in

როგორ მივიღოთ გულწრფელი ინფორმაცია თანამშრომლებისგან

ჰკითხეთ ნებისმიერ ლიდერს და ის გეტყვით, რომ რეალურად გამოსადეგი და გაუფილტრავი ინფორმაციის მიღება გარშემო მყოფებისგან მათი ერთ-ერთი უდიდესი დაბრკოლებაა. ისინი ეჭვობენ, რომ ბევრი რამ, რაც მათ უთხრეს, არის შელამაზებული ან არასრული. მათ იციან, რომ ადამიანებს აქვთ მნიშვნელოვანი იდეები, გამოცდილება და გამოხმაურება, რაც დიდ სარგებელს მოუტანს მათ ორგანიზაციას, მაგრამ ვერასოდეს ხვდებიან ბოლომდე, იღებენ თუ არა სრულ და ნამდვილ ამბავს.

მათი ეჭვი საფუძვლიანია. ერთ-ერთ კვლევაში, თანამშრომლების 85%-ზე მეტმა აღიარა, რომ ჩუმად იყო ისეთ საკითხზე, რომლის ცოდნაც მათი უფროსისთვის მნიშვნელოვანი იქნებოდა. კიდევ ერთმა კვლევამ აჩვენა, რომ მონაწილეთა მხოლოდ 2.6%-მა გამოთქვა უკუკავშირი. გამოუთქმელი ინფორმაციის ეს სიმდიდრე წარმოადგენს უდიდეს გამოუყენებელ რესურსს დღევანდელი ლიდერებისთვის და მაინც, ვერ პოულობს მასზე წვდომას.

ამ პრობლემის დაძლევის საერთო ტაქტიკა, როგორიცაა სხვისი პერსპექტივის აღქმა ან მათი სხეულის ენის კითხვა, უბრალოდ არ არის საკმარისი. კვლევამ აჩვენა, რომ თუ გსურთ გაიგოთ, რას ფიქრობენ, გრძნობენ და იციან გარშემო მყოფები რეალურად, მხოლოდ ერთი საიმედო სტრატეგიაა: ჰკითხო მათ.

დაინტერესდით

როდესაც საქმე ეხება სხვებისგან სწავლას, პირველი ნაბიჯი არის გონებრივი გადასვლა ცნობისმოყვარეობაზე. როდესაც ჩვენ ვირჩევთ ცნობისმოყვარეობას, ჩვენ ვაგრძელებთ ძიებას, თუ რა შეიძლება ვისწავლოთ სხვა ადამიანისგან. როდესაც სხვები გრძნობენ, რომ ჩვენ ისინი გულწრფელად გვაინტერესებს, ეს აღვიძებს მათ მოტივაციას, გულწრფელად გაგვიზიარონ.

თუმცა, ძნელია ვიყოთ ცნობისმოყვარე, როცა საკუთარ თავში დარწმუნებულები ვართ იმის შესახებ, რომ ვიცით, რაც ხდება. იმისათვის, რომ თავი დააღწიოთ ამ მდგომარეობას, შეეცადეთ დაუსვათ საკუთარ თავს ეს სამი შეკითხვა:

* რა ინფორმაცია შეიძლება გამომრჩეს მხედველობიდან ამ პიროვნების ან სიტუაციის შესახებ?
* როგორ შეიძლება უნებლიედ შევიტანო წვლილი სწორედ იმ პრობლემაში, რომელიც მაწუხებს?
* რა გამოწვევების წინაშე შეიძლება აღმოჩნდეს სხვა ადამიანი და რას ვერ ვხედავ მე?

აქციეთ უკუკავშირი უსაფრთხო პროცესად

მხოლოდ ის, რომ გსურთ ისწავლოთ სხვებისგან, არ იძლევა გარანტიას, რომ მათ სურთ გაგიზიაროთ ინფორმაცია. ემი ედმონდსონისა და სხვების მიერ ჩატარებულმა კვლევამ აჩვენა, რომ ადამიანების მზადყოფნა ისაუბრონ მნიშვნელოვან საკითხებზე დამოკიდებულია იმაზე, თუ რამდენად ფსიქოლოგიურად დაცულად გრძნობენ თავს. მიუხედავად ამისა, ლიდერები ხშირად არ აფასებენ რამდენად დაუცველად გრძნობენ თავს გარშემომყოფები. ეს განსაკუთრებით ეხება განსხვავებულ ხაზებს და სიტუაციებში, როდესაც თქვენ ფლობთ პოზიციურ ძალას სხვა ადამიანზე.

ამ გამოწვევის დასაძლევად, სცადეთ ეს სტრატეგიები:

* აირჩიეთ დრო და სივრცე, რომელიც მოსახერხებელია სხვისთვის გასახსნელად, იქნება ეს მის ტერიტორიაზე, ოფისის გარეთ, თუ სხვაგან, სადაც ის აირჩევს.
* გახსენით დიალოგი: სანამ თქვენს კითხვებს გაუგზავნოთ, აცნობეთ სხვას თქვენი კითხვის თქვენი ნამდვილი მოტივაცია.
* აჩვენეთ სტაბილურობა. ადამიანებს არ სურთ თქვენი წყენინება ან გაბრაზება ან საფრთხე შეუქმნან თქვენს ურთიერთობას მძიმე სიმართლის თქმით. დაარწმუნეთ, რომ გსურთ მათი გულწრფელობა და არ აკისრებთ მათ პასუხისმგებლობას თქვენს ემოციურ რეაქციაზე. გაითვალისწინეთ, რომ თუ ამ დაპირებას გაძლევთ, ის უნდა შეასრულოთ!

აქციეთ საუბარი უსაფრთხოდ

სწორი კითხვა, სწორი გზით დასმული, ლიდერისთვის ერთ-ერთი ყველაზე ძლიერი ინსტრუმენტია. მაგრამ ყველა კითხვა არ არის თანაბარი ხარისხის, როდესაც საქმე ეხება სხვებისგან სწავლას. ძირითადში, ეს კითხვები იმისთვისაა, რომ დაგეხმაროთ სხვა ადამიანისგან რაიმე მნიშვნელოვანის სწავლაში.

მოუსმინეთ, რომ ისწავლოთ

სწორი კითხვა ისეთივე სასარგებლოა, როგორც პასუხის მოსმენის ხარისხი. ადამიანების უმეტესობა უსმენს ერთი კონტექსტით: სხვების ნათქვამის შინაარსს. მაგრამ სწავლისთვის მოსასმენად, ლიდერებმა ყურადღება უნდა მიაქციონ ერთდროულად სამ არხს: შინაარსს, ემოციას და მოქმედებას.

გაიაზრეთ და შეცვალეთ

სხვებისგან სწავლის ყველაზე რთული ნაწილი სწორი კითხვების დასმა ან პასუხების მოსმენა არ არის. ეს არის იმის გარკვევა, თუ რა უნდა გააკეთოს იმით, რაც გესმით.

რეფლექსია აუცილებელია, თუ გსურს სწორი აზრი შეასრულო ნასწავლისგან. ამისათვის განიხილეთ ეს სამი კითხვა:
* როგორ შეიძლება იმით, რაც მოვისმინე, შევცვალო სიტუაცია?
* მოსმენიდან გამომდინარე, რა ქმედების ნაბიჯების გადადგმა შემიძლია?
* როგორ შეიძლება ის, რაც მოვისმინე, დაუპირისპირდეს ჩემს შეხედულებას, ვარაუდებს ან გადაჭრის გზებს?

წყარო: HBR



5 სტრატეგია მომხმარებელთა შესანარჩუნებლად

Polaris-ის ყველაზე ექსტრემალური პროდუქტი RZR – მართვის დაუვიწყარი გამოცდილება თავგადასავლების მოყვარულებისთვის