცეში გამოირჩეოდეს. ამოძრავება კი ერთ-ერთი გზაა საამისოდ.
საინტერესოა, რომ ძიება სიტყვაზე „სასაცილო“ 92%-ით გაიზარდა და Canva-ს ტრენდების ანგარიში ხელს უწყობს ფერად, სახალისო და ნოსტალგიურ გრაფიკას თავისი „სერიოზული გართობის“ ტრენდისთვის. ძიება ასევე გაიზარდა სიტყვებზე „მხიარული“ – 36%-ით და „იუმორი“ 27%-ით. ეს მიუთითებს სურვილზე, რომ ვიზუალურ აქტივებს ჰქონდეს გართობის განცდა.
ადამიანური შეხების მქონე დიზაინის ელემენტებიც მატულობს. Canva ამბობს, რომ მისი AI ინსტრუმენტები 10 მილიარდზე მეტჯერ გამოიყენეს, მიუხედავად იმისა, რომ ბევრი პროფესიონალი დიზაინერი ჯერ კიდევ ეჩვევა ამ ტექნოლოგიას. ის ამ ადამიანური შეხების მქონე დიზაინის ელემენტების მზარდ პოპულარობას იმას მიაწერს, თუ როგორ ეჩვევიან მომხმარებლები AI-ს.
Canva-ს ტრენდი „ანალოგი AI-თან ერთად“ ამ იმპულსს ასახავს. ძიება სიტყვაზე “scrapbook”, გასული წლის შემდეგ, 92%-ით გაიზარდა. ვნახეთ მსგავსი მიდგომები სხვაგანაც ვნახეთ ონლაინ (მაგალითად, ქსეროქსის ეფექტები, კოლაჟები მოგლეჯილი კიდეებით და სხვა).
Canva-ს ტრენდების ანგარიშში ყველაზე პოპულარული საძიებო ტერმინები აჩვენებს, რომ მისი მომხმარებლები ეძებენ სახალისო, თვალშისაცემ დიზაინებს. იმის გათვალისწინებით, რომ ბევრი მომხმარებელი ასევე ეძებს ფუტურისტულ დიზაინსაც, სადაც ძიება სიტყვებზე „წამყვანი“ გაიზარდა 71%-ით, „კიბერ“ 32%-ით, „ტექნო“ კი 30%-ით, ეს ასევე მიუთითებს ჰიბრიდულ ერაზე, სადაც პოპულარული დიზაინის ელემენტები ზოგჯერ აერთიანებს ადამიანურსა და მანქანურს. AI-ს გაპრიალებული, ბრძანებით გენერირებული აქტივების ზრდის ფონზე, ხელით ნახატი, ანალოგური და ორგანული ელემენტები განმასხვავებელი ნიშნები ხდება.
წყარო: Fastcompany