in

იფიქრეთ ალგორითმს მიღმა — Fnac-ის ახალი კამპანია

იცოდით, რომ ალგორითმებს დიდი გავლენა აქვს თქვენს კულტურულ არჩევანზე? მონაცემები აჩვენებს, რომ 80% იმისა, რისი წაკითხვა, მოსმენა ან ყურებასაც წყვეტს მომხმარებელი, მათემატიკური ფორმულებით კონტროლდება. რა თქმა უნდა, ყოველთვის მოსახერხებელია შემოთავაზებების თქვენი პრეფერენციებიდან გამომდინარე მიღება, მაგრამ ოდესმე გიფიქრიათ, რას ნიშნავს ეს?

Fnac, ფრანგული კულტურისა და ელექტრონიკის საცალო ვაჭრობის კომპანიას, სურს, მომხმარებლები ამ მანკიერი ციკლის დარღვევისკენ წაახალისოს. ეს არის ციკლი, რომელიც ჩვენს კულტურულ თავისუფლებას ზღუდავს. პროექტი, სახელწოდებით #UnrecommendedByAlgorithm არ გვთავაზობს კონტენტს, რომელიც რეალურად მოსწონს ხალხს. ამის ნაცვლად, ის ყურადღების მიღმა დარჩენილი ნივთების წინ წამოწევაზე ფოკუსირდება.

როგორც საფრანგეთის კულტურული თავისუფლების მცველი 1954 წლიდან, კომპანიას სურს, მომხმარებლებს ალგორითმებისგან გათავისუფლებაში დაეხმაროს. ეს კი ცნობისმოყვარეობის ზრდას და კულტურული ჰორიზონტების გაფართოებას ემსახურება. შექმნილია, როგორც მათემატიკური ფორმულების ალტერნატივა, „პირველი ანტიპერსონალიზაციის კამპანია“ არის Fnac-ის პასუხი ზემოხსენებულ მზარდ საფრთხეზე, რომელიც ალგორითმების დაქვემდებარების ქვეშ ყოფნას ეხება.

კამპანია ციფრული ბანერების სახით გამოიხატება, რომლებიც კულტურული პროდუქტების რეკლამირებას ეწევა. ეს რეკომენდაციები რეალურ მონაცემთა პროფილებს იყენებს, რათა Fnac-მა ისეთი კონტენტის შექმნა შეძლოს, რომელიც საზოგადოების მხოლოდ 2%-ს მოეწონება. ბანერები მომხმარებელთა ყოველდღიური ციფრული მოგზაურობის დროს ახალი ამბებისა და კულტურის ვებგვერდებზე ჩნდება.

„ჩვენ ალგორითმების ეპოქაში ვცხოვრობთ. არასოდეს ყოფილა მოულოდნელობები, ინტუიციით ძიება და სარეკომენდაციო ჩარჩოსგან გაქცევა. ეს არის კულტურული და ბოლოს და ბოლოს ადამიანური ბრძოლა“, — აღნიშნავს Publicis Conseil-ის აღმასრულებელი დირექტორი, მარკო ვენტურელი.

საუდის არაბეთი ყველაზე დიდ ცათამბჯენს აშენებს

რატომ ირჩევენ ბრენდები კონტენტის შემქმნელ ინფლუენსერებს თავიანთი მარკეტინგისთვის?