in

რა რაოდენობის ძილი გვჭირდება?

თუკი სტატისტიკას ჩავხედავთ, Google-ში ერთ-ერთი ყველაზე ხშირად დასმული შეკითხვაა: “არის თუ არა 6 საათი ძილი საკმარისი?” ეს კი იმაზე მიანიშნებს, რომ ბევრმა არ იცის, რა რაოდენობის ძილია საჭირო მათი ორგანიზმისთვის. თუმცა, ხშირად, ჩვენი ორგანიზმი ამას კარგად გვახვედრებს.

ძილის გრაფიკისთვის თვალყურის დევნება შეიძლება არ იყოს მთავარი პრიორიტეტი, მაგრამ საკმარისი ძილი მრავალი თვალსაზრისითაა მნიშვნელოვანი ჯანმრთელობისთვის. შეიძლება ამას სულაც ვერ მივხვდეთ, მაგრამ ძილის ხანგრძლივობამ შეიძლება გავლენა მოახდინოს ჩვენს წონასა და მეტაბოლიზმზე, ტვინის ფუნქციონირებასა და განწყობაზე.

ძილის დრო მაინც იცვლება ჩვენი სოციალური ცხოვრების, სამუშაო გრაფიკის, ოჯახური ვალდებულებების, Netflix–ის უახლესი შოუს ან უბრალოდ დაღლის შეგრძნების მიხედვით.

ამ სტატიაში ჩვენ დაგეხმარებით იმის გაგებაში, თუ როგორ გამოვთვალოთ დასაძინებლად საუკეთესო დრო თქვენი გაღვიძების დროის და ძილის ბუნებრივი ციკლების საფუძველზე.

ჩვენ ასევე უფრო ახლოს განვიხილავთ, თუ როგორ მუშაობს თქვენი ძილის ციკლი და როგორ შეიძლება ძილმა გავლენა მოახდინოს თქვენს ჯანმრთელობაზე.

რა რაოდენობის ძილი გვჭირდება?

რა დოზით ძილი გვჭირდება იცვლება მთელი ჩვენი ცხოვრების განმავლობაში. ჩვილს შეიძლება დასჭირდეს 17 საათამდე ძილი ყოველდღიურად, ხოლო ხანდაზმულებს შეუძლიათ დაიძინონ მხოლოდ 7 საათი. ეს დამოკიდებულია იმაზე, რომ ჩვენი სხეულის მოთხოვნილებები მუდმივად იცვლება.

ამერიკის პედიატრიის აკადემიისა და CDCTrusted Source–ის თანახმად, ეს არის ძილის ზოგადი მითითებები სხვადასხვა ასაკობრივი ჯგუფისათვის:

დაბადებიდან 3 თვემდე: 14 -დან 17 საათამდე
4 -დან 11 თვემდე: 12 -დან 16 საათამდე
1 -დან 2 წლამდე: 11 -დან 14 საათამდე
3 -დან 5 წლამდე: 10 -დან 13 საათამდე
6 -დან 12 წლამდე: 9 -დან 12 საათამდე
13 -დან 18 წლამდე: 8 -დან 10 საათამდე
18 -დან 64 წლამდე: 7 -დან 9 საათამდე
65 წლის და უფროსი ასაკის: 7-8 საათი

თითოეული ადამიანის ძილი განსხვავებულია, თუნდაც იმავე ასაკობრივ ჯგუფში. ზოგს შეიძლება დასჭირდეს მინიმუმ 9 საათი ძილი ღამით, რათა თავი კარგად იგრძნოს, ზოგი კი იმავე ასაკობრივ ჯგუფში მიიჩნევს, რომ 7 საათი ძილი მათთვის შესაფერისია.

ყველაზე დიდი კითხვაა, როგორ გრძნობთ თავს, როცა გძინავთ სხვადასხვა რაოდენობით. აი, რა უნდა გახსოვდეთ ძილის საჭიროებების შეფასებისას:

  • გრძნობთ დასვენების საჭიროებას 7 საათიანი ძილის შემდეგ, ან გჭირდებათ სულ მცირე 8 ან 9?
  • გაქვთ დღისით ძილიანობა?
  • ხართ თუ არა დამოკიდებული კოფეინზე, რომ გაძლოთ მთელი დღის განმავლობაში?
  • თუ სხვასთან ერთად გძინავთ, შეამჩნიეს, რომ ძილის პრობლემები გაქვთ?

ნიშნები, რომ ძილი გაკლიათ

ზოგიერთი ადამიანისთვის ძილის ნაკლებობა რეალური მოვლენაა, განსაკუთრებით სამუშაოსა და ცხოვრების სტრესის მატებასთან ერთად. ძალიან ცოტა ძილმა შეიძლება გავლენა მოახდინოს თქვენი სხეულის ბევრ სისტემაზე და აღდგენით ფუნქციებზე.

თქვენ ასევე შეიძლება ძალიან ცოტა გძინავთ შემდეგი მიზეზების გამო:

  • უძილობა
  • ობსტრუქციული ძილის აპნოე
  • ქრონიკული ტკივილი
  • სხვა შემთხვევები

ზოგიერთი ნიშანი იმისა, რომ თქვენ არ იღებთ საკმარის ძილს, მოიცავს:

  • გაღიზიანებული ხართ ნდობით
  • ნაკლებად პროდუქტიული და კონცენტრირებული ხართ
  • გაზრდილია თქვენი მადა
  • თქვენი განსჯისა და გადაწყვეტილების მიღების უნარი არ მუშაობს ისე, როგორც მუშაობს ხოლმე
  • თქვენი კანი არაა კარგ მდგომარეობაში

ძილი და ფსიქიკური ჯანმრთელობა მჭიდრო კავშირშია, ძილის დარღვევები ხელს უწყობს დეპრესიასა და შფოთვას. ძილი ჩვენი ჯანმრთელობის ერთ -ერთი ყველაზე მნიშვნელოვანი ფაქტორია.

რუბრიკას ჯანსაღი ცხოვრების წესზე წარმოგიდგენთ ფარმადეპო.

ავტორი: თინათინ უგრეხელიძე

რა ხდება, როცა სამსახურიდან თქვენ გარდა ყველა მიდის?

Vogue Italy-სა Maserati-ის პერფორმანსი MC20-ის რეკლამისთვის