in

რატომ უნდა გაგზავნოთ სამოტივაციო წერილი მაშინაც, როცა ვაკანსიაში ამაზე არაფერია ნახსენები

Resume Genius-ის მიერ, 2023 წელს ჩატარებული კვლევის თანახმად, ამერიკელი დამსაქმებლების 83% აცხადებს, რომ ისინი რეგულარულად კითხულობენ კანდიდატების სამოტივაციო წერილებს. უფრო მეტიც, იმ მენეჯერთა 73%, რომელთა კომპანიებიც არ ითხოვენ სამოტივაციო წერილს, მაინც ეცნობა მათ. განსაკუთრებით საყურადღებოა, რომ გამოკითხულთა თითქმის ნახევარი პირველად სწორედ სამოტივაციო წერილს კითხულობს და მხოლოდ შემდეგ გადადის რეზიუმეზე.

2024 წლის ივნისში, Zety-ის მიერ ჩატარებული კვლევა აჩვენებს, რომ რეკრუტერების 89% კანდიდატებისგან მოელის სამოტივაციო წერილის წარდგენას, ხოლო 81% აცხადებს, რომ კანდიდატებს მხოლოდ მათი სამოტივაციო წერილების საფუძველზე ეუბნება უარს.

თანამედროვე ტექნოლოგიებმა გაამარტივა სამოტივაციო წერილების განხილვის პროცესი. თანამედროვე სკრინინგის ტექნოლოგიები დამქირავებლებს აძლევს მეტ დროს მაღალი ღირებულების აქტივობებისთვის, როგორიცაა სამოტივაციო წერილებისა და LinkedIn პროფილების დეტალური შესწავლა.

რა უპირატესობები აქვს სამოტივაციო წერილს რეზიუმესთან შედარებით?

თანამედროვე რეზიუმე ხშირად წარმოადგენს გამოცდილებებისა და მიღწევების ხისტ ჩამონათვალს, რომელიც მორგებულია აპლიკანტების თვალყურის მდევნელი სისტემებისთვის. ამ სტრუქტურაში რთულია პიროვნული თვისებების, კონტექსტისა და დამატებითი მნიშვნელოვანი დეტალების გამოხატვა.

კარიერის მრჩეველი ელისონ ჩესტონი მიიჩნევს, რომ სამოტივაციო წერილი ავლენს ისეთ მნიშვნელოვან ასპექტებს, როგორიცაა დეტალებისადმი ყურადღება, თანამშრომლობის უნარი, კრეატიულობა და ზრდის მენტალიტეტი, რასაც რეზიუმე ვერ აჩვენებს.

Spearmint Coaching-ის დამფუძნებელი ფრენ ბერიკი განმარტავს, რომ თუ რეზიუმე გვიჩვენებს კანდიდატის კვალიფიკაციას, სამოტივაციო წერილი ხსნის მის მოტივაციას. ის აღნიშნავს, რომ პირადი კავშირები – იქნება ეს გეიმინგისადმი პასიური დამოკიდებულება, ჯანდაცვის გამოცდილებით შთაგონება თუ ტექნოლოგიების ადრეული ათვისება – ხშირად უფრო მეტად იპყრობს რეკრუტერის ყურადღებას, ვიდრე რეზიუმეში ჩამოთვლილი კვალიფიკაციები.

იმ პოზიციებზე, სადაც კომუნიკაციის უნარი გადამწყვეტია, სამოტივაციო წერილი ასევე წარმოაჩენს კანდიდატის წერის სტილს. ჰემინგი აღნიშნავს, რომ დამაჯერებელი სამოტივაციო წერილის შექმნაში დროის ინვესტირება კომპანიას აჩვენებს იმას, თუ როგორ იურთიერთებს კანდიდატი დაქირავების შემთხვევაში.

სამოტივაციო წერილი ასევე იძლევა კარიერული წყვეტების, სფეროს ცვლილების ან რელოკაციის საკითხების ახსნის შესაძლებლობას. Zety-ის გამოკითხვაში რეკრუტერების 57% ამჯობინებს, რომ კანდიდატებმა სწორედ სამოტივაციო წერილში ახსნან დასაქმების წყვეტები, ვიდრე რეზიუმეში (44%) ან ინტერვიუს დროს (49%).

რას ეძებენ რეკრუტერები სამოტივაციო წერილში

Resume Genius-ის გამოკითხვაში დამქირავებელთა 49% აცხადებს, რომ ძლიერ, დამაჯერებელ სამოტივაციო წერილს შეუძლია დაარწმუნოს ისინი, ჩაუტარონ ინტერვიუ სხვა მხრივ სუსტ კანდიდატს, ხოლო 33% მიიჩნევს, რომ სუსტმა სამოტივაციო წერილმა შეიძლება დააზიანოს სხვა მხრივ ძლიერი აპლიკანტი.

სამოტივაციო წერილში შესაძლებელია ისეთი ასპექტების წარმოჩენა, როგორიცაა: როგორ განაპირობებს კანდიდატის გამოცდილება მის დამოკიდებულებას კომპანიის მისიის ან პროდუქტისადმი, რომელი როლები ანიჭებს სიამოვნებას (და არა მხოლოდ რომელი როლები შეუსრულებია) და როგორ ემთხვევა მისი პირადი ღირებულებები – თანამშრომლობა, ღია კომუნიკაცია, ინკლუზიურობა – კომპანიის კულტურას.

როდის უნდა წარადგინოთ სამოტივაციო წერილი

ცხადია, არ არის რეკომენდებული სამოტივაციო წერილის გაგზავნა მაშინ, თუ ეს არის აკრძალული, ასეთი შემთხვევები კი იშვიათია. Amazon-ი ერთ-ერთია იმ კომპანიებიდან, რომელიც არ იღებს სამოტივაციო წერილებს და პირდაპირ მიუთითებს ამის შესახებ თავის საიტზე.

თუ სამოტივაციო წერილი სავალდებულოა, გადაწყვეტილება მარტივია. თუ ის არჩევითია, რეკრუტერები მაინც უწევენ რეკომენდაციას მის წარდგენას, რადგან შანსები კანდიდატის სასარგებლოდაა. კარიერული ზრდის პლატფორმა Teal-ის ტალანტების დირექტორი მაიკ პედიტო აღნიშნავს, რომ სამყაროში, სადაც ყველა რეზიუმე ერთმანეთს ემსგავსება, პერსონალიზებულ სამოტივაციო წერილს შეუძლია კანდიდატის გამორჩევა.

როგორ შევქმნათ ეფექტური სამოტივაციო წერილი

YourCareerCompass-ის დამფუძნებელი და ყოფილი რეკრუტერი სამანთა გლატზერი რეკომენდაციას უწევს კანდიდატებს, წარმოაჩინონ საკუთარი უნიკალურობა და აჩვენონ, რომ არა მხოლოდ კვალიფიციურები არიან, არამედ პირადად არიან დაინტერესებულნი პოზიციით. ამისთვის შესაძლებელია ემოციური, ენთუზიაზმით სავსე და პროფესიული სიტყვების კომბინირება.

Zety-ის გამოკითხვის მიხედვით, რეკრუტერების უმრავლესობა (49%) ამჯობინებს ნახევარგვერდიან სამოტივაციო წერილს, შემდეგ მოდის ერთგვერდიანი (26%). სამოტივაციო წერილი არ უნდა იმეორებდეს რეზიუმეში უკვე არსებულ ინფორმაციას.

ექსპერტები ასევე ურჩევენ კანდიდატებს, შექმნან ინდივიდუალური სამოტივაციო წერილი ყოველი ვაკანსიისთვის და ისე გააგზავნონ.

ეფექტური სამოტივაციო წერილის სტრუქტურა

ეფექტური სამოტივაციო წერილის შესაქმნელად რეკომენდებულია შემდეგი სტრუქტურის გამოყენება:

  • დაიწყეთ განცხადებით, რომელიც გამოხატავს თქვენს ენთუზიაზმს პოზიციისადმი. იყავით კონკრეტული კომპანიის, როლისა და მისიის მიმართ.
  • დააკავშირეთ თქვენი უნარები და გამოცდილება სამუშაოს აღწერილობაში მოთხოვნილ კვალიფიკაციებთან. ნათლად წარმოაჩინეთ ეს კავშირები.
  • ახსენეთ არსებული კავშირები კომპანიასთან ან პირადი ინტერესი მათი მისიის მიმართ.
  • წარმოადგინეთ დამატებითი ინფორმაცია, როგორიცაა პუბლიკაციები, განსაკუთრებული უნარები, მოხალისეობრივი საქმიანობა, ან ღირებულებები, რომლებიც შეესაბამება კომპანიის კულტურას.
  • მოკლედ ახსენით ნებისმიერი პოტენციური პრობლემური საკითხი თქვენს რეზიუმეში, როგორიცაა კარიერული წყვეტები, ხშირი სამსახურის ცვლა, ან მნიშვნელოვანი ცვლილებები კარიერულ მიმართულებაში.
  • დაასრულეთ თქვენი ენთუზიაზმის გამოხატვით კომპანიის წარმატებაში წვლილის შეტანის შესახებ.

ხელოვნური ინტელექტი და სამოტივაციო წერილები

დღესდღეობით, ბევრი კანდიდატი იყენებს ხელოვნურ ინტელექტს სამოტივაციო წერილების შესაქმნელად, რაც მისაღებია. AI ინსტრუმენტები შეიძლება იყოს კარგი საწყისი წერტილი ორგანიზებისა და დალაგებისთვის, მაგრამ ისინი ვერ ჩაანაცვლებენ ავთენტურობასა და პერსონალურ ხმას. მნიშვნელოვანია, რომ საბოლოო პროდუქტი არ იყოს რობოტული.

კონკურენტულ სამუშაო ბაზარზე ეფექტური სამოტივაციო წერილი შეიძლება იყოს განსხვავება ოფიციალური ინტერვიუს მიღებასა და ავტომატიზებული უარის მიღებას შორის. ვიდრე ადამიანები კვლავ იღებენ გადაწყვეტილებებს დაქირავების შესახებ, სამოტივაციო წერილი რჩება ყველაზე ადამიანურ შთაბეჭდილებად, რომელიც შეგიძლიათ შექმნათ ინტერვიუმდე.

წყარო: HBR



პიკასო ესპანური ღვინის ეტიკეტის შთაგონებად იქცა

საჯარო მეტყველების კონკურსის გამარჯვებული ცნობილია – პროექტის გენერალური სპონსორია საქართველოს ბანკი