in ,

Google-ის სარეკლამო შემოსავლები მცირდება, ინდუსტრიაში არსებული გამოწვევების ფონზე

Google-ის მშობელი კომპანია Alphabet-ის ფინანსური ანგარიშის მიხედვით, 2024 წლის მეოთხე კვარტალში კომპანიის სარეკლამო შემოსავლებმა $72.46 მილიარდი შეადგინა. მიუხედავად იმისა, რომ წინა წელთან შედარებით 10.6%-იანი ზრდა დაფიქსირდა, ეს მაჩვენებელი ანალიტიკოსების პროგნოზებს ვერ გაუტოლდა.

საინტერესოა, რომ YouTube-მა, რომელიც Google-ის ერთ-ერთი ყველაზე სწრაფად მზარდი აქტივია, კვარტალში $10.47 მილიარდის სარეკლამო შემოსავალი მიიღო (+13.8%). თუმცა, ეს მაჩვენებელიც ნაკლებია გასული წლის ანალოგიურ პერიოდთან შედარებით. რაც შეეხება კომპანიის მთავარ შემოსავლის წყაროს – საძიებო სისტემას, აქ ზრდამ 12.5% შეადგინა და ჯამში $54 მილიარდს მიაღწია.

როგორც Alphabet-ის ხელმძღვანელობა განმარტავს, შედარებით დაბალი მაჩვენებლები განპირობებულია იმით, რომ 2023 წლის მეოთხე კვარტალში კომპანიამ რეკორდული შემოსავალი მიიღო აზია-წყნარი ოკეანის რეგიონის რითეილერებისგან.

მიუხედავად ამისა, Google აქტიურად გეგმავს სამომავლო ნაბიჯებს და 2025 წლისთვის მთავარ პრიორიტეტად ხელოვნურ ინტელექტს ასახელებს. თუმცა, ტექნოლოგიურ გიგანტს ამ მიმართულებითაც სერიოზული გამოწვევები ელოდება, განსაკუთრებით მზარდი კონკურენციის ფონზე.

Google-ის სარეკლამო შემოსავლების ზრდის ტემპი შენელდა, მიუხედავად იმისა, რომ YouTube-მა მნიშვნელოვანი სარგებელი მიიღო აშშ-ს საარჩევნო კამპანიებიდან. საინტერესოა, რომ გასული წლის საპრეზიდენტო არჩევნების დროს YouTube-ზე სარეკლამო დანახარჯები თითქმის გაორმაგდა 2020 წელთან შედარებით, რამაც საარჩევნო კატეგორია პლატფორმის ბრენდული შემოსავლების ზრდის ლიდერად აქცია.

Alphabet-ის ფინანსურმა დირექტორმა, ანატ აშკენაზიმ, ანალიტიკოსებთან შეხვედრისას განმარტა, რომ წლიურ ნიშნულზე, ყველა სარეკლამო მიმართულებით, მნიშვნელოვანი გავლენა იქონია 2023 წლის მეოთხე კვარტლის მაჩვენებლებმა, რაც ნაწილობრივ აზია-წყნარი ოკეანის რეგიონის სავაჭრო აქტიურობით იყო განპირობებული.

საქმე ისაა, რომ ჩინური კომპანიები Shein და Temu ბოლო წლებში მნიშვნელოვან რესურსებს ხარჯავდნენ Meta-სა და Google-ის პლატფორმებზე რეკლამირებისთვის, რათა ამერიკელ მომხმარებლებამდე იაფი პროდუქციის შეთავაზებით გამოეჩინათ თავი. თუმცა, ეს დინამიკა შესაძლოა შესუსტდეს გაზრდილი რეგულაციებისა და პრეზიდენტ დონალდ ტრამპის მიერ ჩინურ პროდუქციაზე დაწესებული მაღალი ტარიფების გამო.

საძიებო სისტემის მიმართულებით, Google აქტიურად ნერგავს გენერაციულ AI-ს, მათ შორის AI Overviews-ის ინტეგრირებით ძირითად საძიებო გამოცდილებაში. კომპანიამ ასევე დაიწყო რეკლამების ჩვენება AI Overviews-ის მობილურ ვერსიაში, რაც ამ ფუნქციის მონეტიზაციის გაძლიერებაზე მიუთითებს.

ხელოვნური ინტელექტი ასევე გამოიყენება Google-ის ელექტრონული კომერციის ინიციატივების გასაუმჯობესებლად. Google Shopping-ის ყოველდღიური აქტიური მომხმარებლების რაოდენობა აშშ-ში 13%-ით გაიზარდა წინა წელთან შედარებით.

თუმცა, Google-ის გენერაციული AI-ის მიმართულებას გამოწვევა შეუქმნა ჩინურმა კონკურენტმა DeepSeek-მა, რომელიც მსგავს ტექნოლოგიურ შესაძლებლობებს უფრო დაბალ ფასად სთავაზობს მომხმარებლებს. საპასუხოდ, Google-მა დეკემბერში წარადგინა Gemini 2.0 – თავისი ყველაზე მოწინავე მოდელი. კომპანიის წარმომადგენლების თქმით, AI აფართოებს შესაძლო საძიებო მოთხოვნების სპექტრს, ამიტომ, 2025 წელი ერთ-ერთი ყველაზე მნიშვნელოვანი იქნება საძიებო ინოვაციების თვალსაზრისით.

ამასთან, Google ორი მნიშვნელოვანი ანტიმონოპოლიური გამოწვევის წინაშე დგას, რომლებიც უკავშირდება კომპანიის საძიებო სისტემასა და სარეკლამო ტექნოლოგიებს. აშშ-ს იუსტიციის დეპარტამენტმა ნოემბერში Google-ს Chrome ბრაუზერის გაყიდვა ურჩია, რაც მნიშვნელოვან გავლენას მოახდენს მთლიან სარეკლამო ინდუსტრიაზე.

წყარო: marketingdive

„STEM-ის დღე: ქალები მეცნიერებებსა და ტექნოლოგიებში“ ForSet-ის ინიციატივით გაიმართება – საქართველოს ბანკი ახალგაზრდების მხარდასაჭერად

PANTONE-მა 2025-2026 წლის შემოდგომა-ზამთრის ფერები წარადგინა