თქვენი მარკეტინგის ბიუჯეტის რა ნაწილი უნდა გამოყოთ ღონისძიებებისთვის? ექსპერტები ამბობენ, რომ კომპანიები საშუალოდ 10-20%-ს ხარჯავენ ღონისძიებებზე. Gartner-მა შენიშნა, რომ კომპანიები მარკეტინგის ბიუჯეტის საშუალოდ 17.1%-ს ხარჯავენ ღონისძიებების მარკეტინგზე. ეს მაჩვენებელი მზარდია, განსაკუთრებით ბოლო ორი წლის განმავლობაში. Zuddl-ის გამოკითხვამ აჩვენა, რომ მარკეტერების 50%-ზე მეტი ამ მიმართულებით ბიუჯეტის ზრდას ელის. რა თქმა უნდა, ეს რიცხვი დამოკიდებულია მრავალ ფაქტორზე. როგორია თქვენი ინდუსტრია? რა არის თითოეული ღონისძიების მიზანი და ROI? არის თუ არა ბიუჯეტი კომპენსირებული ბილეთებით ან სპონსორების შემოსავლით?
რაში იხარჯება ღონისძიებების მარკეტინგის ბიუჯეტი? ინდუსტრიის საშუალო მაჩვენებელზე დაყრდნობით ბიუჯეტის გამოთვლა მხოლოდ ნაწილობრივ გეხმარებათ. რეალისტური ბიუჯეტის შესათავაზებლად, თქვენ ასევე უნდა გამოიკვლიოთ სავარაუდო ხარჯები.
აი, რა უნდა გაითვალისწინოთ ღონისძიების დაგეგმვისას.
ადგილმდებარეობისა და საკვების ხარჯი
ადგილმდებარეობა და საკვები/სასმელი ჩვეულებრივ ღონისძიებების ბიუჯეტის უდიდესი ნაწილია, რომელიც მთლიანი ბიუჯეტის 15-35%-ს შეადგენს. ეს სცდება მხოლოდ სივრცის ქირაობის საფასურს. არ დაგავიწყდეთ ნებისმიერი ფარული ხარჯის გათვალისწინება, რომელიც შეიძლება წამოიჭრას.
აი რამდენიმე ფაქტორი, რომელიც უნდა გაითვალისწინოთ:
ღონისძიების ადგილმდებარეობა. კარგ ადგილებს შესაბამისი ფასი აქვთ. მაშინ როცა ზოგიერთი ღონისძიების ორგანიზატორი ზოგავს ხარჯებს მეორეხარისხოვან ლოკაციებზე გადატანით, ამან შეიძლება გავლენა იქონიოს სტუმრების დასწრებაზე. კონფერენციის მონაწილეები ადგილმდებარეობასა და მგზავრობის/განთავსების ხარჯებს ასახელებენ სამ მთავარ პრიორიტეტს შორის, როდესაც წყვეტენ დაესწრონ თუ არა პირისპირ ღონისძიებას.
საკვები/სასმელი. უზრუნველყოფთ ყავას, წასახემსებელსა და კვებას, თუ ელით, რომ მონაწილეები თავად შეიძენენ? თქვენი არჩევანი გავლენას ახდენს ღონისძიების გამოცდილებაზე, განსაკუთრებით თუ მონაწილეებს მოუწევთ ღონისძიების დატოვება საკვების შესაძენად. Bizzabo-ს გამოკითხვამ აჩვენა, რომ მხოლოდ კვებამ ღონისძიებების ბიუჯეტის 20% შეადგინა.
A/V (აუდიოვიზუალური) საჭიროებები. ყოველი დაქირავებული სივრცისთვის, სავარაუდოდ, დაგჭირდებათ განათების ან IT ტექნიკოსი, რათა დარწმუნდეთ, რომ ყველაფერი გამართულად მუშაობს. ღონისძიებების დამგეგმავების 55.4% ელოდება, რომ A/V ხარჯები 20%-ზე მეტით გაიზრდება უახლოეს მომავალში. Bizzabo იუწყება, რომ ღონისძიებების დამგეგმავები ღონისძიებების ბიუჯეტის თითქმის 8%-ს ხარჯავენ მხოლოდ AV-ზე.
სცენის დიზაინი. თუ გაქვთ მთავარი სცენა, გაითვალისწინეთ მისი დიზაინი და ფასი, თუ რა დაჯდება სასურველი ვიზუალის მიღება.
გამომსვლელთა ჰონორარები
მარკეტერები საშუალოდ ღონისძიების ბიუჯეტის 15%-ს ხარჯავენ მომხსენებლებსა და გართობაზე. დარწმუნდით, რომ გაითვალისწინეთ ჰონორარი და შესაძლო განთავსება თქვენი მთავარი მომხსენებლებისთვის და განიხილეთ, დაიქირავებთ თუ არა ბენდს ან სხვა გასართობს განწყობის შესაქმნელად.
ტექნოლოგია
ტექნოლოგია საღონისძიებო გამოცდილების უზარმაზარი ნაწილი გახდა. თუ თქვენ აწყობთ ჰიბრიდულ ან ვირტუალურ ღონისძიებას, ტექნოლოგია მნიშვნელოვნად განსაზღვრავს ამ გამოცდილებას და უნდა შეადგენდეს ბიუჯეტის უფრო დიდ პროცენტს.
მარკეტინგი
თქვენი ღონისძიება ვერ გამოიწვევს ბრენდის ცნობადობას ან გარიგებებს, თუ თქვენი სამიზნე აუდიტორია არ იქნება იქ. ამიტომ, მარკეტინგი გადამწყვეტია იმისათვის, რომ უზრუნველყოფილ იყოს სწორი აუდიტორიის დასწრება თქვენი შეტყობინების მოსასმენად. განიხილეთ ეს ხარჯები და არხები მონაწილეთა მოსაზიდად.
ციფრული სარეკლამო კამპანიები. ციფრული რეკლამები არის ერთ-ერთი უმოკლესი და ყველაზე ხარჯთეფექტური გზა ღონისძიების პოპულარიზაციისთვის. B2B-ისთვის, გამოიყენეთ სოციალური მედიის რეტარგეტინგი ან ძირითადი ძებნა, რათა მისწვდეთ შესაბამის აუდიტორიას.
პირდაპირი საფოსტო კამპანია. პირდაპირი საფოსტო უფრო ძვირი ჯდება, მაგრამ ძალიან ეფექტური შეიძლება იყოს, თუ წევრებს ან მიმდინარე კლიენტებს იწვევთ თქვენს ღონისძიებაზე.
ბეჭდური და გარე რეკლამა. თუ გაწევთ მომხმარებლის ღონისძიებას, როგორიცაა საკვების ფესტივალი, განიხილეთ ადგილობრივი რეკლამების განლაგება ბილბორდებზე, ავტობუსებზე…
სპონსორობა და კროს-მარკეტინგი. იმუშავეთ დარგობრივ ჯგუფებთან ან ადგილობრივ პარტნიორებთან, რათა ჯვარედინად გაავრცელოთ თქვენი ღონისძიება მსგავს აუდიტორიაზე.
სააგენტოები. ღონისძიების მარკეტინგულმ სააგენტომ შეიძლება გაარეკლამოს თქვენი ღონისძიება შემოქმედებითი დიზაინის, რეკლამირების სტრატეგიის მეშვეობით ისეთ ბაზრებში, რომლებსაც არ იცნობთ კარგად.
საკუთარი და ორგანული არხები. გახსოვდეთ ისეთი ტაქტიკაც, როგორიცაა ელ.ფოსტით მარკეტინგი, ორგანული სოციალური მედიის მარკეტინგი და სიტყვიერი გადაცემა.
გაითვალისწინეთ, რომ ახალ ღონისძიებებს დასჭირდებათ ბევრად უფრო დიდი მარკეტინგული ძალისხმევა, ვიდრე დამკვიდრებულ ღონისძიებებს, რადგან მათ ჯერ არ აქვთ ბრენდის ცნობადობა და მოსული მონაწილეები.
დაუთმეთ შენარჩუნებად ღონისძიებებს ბიუჯეტის 10-15%, ხოლო ახალ ღონისძიებებს – 15-20%.
მერჩი და სუვენირები
ნუ დაივიწყებთ დეტალებს! ნაბეჭდი აქსესუარები დაეხმარება მონაწილეებს უსაფრთხოდ და ადვილად იმოძრაონ თქვენი ღონისძიების ფარგლებში. ბეჯები, ბრენდირებული პოპ-აპ ბანერები და სხვა მცირე დეტალები ესთეტიკურ ფუნქციას ატარებენ. სუვენირები და საჩუქრები ხელს უწყობს თქვენი ღონისძიების ირგვლივ ინტერესის ზრდას.
ხელმისაწვდომობა და მდგრადობა
ივენთ მარკეტერთა თითქმის 60%-ს აქვს გეგმა ხელმისაწვდომობისა და ინკლუზიურობის კუთხით. მდგრადობის პრიორიტეტიზაცია მზარდია.
დამზღვევი და სადაზღვევო ფონდი
სამწუხაროდ, ეს ნაწილიც საჭიროა. უამინდობა, დაწესებულების ზიანი, მომხსენებლის გაუქმება ან მოსალოდნელზე მაღალი ხარჯები ნიშნავს, რომ თქვენ შეიძლება გადააჭარბოთ ბიუჯეტს ან დაგჭირდეთ ღონისძიების გაუქმება. გამოყავით თქვენი ბიუჯეტის მინიმუმ 5% ასეთი შემთხვევებისთვის.
წყარო: hubspot