in , ,

რატომ მოხსნეს DM9-ის კრეატიული კამპანია 2025 წლის კანის ლომების ფესტივალიდან

ბრაზილიური სააგენტო DM9-ის მიერ მოპოვებული კრეატიული მონაცემების გრან პრი კამპანიისთვის „გადახდის ეფექტური გზა“, მოულოდნელად, 2025 წლის კანის ლომების საერთაშორისო კრეატიულობის ფესტივალიდან მოხსნეს. როგორც აღმოჩნდა, სააგენტომ ხელოვნური ინტელექტით შექმნილი და მანიპულირებული მასალები გამოიყენა ნამუშევარში, რითაც ფესტივალის წესები დაარღვია.

კანის ლომების ოფიციალურ განცხადებაში აღნიშნულია, რომ DM9-ის ქეის სთადი შეიცავდა AI-ით გენერირებულ კონტენტს, რომელიც „რეალური მოვლენებისა და კამპანიის შედეგების იმიტაციისთვის“ გამოიყენეს. ეს ფესტივალის მიერ დადგენილი ფაქტობრივი წარმოდგენის წესების აშკარა დარღვევაა.

საკითხის გამოძიების შემდეგ, DM9, რომელიც DDB-ის სააგენტოა ბრაზილიაში, დათანხმდა ნამუშევრის მოხსნას, მას შემდეგ რაც ფესტივალმა დამოუკიდებელი აუდიტორების დახმარებით ფორმალური გადახედვა წამოიწყო.

სკანდალი მაშინ დაიწყო, როდესაც გაჩნდა ეჭვები DM9-ის მიერ Consul-ისთვის (Whirlpool-ის ბრენდი) შექმნილი ქეის სთადის ფილმის ავთენტურობასთან დაკავშირებით. Adweek-მა და სხვა სარეკლამო მედიებმა გაავრცელეს ინფორმაცია, რომ ვიდეომასალა, რომელიც თითქოს კამპანიის მედია გაშუქებას ასახავდა, სინამდვილეში ხელოვნური ინტელექტით იყო მანიპულირებული. განსაკუთრებით საყურადღებო აღმოჩნდა ერთი ეპიზოდი, სადაც CNN Brasil-ის მასალა უნებართვოდ და შეცვლილი სახით იყო გამოყენებული, თითქოს არხი კამპანიას აშუქებდა.

„ჩვენი გამოძიების შედეგად აღმოვაჩინეთ, რომ კანში წარდგენილი სამი განაცხადიდან სამივე შეიცავდა სერიოზულ შეუსაბამობებს წარმოდგენილი ნამუშევრების ნამდვილობასთან დაკავშირებით,“ – განაცხადა DM9-მ LinkedIn-ზე გამოქვეყნებულ პოსტში. გარდა „გადახდის ეფექტური გზისა“, სააგენტომ ასევე მოხსნა ორი სხვა კამპანია: OKA Biotech-ისთვის შექმნილი „პლასტიკური სისხლი“ და „ოქრო = სიკვდილი“ Urihi Yanomami-სთვის.

აღსანიშნავია, რომ სკანდალის შედეგად სააგენტოს თანაპრეზიდენტი და მთავარი კრეატიული ოფიცერი იკარო დორია გადადგა. კომპანიამ ასევე განაცხადა, რომ ახორციელებს შიდა რეფორმებს და ქმნის ხელოვნური ინტელექტის ეთიკის კომიტეტს მსგავსი შემთხვევების პრევენციისთვის.

კანის ლომებმა, თავის მხრივ, გამოაცხადა მთელი რიგი ახალი ზომები, რომლებიც AI-ის ეპოქაში განაცხადების მოთხოვნებისა და გადახედვის პროცესების გაძლიერებას ემსახურება. მათ შორისაა: განახლებული ქცევის კოდექსი ყველა მონაწილისთვის, ხელოვნური ინტელექტის გამოყენების სავალდებულო დეკლარირება (რომლის დარღვევა დისკვალიფიკაციით დასრულდება), AI-ით შექმნილი კონტენტის აღმომჩენი ტექნოლოგიების დანერგვა, სპეციალური კომიტეტის შექმნა ხელოვნური ინტელექტის, ეთიკისა და კონტენტის მთლიანობის ექსპერტებით, და ფორმალური აღსრულების პროცედურები. ფესტივალის წარმომადგენლების თქმით, ეს ცვლილებები ემსახურება მათი ჯილდოების მთლიანობისა და ინდუსტრიის ნდობის შენარჩუნებას AI-ის სწრაფად ცვალებად ლანდშაფტში.

სკანდალმა ინდუსტრიაში დისკუსია გამოიწვია ხელოვნური ინტელექტის გამოყენების ეთიკურ საზღვრებზე რეკლამაში. ანალიტიკოსები უკვე სვამენ კითხვებს: შეუძლია თუ არა AI-ს ხელი შეუშალოს კრეატიულ ორიგინალობას? როგორ შეიძლება 2025 წლის კამპანიებმა ეთიკურად გამოიყენონ ხელოვნური ინტელექტი? და რატომ იზრდება მომხმარებელთა სკეპტიციზმი ვიზუალური კონტენტის მიმართ?

წყარო: TheDrum

სიახლეები თიბისის ბიზნეს მობაილბანკში

Tripadvisor-მა ფერები მომხმარებლების ფოტოებიდან მიღებული ინსპირაციით შეცვალა