თანამშრომლების უკმაყოფილება იზრდება – თუმცა ეს მხოლოდ რიგით თანამშრომლებს არ ეხებათ. ლიდერები ყველა დონეზე ასევე განიცდიან ამ ემოციის გავლენას. უკმაყოფილება რთული და მრავალშრიანი ემოციაა, რომელიც მოიცავს რთული გრძნობების ნაზავს, როგორიცაა ბრაზი, იმედგაცრუება, სიმწარე და ფრუსტრაცია – როგორც წესი, ჩნდება მაშინ, როცა გრძნობთ, რომ უსამართლოდ მოგექცნენ, არასათანადოდ შეგაფასეს ან გამოგიყენეს. მიუხედავად იმისა, რომ ის შეიძლება ერთი განსაკუთრებით ცუდი გამოცდილებიდან წარმოიშვას, ის ჩვეულებრივ დროთა განმავლობაში გროვდება.
იმის მიუხედავად, უკვე გრძნობთ უკმაყოფილებას თუ მხოლოდ იწყებთ ამ ემოციის შეგრძნებას, ცადეთ შემდეგი სტრატეგიები თქვენი და თქვენი გუნდის კეთილდღეობის და შრომისუნარიანობის შესანარჩუნებლად.
დაადგინეთ უკმაყოფილების წარმომავლობა
უკმაყოფილება სხვადასხვა წყაროდან შეიძლება მომდინარეობდეს. ძირეული მიზეზის იდენტიფიცირება კრიტიკულად მნიშვნელოვანია მისი პროდუქტიულად გადაჭრისთვის.
დაიწყეთ იმ კონკრეტული ქმედებების, ქცევების ან გარემოებების იდენტიფიცირებით, რომლებიც იწვევს თქვენს უკმაყოფილებას. მაგალითად, ადამიანი ვერ იღებს პასუხისმგებლობას ან ვერ აკმაყოფილებს შესრულების მოლოდინებს, რითაც ძირს უთხრის თქვენს ავტორიტეტს, ან მალავს ინფორმაციას? თუ რაიმე უსამართლობას აწყდებით, მაგალითად, სხვები იღებენ პრივილეგირებულ დამოკიდებულებას და თქვენ წაგებულ მდგომარეობაში ხართ?
განიხილეთ, რა არის ამ ადამიანში/სიტუაციაში ისეთი, რაც ასე გატრიგერებთ. რას გეუბნებათ ეს თქვენთვის ძვირფასი საზღვრების ან ღირებულებების შესახებ? თქვენი ზოგადი ბრაზისა და ტკივილის გრძნობების მიღმა ჩაღრმავება გააუმჯობესებს თქვენს თვითშემეცნებას და გააძლიერებს თქვენს ლიდერულ ეფექტურობას.
განიხილეთ თქვენი სტრესისა და გადაწვის დონეები. უკმაყოფილება და სხვა ნეგატიური ემოციები მძაფრდება, როდესაც თავს გამოფიტულად ვგრძნობთ. შესაძლოა, თქვენი გრძნობები გამწვავებულია იმის გამო, რომ უკვე დაძაბული ხართ ან ძალები გამოგელიათ.
შეხედეთ თქვენს თავს გარედან
მიეცით საკუთარ თავს საშუალება დაინახოთ, რომ შესაძლოა არ ფლობთ სრულ სურათს ან რომ თქვენც გაქვთ გარკვეული ბრალეულობა სიტუაციაში. რა დაშვებებს აკეთებთ ადამიანის ან სიტუაციის შესახებ, რომლებიც იწვევს უკმაყოფილების გრძნობას თქვენში? არის რაიმე, რასაც აკეთებთ ან არ აკეთებთ, რაც ხელს უწყობს დინამიკას? წარმოიდგინეთ თავი კოლეგის ადგილას: როგორ გამოიყურება სიტუაცია მათი პერსპექტივიდან? დაუშვით, რომ ისინი რაციონალური და კეთილგანწყობილი ადამიანები არიან: როგორ შეიძლება მათი ქცევა გონივრული იყოს? შესაძლოა, მათ არ იციან, რომ გადაკვეთეს წითელი ხაზი და თქვენ გაბრაზებული ხართ?
გაამახვილეთ ყურადღება გამოსავალზე
უკმაყოფილება ხშირად მიანიშნებს, რომ საზღვრები დარღვეულია ან საჭიროებები არ არის დაკმაყოფილებული. თქვენი გრძნობები არის ნიშანი, რომ არსებული მდგომარეობა საჭიროებს ცვლილებას.
თუ კონკრეტული ქცევა იწვევს პრობლემებს, იფიქრეთ, როგორ შეგიძლიათ მისი კონსტრუქციულად გადაჭრა.
განიხილეთ, როგორ შეგიძლიათ შეცვალოთ სიტუაცია ან ურთიერთობა ტრიგერების გადასაჭრელად. უმეტეს შემთხვევაში, ჩვენ უბრალოდ ვერ ავირიდებთ იმ საგნებს ან თანამშრომლებს, რომლებიც გვატრიგერებენ. თუმცა, ჩვეულებრივ შეგვიძლია გადავდგათ პროაქტიული ნაბიჯები, რომლებიც ცვლიან დინამიკას, გადაჭრიან ჩვენს ტრიგერებს და აყალიბებენ უფრო ჯანსაღ საზღვრებს.
კონსტრუქციული კომუნიკაცია
ღია და გულწრფელ საუბრებს შეუძლია გაუგებრობების გადაჭრა და საჩივრების მოგვარება, მაგრამ მათი წამოწყება და ნავიგაცია შეიძლება რთული იყოს. ე.წ. არაძალადობრივი კომუნიკაციის გამოყენებამ შეიძლება შეამციროს თქვენი დისკომფორტი და სტრესი.
არაძალადობრივი კომუნიკაცია ეყრდნობა ოთხ ელემენტს:
- დაკვირვება ქმედებებისა თუ ქცევების შესახებ, განსჯის გარეშე
- გამოხატვა, თუ როგორ გვაგრძნობინებს ეს ქმედებები თავს
- ჩვენი ღირებულებების ან საჭიროებების დაკონკრეტება
- პრობლემის გადასაჭრელად მკაფიო ნაბიჯების შეთავაზება.
გაუშვით
ზოგჯერ, მაინც ვერ ახერხებთ თქვენი უკმაყოფილების წყაროს შესახებ კომუნიკაციას პოტენციური შედეგების გამო. ზოგჯერ, თქვენი ძალისხმევის მიუხედავად, არაფერი იცვლება. მიუხედავად იმისა, რომ შეიძლება რთული იყოს, განიხილეთ თქვენი ნეგატიური გრძნობების გაშვება და პატიება. რამდენად გამართლებულიც არ უნდა იყოს თქვენი ემოციები, უკმაყოფილების შენარჩუნება არაპროდუქტიულია. მაშინ როცა თქვენ განიცდით მძიმე ზემოქმედებას თქვენს ფიზიკურ და ფსიქიკურ ჯანმრთელობაზე, მეორე ადამიანი აგრძელებს თავის ცხოვრებას. პატიების არჩევა არ ნიშნავს დამარცხებას. ნაცვლად ამისა, ეს ნიშნავს გადაწყვეტილებას გაუშვათ თქვენი ნეგატიური ემოციები ამ ადამიანის მიმართ, იმსახურებენ თუ არა ისინი ამას.
წყარო: HBR