Land Rover-ის შექმნაში უამრავი ადამიანი მონაწილეობდა 70 წელზე მეტი ისტორიის მანძილზე. თითოეულ მათგანს ამ ბრენდის შენებაში დიდი წვლილი მიუძღვის, თუმცა არის გარკვეული სახელები, რომელთა შესახებაც აუცილებლად უნდა ვიცოდეთ და ამ სტატიაში მათ შესახებ ვისაუბრებთ.
მორის უილკსი
მორის უილკსმა გადამწყვეტი როლი ითამაშა Land Rover-ის ბრენდის შექმნაში, რომელსაც დიდი როლი მიუძღვის ბრენდის კონცეფციის ჩამოყალიბებაში. 1947 წელს თავის ფერმაში Land Rover-ის პირველი პროტოტიპი სწორედ მან შექმნა. თავდაპირველად მისი ჩანაფიქრი მოიცავდა ყველგანმავალი მანქანის შექმნის იდეას, რომელიც მოერგებოდა ფერმერთა საჭიროებებს.
მორისის მიერ წარმოსახული პროტოტიპი რეალობად მალევე, 1948 წელს იქცა – ამსტერდამის ავტოშოუზე.
სპენსერ უილკსი
ეს გვარი უბრალო დამთხვევა არ არის. სპენსერი მორისის ძმაა, რომელთან ერთადაც მან კონცეფცია შეიმუშავა. ის Rover Company-ს მმართველი დირექტორი იყო და პირველი დღიდან აქტიურად ჩაერთო Land Rover-ის ბრენდის განვითარებასა და წარმატებაში.
როდესაც მორის უილკსს გაუჩნდა იდეა მრავალმხრივი, ყველგანმავალი მანქანის შესახებ, სპენსერ უილკსმა გააცნობიერა მისი პოტენციალი და მხარი დაუჭირა ძმის ხედვას. მან უზრუნველყო საჭირო რესურსები და მხარდაჭერა მორისის კონცეფციის რეალობად გადაქცევისთვის.
სპენსერ უილკსმა ასევე დიდი როლი ითამაშა Land Rover-ის მარკეტინგული და ბრენდის სტრატეგიის ჩამოყალიბებაში. მისი ხელმძღვანელობით, Land Rover პოზიციონირებული იყო, როგორც პრაქტიკული სატრანსპორტო საშუალება, რომელიც მორგებულია როგორც სასოფლო-სამეურნეო, ისე სამხედრო მოხმარებას.
ჩარლზ სპენსერ კინგი
იგივე სპენ კინგმა, მნიშვნელოვანი წვლილი შეიტანა Land Rover-ის განვითარებაში, განსაკუთრებით კი Range Rover-ის შექმნაში.
მან კარიერა Rover Company-ში 1950-იან წლებში დაიწყო და გახდა კომპანიის ერთ-ერთი წამყვანი ინჟინერი. 1960-იანი წლების ბოლოს მას დაევალა ახალი ტიპის ავტომობილის შემუშავების ხელმძღვანელობა, რომელიც გააერთიანებდა Land Rover-ის გამავლობის შესაძლებლობებს, ძვირადღირებული მანქანის კომფორტსა და დახვეწილობას, საბოლოოდ კი, პროექტით შეიქმნა Range Rover.
კინგის ხელმძღვანელობით, Range Rover ბაზარზე 1970 წელს გამოჩნდა. ეს იყო ინოვაციური მანქანა, რომელიც უხეშ გამავლობას მდიდრულ კეთილმოწყობასთან აერთიანებდა, რაც აყალიბებდა ახალ სტანდარტს საავტომობილო ინდუსტრიაში. კინგს ხშირად მოიხსენიებენ, როგორც „Range Rover-ის მამას”.
როჯერ კრათორნი, ანუ მისტერ ლენდ როვერი
როჯერ კრათორნი, რომელსაც ხშირად სიყვარულით მოიხსენიებენ, როგორც „მისტერ ლენდ როვერს”, კიდევ ერთი მნიშვნელოვანი ფიგურაა ამ ბრენდისთვის. მისი ურთიერთობა Land Rover-თან 1963 წელს დაიწყო და რამდენიმე ათწლეულს მოიცავს. თავიდან ის უმცროსი ინჟინერი იყო, ხოლო შემდეგ კიდევ უფრო აქტიურად ჩაერთო ავტომობილების განვითარებაში, ტესტირებასა და მომხმარებელთა მხარდაჭერაში. ის ასევე იყო Land Rover Experience Center-ის მთავარი ინსტრუქტორი.
როგორც მთავარი ინსტრუქტორი, კრათორნი პასუხისმგებელი იყო Land Rover-ის მფლობელებისა და მოყვარულების განათლებაზე მათი ავტომობილების შესაძლებლობების შესახებ. მან გადამწყვეტი როლი ითამაშა გამავლობის მართვის უნარებისა და უსაფრთხოების პოპულარიზაციაში და ხელი შეუწყო ჩამოეყალიბებინა Land Rover-ის საზოგადოება მთელ მსოფლიოში.
გარდა ამისა, კრათორნმა მნიშვნელოვანი როლი ითამაშა Land Rover-ის მრავალი ღონისძიების, რალისა და გამოფენის ორგანიზებაში.
გერი მაკგოვერნი
გერი მაკგოვერნი არის ცნობილი ფიგურა საავტომობილო ინდუსტრიაში. ის, როგორც დიზაინერი და კრეატიული დირექტორი, თავისი გავლენიანი როლითაა ცნობილი.
ის Land Rover-ს 2004 წელს შეუერთდა. მისი ხელმძღვანელობით Land Rover-მა განიცადა მნიშვნელოვანი ტრანსფორმაცია დიზაინის ენის, ინოვაციებისა და ბრენდის პოზიციონირების თვალსაზრისით.
მაკგოვერნის ერთ-ერთი მნიშვნელოვანი წვლილი Land Rover-ში არის მისი შექმნილი დიზაინის მიმართულება რამდენიმე ძირითადი მოდელისთვის, რომლებმაც ჩამოაყალიბეს ბრენდის თანამედროვე იდენტობა. ეს მოიცავს მანქანებს, როგორებიცაა: Range Rover Evoque, Range Rover Velar და Land Rover Defender-ის უახლესი გამეორებები.
ჯონ ედვარდსი
როგორც გლობალური ბრენდის დირექტორი, ედვარდსი პასუხისმგებელი იყო Land Rover-ის ბრენდის სტრატეგიის, მარკეტინგული ინიციატივებისა და პროდუქტის პორტფოლიოს ზედამხედველობაზე. მისი მმართველობის პერიოდში Land Rover-მა განიცადა მნიშვნელოვანი ზრდა და გაფართოება, შემოიტანა ახალი მოდელები და გლობალურად გააფართოვა თავისი კვალი.
ედვარდსის ხელმძღვანელობით, Land Rover-მა გამოუშვა რამდენიმე წარმატებული მანქანა, რამაც ხელი შეუწყო ბრენდის იდენტობის ხელახლა განსაზღვრას და მომხმარებელთა ფართო სპექტრის მოცვას. ეს მოდელებია: Range Rover Evoque და Range Rover Sport.
გარდა ამისა, ედვარდსმა მნიშვნელოვანი როლი ითამაშა Land Rover-ის, როგორც ინოვაციებისა და მდგრადობის იმიჯის ჩამოყალიბებაში, ის მხარს უჭერდა ინიციატივებს, როგორიცაა ჰიბრიდული და ელექტროძრავების დანერგვა Land Rover-ის ხაზში.
რუბრიკა ავტოისტორიას წარმოგიდგენთ GT Motors.