in

Leica – ბრენდი, რომელმაც ყველა გამოცდას გაუძლო

მხოლოდ პროფესიონალებმა კი არა, ფოტოგრაფიასთან ჩავლილმა ადამიანებმაც კი ვიცით იმ ბრენდის სახელი, რომელზეც დღეს რუბრიკაში უნდა გიამბოთ. თუმცა, რამდენად ცნობილია მისი წარმატების ისტორია და ის გზა, რომელიც მან გაიარა? ალბათ არც ისე, ამიტომ ვეცდებით, ჩვენ მოვყვეთ ლაკონიურად, მაგრამ საინტერესოდ.

istoriebi
istoriebi

Leica-ს დაბადება

Leica-ს ფესვები 1849 წლით თარიღდება, როდესაც კარლ კელნერმა დააარსა „ოპტიკის ინსტიტუტი“ ვეცლარში, გერმანიაში, მაღალი ხარისხის ოპტიკური ლინზებისა და მიკროსკოპების წარმოებისთვის.

სამწუხაროდ, კელნერი ადრე გარდაიცვალა, კომპანია კი ცნობილი გახდა Ernst Leitz GmbH-ის სახელით, გამოცდილი ინჟინრის პატივსაცემად, რომელმაც დიდი წვლილი შეიტანა ბიზნესის განვითარებაში. ლეიცმა გადაწყვიტა მიკროსკოპების წარმოების ბიზნესის დივერსიფიკაცია და მასთან მომუშავე ოსტატმა, ოსკარ ბარნაკმა, ფოტოგრაფიაში რევოლუცია მოახდინა. დაახლოებით 1913 წელს მან შექმნა Ur-Leica, პროტოტიპი კომპაქტური კამერა, რომელიც 35 მმ კინოფირს იყენებდა. იმ დროს, როდესაც კამერები დიდი და მოუხერხებელი იყო, ბარნაკის გამოგონებამ თანამედროვე, პორტატიული ფოტოგრაფიის ახალი სიტყვა თქვა.

პირველი მსოფლიო ომის დაწყებამ პროექტი გადადო, მაგრამ 1925 წელს Leica I საბოლოოდ გამოჩნდა ბაზარზე, რამაც საფუძველი ჩაუყარა 35 მმ ფოტოგრაფიის აღზევებას.

კომერციული გაშვება

Leitz-მა ოფიციალურად წარადგინა პირველი Leica კამერა (Leitz Camera-ს შემოკლებული სახელი) 1925 წელს ლაიფციგის საგაზაფხულო ბაზრობაზე. ამ კომპაქტურმა 35 მმ-იანმა კამერამ, Leica I-მა ფართო აღიარება მოიპოვა და სწრაფად გახდა პოპულარული ფოტოჟურნალისტებში, მოგზაურებსა და შემოქმედებს შორის.

Leica-ს ინოვაცია არ გულისხმობდა მხოლოდ ტექნოლოგიას – მან, უბრალოდ, შეცვალა მიდგომა თუ როგორ იღებდნენ ადამიანები სამყაროს. მცირე ზომამ და მობილურობამ ფოტოგრაფებს საშუალება მისცა, უფრო სპონტანური ყოფილიყვნენ, რამაც უფრო გულწრფელი, რეალური ფოტოების გადაღებას შეუწყო ხელი. ის ფოტოგრაფებს საშუალებას აძლევდა, ფირის შეცვლის გარეშე მნიშვნელოვანი რაოდენობის კადრები გადაეღოთ. ეს იყო რევოლუციური მიღწევა, რომელმაც სხვა კამერების მწარმოებლებისთვის მაღალი სტანდარტი დააწესა. ამან ჩაუყარა საფუძველი ფოტოჟურნალისტიკასაც იმ ფორმით, როგორითაც დღეს ჩვენ ვიცნობთ.

ფოტოგრაფიაში კიდევ ერთი მნიშვნელოვანი წვლილი Leica-ს მანძილმზომის დიზაინი იყო. ფოტოგრაფიული ტექნიკის დახვეწისადმი ერთგულების ფარგლებში, კომპანიამ შეიმუშავა მანძილმზომი კამერების სერია, რომლებიც ფოკუსირებისა და კომპოზიციის უპრეცედენტო სიზუსტეს გვთავაზობდა.

ომის შემდგომი პერიოდი

ომისშემდგომი ერა Leica-სთვის ზრდისა და წინსვლის პერიოდი იყო. ამ პერიოდის ერთ-ერთი გამორჩეული მოდელი იყო Leica M3, რომელიც 1954 წელს იქნა წარმოდგენილი. M3 იყო პირველი მოდელი M სერიიდან, რაც ხრახნიანი ლინზებიდან ბაიონეტ-სამონტაჟო ლინზებზე გადასვლას აღნიშნავდა. ეს კამერა გამოირჩეოდა კომბინირებული დიაპაზონისა და ხედვის სისტემით, რომელიც ფოკუსირებისა და კადრების გადაღების უმაღლეს შესაძლებლობებს გვთავაზობდა. M3, თავისი მყარი კონსტრუქციითა და შესანიშნავი ოპტიკით, სწრაფად გახდა ფავორიტი როგორც პროფესიონალებში, ასევე მოყვარულებში, რამაც განამტკიცა Leica-ს პოზიცია ბაზარზე.

Leica და ფოტოგრაფია, როგორც კულტურა

Leica-ს კამერებმა თანამედროვე ისტორიის უმნიშვნელოვანესი მომენტების დოკუმენტაცია შეძლო. მას იყენებდნენ ლეგენდარული ფოტოგრაფები, როგორებიც არიან: ანრი კარტიე-ბრესონი, ის იყენებდა კამერას სპონტანური სცენების გადასაღებად. რობერტ კაპამ Leica-ს გამოყენებით საზოგადოებას ომის მძიმე მხარეები გააცნო. ალფრედ აიზენშტადტიც, რომელიც ცნობილია კოცნის ფოტოთი „მებრძოლი-ჯონ-ჯონ-აილენდის დღისთვის“, Leica-ს იყენებდა.

Leica-სა და ფოტოგრაფიას შორის კავშირმა ბრენდი აამაღლა და კულტურულ სიმბოლოდ იქცა.

გამოწვევები და ხელახლა გამოგონება

მიუხედავად პრესტიჟისა, Leica მე-20 საუკუნის მეორე ნახევარში მნიშვნელოვანი გამოწვევების წინაშე აღმოჩნდა. იაპონელი კამერების მწარმოებლების, როგორიცაა Canon და Nikon, აღზევებამ 1970-იან და 1980-იან წლებში სასტიკი კონკურენცია შექმნა, თუმცა ბრენდმა ჭკვიანური გადაწყვეტილება მიიღო – კონკურნტობის მაგივრად გააორმაგა თავისი მემკვიდრეობა, ხარისხი და ოსტატობა. ის ფოკუსირებული იყო მაღალი კლასის დიაპაზონის საზომი კამერების წარმოებაზე, როგორიცაა Leica M სერია, ამავდროულად, თანამშრომლობდა სხვა ბრენდებთან და იკვლევდა ახალ ციფრულ საზღვრებს.

21-ე საუკუნის ინოვაციები

  • Leica Q სერია: სრულკადრიანი კომპაქტური კამერების წარმატებული ხაზი ფიქსირებული ლინზებით;
  • თანამშრომლობა Huawei-სთან: სმარტფონის კამერების სივრცეში შესვლა Leica-ს ოპტიკური ექსპერტიზის მობილურ მოწყობილობებზე გასატანად.

ახლაც, გაჯეტების ეპოქაშიც კი, Leica გამორჩეული ბრენდია და წარმოადგენს თითოეული კადრით მოთხრობილ ისტორიებს.

ბიზნესისტორიებს წარმოგიდგენთ „ალიანს ჯგუფი”.

ავტორი: მარიამ გოჩიაშვილი

„ვითამაშოთ?“ — Citroën Ami ქალაქს სათამაშო მოედნად აქცევს

„ნარჩენების კუნძულები” ოკეანეებში – გარემოს დაცვის ერთ-ერთი მწვავე პრობლემა