in

ბრენდი, რომელიც უსასრულოა – INFINITI-ს ისტორია

ადვილია უყურო მანქანებს, თუ როგორ მიდიან გზაზე ისე, რომ არ ფიქრობდე, საიდან მოდიან და სად მიდიან; როგორ გამოიყურებოდნენ ადრე და როგორ შეიძლება გამოიყურებოდნენ ისინი მომავალში. ყველა მანქანაში მოთხრობილია ამბავი – არა მხოლოდ საჭესთან მყოფი ადამიანის, არამედ თავად მანქანის ამბავი.

დღეს კი ავტომწარმოებლებს შორის ერთ-ერთ ყველაზე ახალ იაპონურ ბრენდზე, INFINITI-ზე უნდა გიამბოთ, რომელმაც ძალიან მალე დაიმკვიდრა თავი ავტობაზარზე.

დასაწყისი – 1985-87

1985 წელს ავტომობილების ბევრ მწარმოებელს გაუჩნდა ახალი იდეები. ნისანი კი ერთი ნაბიჯით წინ აღმოჩნდა. ავტომობილების კომპანიამ მიზნად დაისახა შეექმნა არამხოლოდ ახალი ავტომობილი, არამედ ფუფუნების ახალი ბრენდი, რომელიც სრულყოფილ მეტოქეობას გაუწევდა ევროპულ და ამერიკულ მდიდრულ ავტომობილებს.

ორი წლის შემდეგ ბრენდს საბოლოოდ ეწოდა სახელი: INFINITI. სწორედ ამ ინოვაციურმა და მკაფიოდ გამოთქმადმა სახელწოდებამ შექმნა გასული საუკუნის 80-იან წლებში სიჩქარისა და სიახლის განცდა. სწორედ ეს იყო ნისანის სურვილიც – შეექმნა რაღაც სრულიად ახალი და უბრალოდ არ შეეცვალა ბრენდის სახელწოდება. გამომდინარე იქიდან, რომ იმ პერიოდში კონკურენცია საკმაოდ მაღალი იყო, აუცილებელი იყო სხვადასხვა ხერხით მომხმარებლის გულამდე მისვლა და მისი მოგება.

ამ წელს ასევე შეიქმნა INFINITI-ს ლოგოტიპი: ნიშანი, სადაც ორი ხაზი ცენტრში მიდის ჰორიზონტისკენ, უსასრულობისკენ მიუთითებს. ბრენდის სიმბოლიკა მიზნად ისახავდა მომხმარებელთა ყურადღების მიპყრობას. იგი სპეციალურად შეიქმნა იმისთვის, რომ მძღოლებს გამუდმებით ჰორიზონტისკენ ჰქონოდათ მიმართული მზერა. შეიძლება ითქვას, რომ ბრენდის ლოგომ ნამდვილად იმუშავა.

ბრენდის ოფიციალური დაარსება 

1989 წლისთვის INFINITI ოფიციალურად დაარსდა. ამ დროისთვის მას 50 – ზე მეტი დილერი ჰყავდა მთელ შეერთებულ შტატებში. თავდაპირველად, ხელმისაწვდომი იყო ინფინიტის ორი მოდელი. INFINITI Q45 – ძვირადღირებული სედანი 278 ცხენის ძალის სიმძლავრით; ავტომობილის მახასიათებლები მას კონკურენტუნარიანს ხდიდა  “ფუფუნების” სეგმენტში Mercedes S-Class, BMW 7 Series, Jaguar XJ და Cadillac Fleetwood- ის წინააღმდეგ.

INFINITI Q45

სამაგიეროდ, INFINITI M30 უფრო მეტად მძღოლზე იყო ორიენტირებული, ის მომხმარებელს სთავაზობდა სიჩქარესა და ფუფუნებას, ისევე, როგორც მართვის შესაშურ გამოცდილებას. 2-კარიანი M30, სამკერდე ნიშნით Nissan Leopard წარმოებაში დარჩა სამი წლის განმავლობაში, როგორც Lexus SC– ის ალტერნატივა. მას ჰქონდა 162 ცხ.ძ. ძრავა და ავტომატური გადაცემათა კოლოფი.

INFINITI M30

90-იანი წლების წარმატება

1990 – იანი წლების განმავლობაში INFINITI–მ წარმატებულად მოიპოვა ადგილი საავტომობილო ინდუსტრიაში. უფრო მეტიც, ინფინიტი საზოგადოებას სთავაზობდა ახალ მდიდრულ მოდელებს, თუმცა კი, მისი ავტომობილები ყოველთვის ხელმისაწვდომი რჩებოდა.

დროთა განმავლობაში ასევე ვითარდებოდა მოდელი Q45, მაგრამ ეს ცვლილებები, ძირითადად, ვრცელდებოდა ავტომობილის ინტერიერისა და ექსტერიერის დიზაინზე. ინჟინერია და შესრულება იგივე რჩებოდა.

infiniti Q45 1999

ამ პერიოდის განმავლობაში, INFINITI–ს ბრენდმა შეწყვიტა M30-ის წარმოება, თუმცა ის სწრაფად შეიცვალა სპორტული, კომპაქტური სედანით, INFINITI G20. მალევე შედგა მდიდრული J30– ის დებიუტიც QX4 ძვირადღირებულ ჯიპთან და I30 / I35– სთან – მძლავრ სედანთან ერთად. 90-იანი წლების ბოლო წლებში INFINITI ყოველწლიურად 75000 მანქანას ყიდდა.

INFINITI G20

როგორც ყველა ავტომწარმოებელმა იცის, ინტერესი მთავარი ფაქტორია წარმოებაში. მთავარი სტრატეგია ამ დროს ისაა, რომ მძღოლებმა თავი განსაკუთრებულად და ჭკვიანად იგრძნონ იმისთვის, რომ თქვენი მანქანა აირჩიეს. სწორედ ამიტომ, ბრენდმა 1999 წელს შექმნა INFINITI-ს მფლობელთა კლუბი, რომელიც ერთდროულად ექსკლუზიურიც იყო და თან, გაწევრიანებაც მარტივი იყო. სწორედ ამის გამო, მძღოლები გრძნობდნენ, რომ ნამდვილად იღებდნენ მთლიან პაკეტს და ინფინიტის არჩევა სწორი გადაწყვეტილება იყო.

INFINITI J30

2000-იანები

მეორე ათასწლეულის დადგომამ მრავალფეროვანი ცვლილებები შეიტანა საავტომობილო ინდუსტრიაში, განსაკუთრებით INFINITI-ს ისტორიაში. ამ დროს უკვე ოფიციალურად დადგა დრო, ბრენდს ახალი, სპორტული მიმართულებით დაეწყო მუშაობა. ამ საქმისთვის INFINITI შეუერთდა საყვარელ ევროპულ ბრენდს Renault-ს. ამ შერწყმის შედეგად წარმოქმნილი გლუვი, ახალი მანქანები და აღმასრულებელი დირექტორის, კარლოს გოსნის ხედვები და იდეები აპირებდნენ INFINITI-ს სახის შეცვლას. თუმცა, საბოლოოდ, კომპანიამ თავი შეიკავა სპორტული ძვირადღირებული მანქანების დინამიური და მძლავრი ხაზის შექმნაზე.

INFINITI QX4

ახალ ათასწლეულში INFINITI–მ დანერგა საკრუიზო კონტროლი მათ მანქანებში. საკრუიზო კონტროლი ეყრდნობოდა ლაზერულ ტექნოლოგიას, რომელიც დაგეხმარებათ უსაფრთხო დისტანციის შენარჩუნებაში თქვენს მანქანასა და თქვენს წინა მანქანას შორის. INFINITI იყო ერთ – ერთი პირველი ბრენდი, რომელმაც გამოიყენა ლაზერული ტექნოლოგია დიაპაზონის ამგვარი უსაფრთხოებისათვის.

ეს არ იყო ერთადერთი ახალი თვისება, რომელიც შემოვიდა ახალ ათასწლეულში, რადგან 2001 წელს INFINITI–ს მანქანებშიც გამოჩნდა უკანა ხედვის მონიტორი. ეს ტექნოლოგია ძალიან დიდი მნიშვნელობის იყო უსაფრთხოებისა და გამარტივებული მართვის მხრივ.

INFINITI I30 / I35

ინფინიტიმ გააგრძელა მაღალტექნოლოგიური გაუმჯობესებები და 2002 წელს მის ავტომობილებს უკვე შეეძლოთ ხმის ამოცნობა. ასევე, INFINITI იყო ერთ – ერთი პირველი ბრენდი, რომელმაც მძღოლებს საშუალება მისცა, ეკონტროლებინათ თავიანთი კლიმატის პარამეტრები, რადიო, სტერეო და ნავიგაციის სისტემები.

2003 წლისთვის ამ ინოვაციებმა უფრო მეტი შედეგი გამოიღო, ვიდრე მხოლოდ გაყიდვების გაზრდაა. იმავე წლის იანვარში, INFINITI–ს ჰქონდა პატივი, ორჯერ დაესახელებინათ საუკეთესო ავტომობილების ათეულში G2 Sport Sedan–ისა და Sport Coupe–ს წყალობით. ამ დროისთვის INFINITI-ს ყოველწლიური გაყიდვები ისტორიაში პირველად 100 000 ერთეულს აღემატებოდა.

უახლესი ისტორია

2004 წელს Lane Departure Warning ფუნქციის დებიუტი შედგა. მისი მეშვეობით მძღოლებმა ერთმანეთს შეუძლიათ აცნობონ, გადიან თუ არა თავიანთი ზოლიდან. ტექნოლოგიის დებიუტი შედგა INFINITI FX– ში, რომელსაც უკანა სარკესთან ჰქონდა პატარა კამერა, რომელიც აკონტროლებდა მანქანის მდგომარეობას და ასევე მანძილს მანქანებს შორის.

INFINITI FX

ეს ტექნოლოგიაც კი გაუმჯობესდა 2007 წლისთვის, რამაც სათავე დაუდო Around View Monitor-ს. ეს ფუნქცია უფრო მნიშვნელოვანი იყო, ვიდრე უკანა ხედვის მონიტორი. მან შესაძლებლობა მისცა მძღოლებს, დაენახათ 360 გრადუსიანი ხედი. მონიტორი სინქრონიზირებული იყო ოთხი სხვადასხვა კამერით, რომლებიც მანქანას გარშემო ჰქონდა დამონტაჟებული.

2011 წლის მონაცემებით, G სერია (შედგება სედანის, კუპესა და კაბრიოლეტისგან) ინფინიტის გაყიდვების 60%-ს შეადგენდა. 2013 წლის შუა რიცხვებში კი ბრენდმა Q30 Concept ავტომობილის პრემიერა დააანონსა.

INFINITI Q30 Concept

2014 წელს Infiniti– მ განაცხადა, რომ აპირებდა ყურადღება გაემახვილებინა აშშ – სა და ჩინეთის ბაზრებზე, სადაც ბრენდის გაყიდვების უმეტესობა მოდის. 2019 წლის 3 სექტემბერს კი ცნობილი გახდა, რომ Infiniti-მა დატოვა ავსტრალიისა და ახალი ზელანდიის რეგიონები მიზერული გაყიდვების გამო.

ბოლო მონაცემებით, ინფინიტის გაყიდვების რაოდენობა ყოველწლიურად 150 000-ს ერთეულს გაცდა.

ავტორი: თინათინ უგრეხელიძე

ნაომი კემპბელი „ბარბერის“ ახალ რეკლამაში

„აიაქსმა“ ახალი ფორმა წარადგინა – „ზურგზე გვარებს არ დავაწერთ“