in

Unforgettable ჯაზ­ფეს­ტი­ვა­ლის მო­ლო­დინ­ში

ფეს­ტი­ვალს მარ­კუს მი­ლე­რი გახ­ს­ნის და ნა­ტა­ლი კო­ლი და­ხუ­რავს

ჯაზფესტივალი

90-იანე­ბის და­საწყის­ში, იმ­დ­რო­ინ­დელ თბი­ლის­ში პო­პუ­ლა­რულ Super Channel-ზე ხში­რად ტრი­ა­ლებ­და ერ­თი ვი­დეო – მშვი­დი ბა­ლა­და Unforgettable, რო­მელ­საც ორი სა­ო­ცა­რი ხმა ას­რუ­ლებ­და. მა­შინ პირ­ვე­ლად გა­ვი­გე ნატ კინგ კო­ლი­სა და მი­სი შვი­ლის, ნა­ტა­ლი კო­ლის არ­სე­ბო­ბის შე­სა­ხებ, 20 წლის შემ­დეგ კი ამ უკა­ნას­კ­ნე­ლის კონ­ცერ­ტ­ზე დას­წ­რე­ბის შან­სი მაქვს. კლა­სი­კუ­რი პო­პის უდი­დე­სი წარ­მო­მად­გე­ნე­ლი ნა­ტა­ლი კო­ლი წლე­ვან­დე­ლი თბი­ლი­სის ჯაზ­ფეს­ტი­ვა­ლის ჰედ­ლა­ი­ნე­რი და ჩვე­ნი ჯაზ­ფეს­ტი­ვა­ლე­ბის ის­ტო­რი­ა­ში ერთ-ერ­თი ყვე­ლა­ზე დი­დი ვარ­ს­კ­ვ­ლა­ვი იქ­ნე­ბა. მი­სი სა­ღა­მო თბი­ლი­სის სა­კონ­ცერ­ტო დარ­ბაზ­ში 1 ნო­ემ­ბერს გა­ი­მარ­თე­ბა და მე-16-ე ფეს­ტი­ვალ­საც სწო­რედ ის და­ხუ­რავს.

ნა­ტა­ლი კო­ლის მოწ­ვე­ვას კომ­პა­ნია „ის­ტერნ პრო­მო­უ­შე­ნი“ წლე­ვან­დელ შა­ვი ზღვის ჯაზ­ფეს­ტი­ვალ­ზეც აპი­რებ­და, თუმ­ცა შემ­ცი­რე­ბუ­ლი ბი­უ­ჯე­ტის გა­მო ეს ვერ მო­ხერ­ხ­და. შე­საძ­ლოა, ეს უკე­თე­სიც იყოს, რად­გან ამ მომ­ღერ­ლის მოს­მე­ნა დი­დი სა­კონ­ცერ­ტო დარ­ბა­ზის აკა­დე­მი­ურ სივ­რ­ცე­ში უფ­რო სა­სი­ა­მოვ­ნო იქ­ნე­ბა. თუმ­ცა ნა­ტა­ლი კო­ლი სწო­რედ იმ მუ­სი­კოს­თა კა­ტე­გო­რი­ას გა­ნე­კუთ­ვ­ნე­ბა, რო­მელ­თა მოს­მე­ნაც ნე­ბის­მი­ერ ად­გი­ლა­სა და დროს ერ­თ­ნა­ირ აღ­ფ­რ­თო­ვა­ნე­ბას იწ­ვევს – მი­სი მშვი­დი, გამ­ჭო­ლი, მდიდ­რუ­ლი და სა­ოც­რად მომ­ხიბ­ლა­ვი ხმა ნე­ბის­მი­ე­რი მუ­სი­კა­ლუ­რი მოთხოვ­ნი­ლე­ბის მქო­ნე მსმე­ნე­ლამ­დე და­უბ­რ­კო­ლებ­ლად და ჰარ­მო­ნი­უ­ლად მი­დის, აღ­წევს მის გო­ნე­ბა­ში და სა­მუ­და­მოდ იქ იბუ­დებს.

ნა­ტა­ლი კო­ლის მსმე­ნე­ლის­თ­ვის გაც­ნო­ბა ალ­ბათ დრო­ის ტყუ­ი­ლად ხარ­ჯ­ვაა, რად­გან შე­უძ­ლე­ბე­ლია ვინ­მეს მი­სი თუნ­დაც შე­სა­ვალ­ში ნახ­სე­ნე­ბი სიმ­ღე­რა არ ჰქონ­დეს მოს­მე­ნი­ლი, უფ­რო და­ინ­ტე­რე­სე­ბუ­ლებ­მა კი მი­სი ის­ტო­რი­აც იცი­ან: Unforgettable ივინგ გორ­დო­ნის ერთ-ერ­თი ყვე­ლა­ზე ცნო­ბი­ლი კომ­პო­ზი­ცია გახ­ლავთ, რო­მე­ლიც მსმე­ნელ­მა პირ­ვე­ლად 1951 წელს, სწო­რედ ნატ კინგ კო­ლის შეს­რუ­ლე­ბით მო­ის­მი­ნა, ზუს­ტად 40 წლის შემ­დეგ კი მის­მა ქა­ლიშ­ვილ­მა სიმ­ღე­რა გარ­დაც­ვ­ლილ მა­მას­თან ერ­თად „ჩა­წე­რა“. ამ ჩა­ნა­წერ­მა მომ­დევ­ნო წელს ერ­თ­ბა­შად სა­მი „გრე­მი“ მო­ი­პო­ვა, ნა­ტა­ლი კო­ლი კი მსოფ­ლიო ვარ­ს­კ­ვ­ლა­ვად იქ­ცა, რო­მელ­საც უკ­ვე აღარ მო­იხ­სე­ნი­ებ­დ­ნენ, რო­გორც მხო­ლოდ დი­დი ნატ კინ­გის შვილს.

თუმ­ცა ის მა­ინც კო­ლია და, რო­გორც დი­დი მშობ­ლე­ბის შვი­ლე­ბის შემ­თხ­ვე­ვა­ში ხდე­ბა ხოლ­მე, მი­სი მო­მა­ვა­ლი პრაქ­ტი­კუ­ლად და­ბა­დე­ბის­თა­ნა­ვე იყო გან­საზღ­ვ­რუ­ლი. ნა­ტა­ლი ბავ­შო­ბი­დან მღე­რო­და, თუმ­ცა ამ საქ­მით სე­რი­ო­ზუ­ლად მხო­ლოდ 20 წლის ასაკ­ში და­კავ­და. თა­ვი­დან მხო­ლოდ სიმ­ღე­რებს წერ­და, პრო­ფე­სი­ო­ნა­ლუ­რად უკ­რავ­და ფორ­ტე­პი­ა­ნო­ზე, 70-იანე­ბის შუა წლებ­ში კი ჩაკ ჯეკ­სონ­თან და მარ­ვინ იენ­სის­თან ერ­თად ტრიო ჩა­მო­ა­ყა­ლი­ბა და სტუ­დი­ურ მუ­შა­ო­ბა­საც შე­უდ­გა. პირ­ვე­ლი სე­რი­ო­ზუ­ლი აღი­ა­რე­ბა ნა­ტა­ლი კოლს 1975 წელს, კომ­პო­ზი­ცია This Will Be-ს შეს­რუ­ლე­ბის შემ­დეგ ეწ­ვია, მომ­დევ­ნო წელს კი პირ­ვე­ლი „გრე­მი“ მი­ი­ღო რო­გორც R&B-ს სა­უ­კე­თე­სო შემ­ს­რუ­ლებ­ლებ­მა. მთლი­ა­ნო­ბა­ში ნა­ტა­ლი კოლს „გრე­მის“ 19 ნო­მი­ნა­ცია და 9 ჯილ­დო აქვს.

Caroling, Caroling: Christmas with Natalie Cole მუ­სი­კო­სის 2008 წლის ალ­ბო­მია, რომ­ლის გა­მოშ­ვე­ბის შემ­დე­გაც მომ­ღე­რალ­მა კა­რი­ე­რა­ში ხან­გ­რ­ძ­ლი­ვი პა­უ­ზა აიღო. პა­უ­ზა ჯან­მ­რ­თე­ლო­ბას­თან და­კავ­ში­რე­ბულ­მა პრობ­ლე­მებ­მა გა­მო­იწ­ვია, რაც ამ­ჟა­მად აღ­მოფხ­ვ­რი­ლია, მე­ტიც, ავად­მ­ყო­ფო­ბამ ნა­ტა­ლი კოლს ახა­ლი ალ­ბო­მის ჩა­წე­რის ბიძ­გიც მის­ცა. ეს ეს­პა­ნუ­რე­ნო­ვა­ნი En Espanol-ია, რო­მე­ლიც Besame Mucho-დან დაწყე­ბუ­ლი, Amapola-თი დამ­თავ­რე­ბუ­ლი პრაქ­ტი­კუ­ლად ყვე­ლა სა­უ­კე­თე­სო ეს­პა­ნუ­რე­ნო­ვან ჰი­ტებს აერ­თი­ა­ნებს.

სა­ინ­ტე­რე­სოა ალ­ბო­მის ჩა­წე­რის ის­ტო­რი­აც: იგი ნა­ტა­ლი კო­ლის თირ­კ­მ­ლის დო­ნორ ლა­თი­ნო­ა­მე­რი­კელ ქალ­ბა­ტონს ეძღ­ვ­ნე­ბა. ოდეს­ღაც ნარ­კო­ტი­კებ­ზე და­მო­კი­დე­ბუ­ლე­ბის გა­მო მუ­სი­კო­სი წლე­ბის გან­მავ­ლო­ბა­ში იყო და­ა­ვა­დე­ბუ­ლი ცე ჰე­პა­ტი­ტით. მი­სი სი­ცოცხ­ლე ბეწ­ვ­ზე ეკი­და, თუმ­ცა 2009 წელს გა­მოჩ­ნ­და მშო­ბი­ა­რო­ბი­სას გარ­დაც­ვ­ლი­ლი დო­ნო­რი, რო­მელ­მაც ნა­ტა­ლი კოლს არა მხო­ლოდ სი­ცოცხ­ლის გაგ­რ­ძე­ლე­ბის, არა­მედ სცე­ნა­ზე დაბ­რუ­ნე­ბის შე­საძ­ლებ­ლო­ბაც მის­ცა. „არას­დ­როს მჯე­რო­და დამ­თხ­ვე­ვე­ბის, მაგ­რამ ახ­ლა ზუს­ტად ვი­ცი, რომ ტყუ­ი­ლად არა­ფე­რი ხდე­ბა. ის ფაქ­ტი, რომ ჩე­მი დო­ნო­რი ეს­პა­ნუ­რე­ნო­ვა­ნი ქალ­ბა­ტო­ნი იყო, ჩემ­თ­ვის ძა­ლი­ან მნიშ­ვ­ნე­ლო­ვა­ნია. ახ­ლა თავს სა­ნა­ხევ­როდ ლა­თი­ნო­ა­მე­რი­კე­ლად მი­ვიჩ­ნევ, ამ გრძნო­ბამ კი ეს­პა­ნურ ენა­ზე ამამ­ღე­რა, მი­უ­ხე­და­ვად იმი­სა, რომ ეს­პა­ნურს სა­ერ­თოდ არ ვფლობ“, – ამ­ბობს ინ­ტერ­ვი­უ­ში ნა­ტა­ლი კო­ლი.

აღ­სა­ნიშ­ნა­ვია, რომ ეს­პა­ნუ­რე­ნო­ვა­ნი ალ­ბო­მე­ბი მის მა­მა­საც ჰქონ­და ჩა­წე­რი­ლი: 1958 წლის Cole Espanol, მომ­დევ­ნო წელს გა­მოშ­ვე­ბუ­ლი A Mis Amigos და 1962 წლის More Cole Espanol. ამ­რი­გად, ნა­ტა­ლი კო­ლის ახა­ლი ალ­ბო­მი მა­მი­სად­მი ძღვნა­დაც შეგ­ვიძ­ლია გან­ვი­ხი­ლოთ. ამ ალ­ბომ­ში შე­მა­ვალ კომ­პო­ზი­ცი­ებს ნა­ტა­ლი კო­ლის სხვა ჰი­ტებ­თან ერ­თად თბი­ლი­სის კონ­ცერ­ტ­ზეც მო­ვუს­მენთ.

თბი­ლი­სის ჯაზ­ფეს­ტი­ვალს 28 ოქ­ტომ­ბერს ჩვე­ნი მსმე­ნე­ლის­თ­ვის კარ­გად ნაც­ნო­ბი მარ­კუს მი­ლე­რი გახ­ს­ნის. ეს გე­ნი­ა­ლუ­რი ბა­სის­ტი პირ­ვე­ლად 2008 წლის ბა­თუ­მის ჯაზ­ფეს­ტი­ვალ­ზე გვეს­ტუმ­რა, 2009 წელს კი თბი­ლი­სის ფეს­ტი­ვალ­ზე პროქ­ტი Tutu Revisited music of Miles Davis ჩა­მოგ­ვი­ტა­ნა. ამ­ჯე­რად მარ­კუს მი­ლე­რი The Renaissance Tour-ის ფარ­გ­ლებ­ში ჩა­მო­დის, თან კი ჩვენ­თ­ვის ასე­ვე კარ­გად ცნო­ბი­ლი საქ­სო­ფო­ნის­ტი ალექს ჰა­ნი ჩა­მოჰ­ყავს. ბენ­დ­ში ასე­ვე შე­დი­ან: მე­საყ­ვი­რე ლი ჰო­გან­სი, გი­ტა­რის­ტი ადამ აგა­ტი, პი­ა­ნის­ტი ბრეტ უილი­ამ­სი და დრა­მე­რი რო­ბერტ Sput სი­რა­ი­ტი.

29 ოქ­ტომ­ბერს კონ­ტ­რა­ბა­სისტ ავი­შაი კო­ე­ნის კონ­ცერტს და­ვეს­წ­რე­ბით, რო­მე­ლიც ასე­ვე სა­კუ­თარ ბენ­დ­თან ერა­თად ჩა­მო­დის პი­ა­ნისტ ნა­თაი ჰერ­შ­კო­ვი­ცის, დრა­მერ ოფ­რი ნე­ჰე­მი­ას, ჩე­ლისტ იაელ შა­პი­რას, ჰო­ბო­ისტ იოჰამ ლა­ჩი­ში­სა და სა­მი მე­ვი­ო­ლი­ნეს შე­მად­გენ­ლო­ბით. ამ კონ­ცერ­ტის გა­მო­ტო­ვე­ბას არ გირ­ჩევთ, რად­გან პირ­ვე­ლად ჩვე­ნი ჯაზ­ფეს­ტი­ვა­ლე­ბის ის­ტო­რი­ა­ში სა­ორ­კეს­ტ­რო მუ­სი­კას­თან შერ­წყ­მუ­ლი ჯა­ზის მოს­მე­ნის სა­შუ­ა­ლე­ბა გვექ­ნე­ბა. ავი­შაი კო­ე­ნი თბი­ლის­ში სა­ქარ­თ­ვე­ლო­ში ის­რა­ე­ლის სა­ელ­ჩოს ხელ­შეწყო­ბით ჩა­მო­დის.

მომ­დევ­ნო დღეს ივენთ ჰოლ­ში შა­ვი ზღვის ჯაზ­ფეს­ტი­ვა­ლის სტუმ­რე­ბის­თ­ვის კარ­გად ნაც­ნო­ბი DJ Logic-ისა და ბენ­დის კონ­ცერ­ტია და­გეგ­მი­ლი, თუმ­ცა ამ მუ­სი­კოსს 28 და 29 ოქ­ტომ­ბერ­საც მო­ვუს­მენთ: მარ­კუს მი­ლე­რის კონ­ცერ­ტის შემ­დეგ ივენთ ჰოლ­ში ჯორჯ დუ­კი­სად­მი მიძღ­ვ­ნილ სა­ღა­მოს ჩა­ა­ტა­რებს, ხო­ლო ავი­შაი კო­ე­ნის კონ­ცერ­ტის დამ­თავ­რე­ბის შემ­დეგ ამა­ვე სივ­რ­ცე­ში მა­ილს დე­ვი­სის ტრი­ბუ­ტი გვე­ლის.

თბი­ლი­სის ჯაზ­ფეს­ტი­ვალ­ზე და­სას­წ­რე­ბი ბი­ლე­თე­ბი­სა და აბო­ნე­მენ­ტე­ბის შე­ძე­ნა უკ­ვე შე­გიძ­ლი­ათ თბი­ლი­სის სა­კონ­ცერ­ტო დარ­ბა­ზის სა­ლა­რო­ებ­სა და სა­იტ­ზე biletebi.ge. ბი­ლე­თე­ბის ფა­სი 20-დან 150 ლა­რამ­დეა, მა­გა­ლი­თად, მი­ლე­რის კონ­ცერტს შე­გიძ­ლი­ათ 30-50 ან 70 ლა­რი­ა­ნი ბი­ლე­თე­ბით და­ეს­წ­როთ, ხო­ლო ნა­ტა­ლი კო­ლის მოს­მე­ნას 60-90 და 150 ლა­რი­ა­ნი ბი­ლე­თე­ბით შეძ­ლებთ. ასე­ვე იყი­დე­ბა 300 ლა­რი­ა­ნი აბო­ნე­მენ­ტიც. მოქ­მე­დებს ცალ­კე­ულ ბი­ლე­თებ­ზე ფას­დაკ­ლე­ბის სის­ტე­მაც: TBC Platinum-ის, TBC PrimeCard-ისა და TBC Status-ის მფლო­ბე­ლე­ბის­თ­ვის 15-20%-იანი ფას­დაკ­ლე­ბაა.

ავტორი: ია ვეკუა

თბი­ლი­სის ჯაზ­ფეს­ტი­ვა­ლის გე­ნე­რა­ლუ­რი სპონ­სო­რია TBC Status, მხარ­დამ­ჭე­რი – თბი­ლი­სის მე­რია. ღონისძიების ოფიციალური მარკეტინგული პორტალი Marketer.ge

Mercedes-Benz – მონოლითი

მობილური ვერ ჩაანაცვლებს სათამაშოს