Caterpillar-ს ხშირად ვცნობთ ყვითელი ტექნიკითა და CAT ლოგოთი. ის ძალის, მდგრადობისა და ინოვაციის სიმბოლოს წარმოადგენს სამშენებლო და მძიმე ტექნიკის ინდუსტრიაში. პატარა მასშტაბიდან Caterpillar გადაიქცა გლობალურ ძალად, რომელიც გავლენას ახდენს ინფრასტრუქტურასა და ინდუსტრიაზე, ყველა კონტინენტზე. როგორ შეიქმნა ეს ბრენდი და რამ განაპირობა მისი არაჩვეულებრივი წარმატება? სანამ დილის გემრიელ ყავას იმზადებთ, მოდით, გავეცნოთ Caterpillar-ის ისტორიას.
Caterpillar-ის ფესვები მე-20 საუკუნის დასაწყისში იღებს სათავეს, როდესაც ორმა ვიზიონერმა პიროვნებამ, ბენჯამინ ჰოლტმა და ჩ.ლ. ბესტმა, ჩაუყარეს საფუძველი საქმეს, რაც საბოლოოდ Caterpillar Inc.-ად იქცა. 1900-იანი წლების დასაწყისში, ჰოლტი და ბესტი მართავდნენ თავიანთ ბიზნესებს და სასოფლო-სამეურნეო და სამშენებლო ტექნიკას აწარმოებდნენ. ორივეს ამოძრავებდა საერთო ხედვა – რევოლუციური ცვლილებები შეიტანათ იმაში, თუ როგორ შეიძლებოდა მძიმე ტექნიკას სოფლის მეურნეობისა და მშენებლობის ტრანსფორმაციაში შეეტანა წვლილი.
ბენჯამინ ჰოლტი გატაცებული იყო რთულ პირობებში მომუშავე მანქანა-დანადგარების ინჟინერიით. მას ხშირად მიაწერენ პირველი მუშა მუხლუხა ტიპის ტრაქტორის შექმნას, რომელიც ცნობილი გახდა როგორც “caterpillar” ტრაქტორი, რადგან მას შეეძლო რბილ მიწაზე მუხლუხოს მსგავსად გადაადგილება. ჰოლტმა ტრაქტორის დიზაინი 1904 წელს დააპატენტა. ეს ინოვაცია იმ დროისთვის რევოლუციური იყო, რადგან ტრადიციული თვლიანი ტრაქტორები ხშირად ეფლობოდნენ ტალახსა და რბილ ნიადაგში, რაც ართულებდა გარკვეულ ტერიტორიებზე მუშაობას. ჰოლტის გამოგონებამ საშუალება მისცა ტექნიკას ეფექტურად გადაადგილებულიყო რთულ ლანდშაფტებზე, რამაც ახალი შესაძლებლობები გახსნა მშენებლობისა და სოფლის მეურნეობისთვის.
დაახლოებით იმავე პერიოდში, ჩ.ლ. ბესტი, ტრაქტორების პიონერის დენიელ ბესტის ვაჟი, მართავდა C.L. Best Gas Traction Company-ს, რომელიც ფოკუსირებული იყო ძლიერი და საიმედო ტექნიკის განვითარებაზე. ჩ.ლ. ბესტის ძალისხმევა ტექნიკის ხარისხისა და საიმედოობისადმი ავსებდა ჰოლტის ორიენტირს ინოვაციაზე. ორი კომპანია საბოლოოდ 1925 წელს გაერთიანდა.
ჰოლტისა და ბესტის ადრეულმა გატაცებამ ინოვაციითა და პრაქტიკულობით, Caterpillar-ის ბრენდის ხასიათი განსაზღვრა. მათ აერთიანებდათ ვალდებულება შეექმნათ პროდუქტები, რომლებსაც შეეძლოთ გამკლავებოდნენ ყველაზე რთულ გარემო პირობებსაც კი – ღირებულება, რომელიც დღესაც რეზონანსს პოულობს Caterpillar-ში. ჰოლტისა და ბესტის საერთო მიზანი იყო შეექმნათ ტექნიკა, რომელიც არა მხოლოდ გამძლე იქნებოდა, არამედ შეძლებდა პროდუქტიულობისა და ეფექტურობის გაზრდას ისეთ განსხვავებულ სფეროებში, როგორიცაა სოფლის მეურნეობა, სამთო მოპოვება და მშენებლობა.
Caterpillar-ის ბრენდის იდენტობა მჭიდროდ არის დაკავშირებული მის ფოკუსთან საიმედოობასა და მდგრადობაზე. დამფუძნებლებს სურდათ შეექმნათ აღჭურვილობა, რომელზეც ოპერატორებს შეეძლებოდათ დაყრდნობა, თუნდაც ყველაზე ექსტრემალურ გარემოში. ამ ვალდებულებამ მნიშვნელოვანი როლი ითამაშა Caterpillar-ის რეპუტაციის ჩამოყალიბებაში, როგორც ბრენდისა, რომელიც „ასრულებს სამუშაოს“, რაოდენ რთულიც არ უნდა იყოს პირობები.
რუბრიკის „ყავასთან საკითხავი“ წარმდგენია Dunkin’.