in

მანქანა, რომელიც სრულყოფილებისკენ ისწრაფვის – Lexus-ის ისტორია

წინა სტატიაში ტოიოტაზე გიამბეთ – ბრენდზე, რომელიც დღეს მრავალფეროვნებასა და ხარისხთანაა დაკავშირებული. გასაკვირი არაა, რომ ამ ბრენდის ლოგიკურ გაგრძელებად შეგვიძლია “ლექსუსი” ჩავთვალოთ. ესეც ხომ იმ ავტომწარმოებელთაგანია, რომლის ავტომობილებსაც შორს და უსაფრთხოდ მივყავართ..

დღესდღეობით ლექსუსი Toyota Motor–ის ძვირადღირებული ავტომობილების ბრენდია. ლექსუსი პირველად 1989 წელს შევიდა შეერთებული შტატების ბაზარზე და დღესდღეობით 70-ზე მეტი ქვეყნის ბაზარზე იყიდება. ლექსუსი დღეს ყველაზე სწრაფად მზარდი მწარმოებელი საუკეთესო ძვირადღირებული ავტომობილების ბრენდებს შორისაა.

და მაინც, როგორია ასეთი პოპულარული და სანდო ავტომობილის ისტორია?

1980-იანები

1983 წელს ტოიოტას თავმჯდომარემ ეიჯი ტოიოდამ გამოაქვეყნა განცხადება მსოფლიოში საუკეთესო მანქანის შექმნის შესახებ. შედეგად, Toyota-მ დაიწყო საიდუმლო პროექტი, კოდური სახელით F1 (“ფლაგმანი ერთი”). ამ პროექტის მზა პროდუქტი საბოლოოდ Lexus LS 400 იყო. პროექტი მიზნად ისახავდა ფლაგმანური სედანის შექმნას, რომელიც გააფართოებდა Toyota-ს პროდუქციის ხაზს და იდეალური იქნებოდა პრემიუმ სეგმენტისთვის. F1-ის დიზაინერებმა თავიანთი ახალი სედანი საერთაშორისო ბაზრებზე წარადგინეს და დაიწყეს მისი ახალი, V8 ძრავით განვითარება.

Lexus LS 400

1985 წლის მაისში ტოიოტას მკვლევარები აშშ-ში ფოკუს ჯგუფების ჩასატარებლად და ძვირადღირებული ნივთების მომხმარებლების ბაზრის შესწავლის მიზნით იმყოფებოდნენ. ამ დროის განმავლობაში, F1–ის რამდენიმე დიზაინერმა დაიქირავა სახლი ლაგუნა – ბიჩში, კალიფორნიაში, რათა ამერიკელი მაღალი კლასის მომხმარებლების ცხოვრების სტილსა და გემოვნებას დაკვირვებოდნენ. იმავდროულად, F1 საინჟინრო გუნდებმა ჩაატარეს პროტოტიპის ტესტირება ლოკაციებზე, დაწყებული გერმანიის ავტობანიდან აშშ – ს გზებამდე. ტოიოტას ბაზრის კვლევამ დაასკვნა, რომ მისი ახალი ფლაგმანი სედანის წარმოსადგენად საჭიროა ცალკეული ბრენდი და გაყიდვების არხი.

ბრენდის განვითარება

1986 წელს ტოიოტასთვის კარგად ნაცნობმა სარეკლამო სააგენტომ Saatchi & Saatchi ჩამოაყალიბა სპეციალიზებული განყოფილება Team One, რომელიც გაუმკლავდებოდა ახალი პრემიუმ ბრენდის მარკეტინგს. დაიქირავეს საიმიჯო საკონსულტაციო ფირმა Lippincott & Margulies 219 სავარაუდო სახელების სიის შესაქმნელად; საუკეთესო ვარიანტებად აირჩიეს: ვექტრი, ვერონე, ჩაპარელი, კალიბრი და ალექსისი (Alexis). მიუხედავად იმისა, რომ ალექსისი სწრაფად გახდა ფრონტის წამყვანი, გაჩნდა ეჭვი იმის შესახებ, რომ ეს სახელი უფრო მეტად ადამიანთან ასოცირდებოდა, ვიდრე მანქანასთან. შედეგად, სახელის პირველი ასო ამოიღეს და “i” შეიცვალა “u” – თი და საბოლოოდ ბრენდს დაერქვა “Lexus”.

ლექსუსის სახელის ეტიმოლოგია მიაწერეს სიტყვებს “ფუფუნება” და “ელეგანტურობა”, ხოლო სხვა თეორია ამტკიცებს, რომ ეს არის “აშშ-ში ფუფუნების ექსპორტის” აბრევიატურა. ლექსუსის გუნდის პირველი ინტერვიუების თანახმად, ბრენდის სახელს არ აქვს კონკრეტული მნიშვნელობა და უბრალოდ აღნიშნავს მდიდრულ და ტექნოლოგიურ იმიჯს.

ლექსუსის ლოზუნგი შეიქმნა მას შემდეგ, რაც გუნდის პირველი წარმომადგენლები ეწვივნენ Lexus–ის დიზაინერებს იაპონიაში და აღნიშნეს მათი დეტალებისადმი განსაკუთრებული ყურადღება, ეს ლოზუნგია: „სრულყოფილების დაუნდობელი დევნა“.

ბრენდის ოფიციალური სტარტი

1989 წელს, მასშტაბური განვითარების პროცესის შემდეგ, რომელშიც მონაწილეობდნენ 60 დიზაინერი, 24 საინჟინრო გუნდი, 1400 ინჟინერი, 2300 ტექნიკოსი, 220 დამხმარე თანამშრომელი, F1 პროექტი დასრულდა. შედეგად მიღებულ ფლაგმანს, Lexus LS 400- ს, გააჩნდა უნიკალური დიზაინი, რომლის ძირითადი ელემენტები სრულიად არ ჰგავდა Toyota-ს მანქანებს. LS 400 დებიუტი შედგა 1989 წლის იანვარში, ჩრდილოეთ ამერიკის საერთაშორისო ავტოშოუში, დეტროიტში, რის მერეც ის ოფიციალურად ჩაეშვა გაყიდვაში.

დებიუტის დროს, LS 400 ამგვარად შეაფასეს: ესაა მშვიდი, კეთილმოწყობილი და ერგონომიული ინტერიერის მქონე მანქანა. LS 400–ის თავდაპირველი ფასი აშშ – ში 38,000 აშშ დოლარი იყო. ჟურნალმა Car and Driver–მა ეს მანქანა შეაფასა, როგორც, უკეთესი, ვიდრე 63,000 აშშ დოლარიანი Mercedes-Benz და ასევე უკეთესი, ვიდრე 55,000 აშშ დოლარის ღირებულები BMW 735i. LS 400–მა ასევე მოიგო მთავარი ჯილდოები პუბლიკაციებიდან, მათ შორის Automobile Magazine და Wheels Magazine. მიუხედავად სპონტანური დასაწყისისა, Lexus-მა მალევე მოიპოვა მომხმარებლების ერთგულება. BMW– ს და Mercedes-Benz– ის აშშ – ს გაყიდვების მაჩვენებლები, შესაბამისად, 29% და 19% –ით დაეცა.

1989 წლის დეკემბერში Lexus– მა დაიწყო ნებაყოფლობითი გაწვევა იმ დრომდე გაყიდული ყველა 8000 LS 400–ის, რადგანაც ორმა მომხმარებელმა ავტომობილში დეფექტური გაყვანილობა აღმოაჩინა. მასშტაბური 20-დღიანი ოპერაციის დროს, ლექსუსმა გაგზავნა ტექნიკოსები მომხმარებლებთან უფასო მომსახურების მიზნით, რათა დეფექტი გამოსწორებულიყო. ეს ქმედება მედიის პუბლიკაციებში პოზიტიურად გაშუქდა, რამაც ხელი შეუწყო მისი კარგი რეპუტაციის დამყარებას.

1990-იანები

1990 წელს, გაყიდვების პირველი სრული წლის განმავლობაში, ლექსუსმა აშშ – ში გაყიდა 63 594 LS 400 და ES 250 სედანი, მათი აბსოლუტური უმრავლესობა იყო LS მოდელი. იმ წელს ლექუსმა ასევე დაიწყო შეზღუდული ექსპორტი დიდ ბრიტანეთში, შვეიცარიაში, კანადასა და ავსტრალიაში. 1991 წელს ლექუსმა გამოუშვა თავისი პირველი სპორტული კუპე SC 400, რომელიც იზიარებდა LS 400– ის V8 ძრავას. ამას მოჰყვა მეორე თაობის ES 300 სედანი, რომელმაც შეცვალა ES 250 და გახდა ლექსუსის საუკეთესო გაყიდვადი მოდელი. 1991 წლის ბოლოს, Lexus გახდა ყველაზე გაყიდვადი პრემიუმ მანქანა აშშ – ში, გაყიდვებმა ჯამში 71206 მანქანა მიაღწია. 1992 წლისთვის LS 400 საბაზისო ფასი გაიზარდა 18% -ით და თითქმის 45,000 აშშ დოლარი შეადგინა.

ES 250

1993 წელს ლექსუსმა გამოუშვა საშუალო ზომის GS 300 სპორტული სედანი – ის დაეყრდნო Toyota Aristo–ს, რომელიც იაპონიაში ორი წლით ადრე იყიდებოდა. 1994 წელს მარკამ წარმოადგინა მეორე თაობის LS 400, მისი ფლაგმანი მოდელის სრული გადაკეთება.

GS 300

1996 წელს Lexus–მა წარადგინა თავისი პირველი სპორტული კომერციული მანქანა, LX 450, რასაც მოჰყვა მესამე თაობის ES 300 სედანი. მარკის გეგმები SUV მოდელის შემუშავებაზე დააჩქარა 1995 წლის აშშ-იაპონიის სატარიფო განხილვებმა. 1998 წელს Lexus- მა დაამატა პირველი ფუფუნების ბრენდის კროსოვერი ჯიპი, RX 300. RX კროსოვერი ორიენტირდებოდა საგარეუბნო მყიდველებზე, რომელთაც სურდათ განახლებული ჯიპი, მაგრამ არ სჭირდებოდათ LX-ის მაღალი გამავლობის ავტომობილი; სულ მალე ის მარკის ყველაზე გაყიდვადი მოდელი გახდა.

RX 300

2000-იანები

2000 წელს ლექსუსმა წარმოადგინა IS ხაზი, საწყისი დონის სპორტული სედანების ახალი სერია. 2001 წელს შეიქმნა პირველი კაბრიოლეტი, SC 430. ამას მოჰყვა 2002 წელს საშუალო ზომის ჯიპის GX 470-ის დებიუტი.

SC 430

2005 წელს ლექსუსმა დაასრულა ორგანიზაციული განშორება მშობელი ტოიოტასგან, ეს ამბავი დაემთხვა ლექსუსის იაპონიის საშინაო ბაზარზე ჩაშვებასა და ბრენდის გაფართოებულ გლობალურ წარმოებას მსოფლიო უდიდეს ბაზრებზე, როგორიცაა ჩინეთი.

2000-იანი წლების შუა პერიოდში ლექსუსს გაყიდვების დიდი რაოდენობა ჰქონდა სამხრეთ კორეასა და ტაივანში, 2005 წელს გახდა ყველაზე გაყიდვადი იმპორტული პროდუქტი ორივე ბაზარზე.

2010-იანები

2010 წლის ბოლოს და 2011 წლის დასაწყისში ლექსუსმა დაიწყო მრავალრიცხოვან ბაზრებზე CT 200h, კომპაქტური ოთხკარიანი ჰიბრიდული ჰეჩბეკის გაყიდვა ევროპისთვის.

2011 წლის მარტში, Tōhoku– ს მიწისძვრამ და ცუნამმა გამოიწვია ლექსუსის იაპონიაში არსებული საწარმოო ხაზების სერიოზული შეფერხება, რაც ხელს უშლიდა მარკის გაყიდვების პერსპექტივას. Lexus- ის აშშ-ს აღმასრულებლებმა განაცხადეს, რომ BMW-თან, Mercedes-Benz-თან და Audi-სსთან მკაცრი კონკურენციის ფონზე ავტომობილების დეფიციტის გამო, ქვეყანა ვეღარ დარჩებოდა ქვეყნის ყველაზე გაყიდვად პრემიუმ მანქანების ბრენდად. და მართლაც, 2011 წლის გაყიდვების შედეგებმა აშშ-ს ბაზარზე 14%-იანი ვარდნა აჩვენა.

2014 წლის აპრილში ლექსუსმა წარმოადგინა ხუთადგილიანი NX კროსოვერი.

NX Crossover

2016 წლის მარტში, ლექსუსმა გამოაცხადა, რომ აწარმოებდა ახალ ფლაგმანურ მანქანას: ორკარიან LC 500-ს. მანქანა 2017 წლის ბოლოსთვის V8 ვერსიით გამოვიდა, რომელსაც 467 ცხენის ძალა ჰქონდა.

LC 500

დღეს ლექსუსი უამრავ უნიკალური დიზაინის მქონე ავტომობილს აწარმოებს. ამ ავტომობილში უდიდესი ყურადღება ექცევა თითოეულ დეტალს. სწორედ ამიტომაც ამბობენ, რომ ის სრულყოფილებისკენ ისწრაფვის.

ეს პრესტიჟული ბრენდი დღესაც ერთ-ერთი ყველაზე პოპულარული ავტომწარმოებელია, რომლის ყოლაც ადამიანებისთვის სტატუსსა და ცხოვრების მაღალ დონეს ნიშნავს.

ავტორი: თინათინ უგრეხელიძე

ნახეთ: საჭადრაკო დაფა, რომელიც ვიზუალურ პროექტორებს იყენებს და თამაშს გასწავლით

EA Games-მა Fifa 2022-ის გამოსვლის თარიღი დაასახელა