in

მანქანა, როგორც ფუფუნების საგანი – Lincoln-ის ისტორია

ლინკოლნი – ასე ჰქვია ავტომობილს, რომლის მიღმაც 100 წლიანი ისტორია დგას. ის არაა გაცვეთილი, ყველასთვის ცნობილი და ხელმისაწვდომი მანქანა და ალბათ სწორედ ეს ხდის მას ბაზარზე გამორჩეულს.

დასაწყისი

მისი ისტორია 1917 წლიდან იწყება, როცა ჰენრი ლელანდმა გადაწყვიტა, კადილაკის დატოვების შემდეგ საკუთარი ხაზი ეწარმოებინა. ლელანდმა ბრენდს დაარქვა გარდაცვლილი პრეზიდენტის აბრაამ ლინკოლნის სახელი, რომლის დიდი თაყვანისმცემელი იყო. მისი მიზანი იყო, შეექმნა მდიდრული ავტომობილების ხაზი იმ ცოდნისა და გამოცდილების გამოყენებით, რომელიც მან მიიღო წინა საწარმოებში, საავტომობილო ინდუსტრიაში გატარებული დროისა და ინჟინერიის გამოცდილების საფუძველზე.

ჰენრი ლალანდი

1920-30-იანები

როდესაც ლინკოლნი პირველად დაარსდა, მისი საწყისი მიზანი იყო, პირველი მსოფლიო ომის დროს არმიისთვის თვითმფრინავების ძრავის მიწოდება. ომის დასრულების შემდეგ, ლელანდი შეუერთდა თავის შვილს ვილფრედს და დაიწყო ავტომობილების წარმოება. სამწუხაროდ, მათ განიცადეს არაერთი წარუმატებლობა, რაც გამოწვეული იყო მათი ქარხნის დიზაინის საკითხებით, რამაც გამოიწვია ძირითადი ფინანსური პრობლემები. ლელანდი იძულებული გახდა, გამოეცხადებინა გაკოტრება და გადაწყვიტა თავისი კომპანიის გაყიდვა ფორდზე 8 მილიონ დოლარად 1922 წელს, კომპანიის დაარსებიდან მხოლოდ ხუთი წლის შემდეგ.

დიზაინისა და წარმოების საკითხები, რომლებსაც ბრენდი განიცდიდა, გამოსწორდა, რამაც ბრენდს პირველი მოდელების ოფიციალური მასობრივი წარმოების საშუალება მისცა. შესწორებულმა სისტემამ შესაძლებელი გახადა დაახლოებით 5,000 ავტომობილის წარმოება 1922 წლის ბოლოსთვის.

Lincoln Town Car 1922

1923 წელს, ლინკოლნის წარმოება გაგრძელდა დიზაინისს ახალი ტიპების გამოშვებით და ახალი სტილით, რომელიც შეიქმნა მწვრთნელ მშენებლებთან ერთად, როგორიცაა Fleetwood და Brunn. შედეგად, ლინკოლნმა დაიწყო უფრო დიდი სედანების და ლიმუზინების წარმოებაც კი, რომლებსაც შვიდამდე მგზავრის გადაყვანა შეეძლოთ. ეს  მანქანები იმ დროისთვის საკმაოდ მაღალი ფასით გამოირჩეოდა. სინამდვილეში, 1923 წლის ბოლოს, გაყიდვებმა მიაღწია სულ 7,875 ერთეულს, რაც 45 პროცენტით მეტია წინა წელთან შედარებით. 1924 წლის განმავლობაში, ლინკოლნის საავტომობილო კომპანიამ განაგრძო განშტოება, ამჯერად შექმნა მანქანა, რომელიც ექსკლუზიურად დამზადდა აშშ-ს პოლიციის დეპარტამენტებისთვის – Flyer. ეს მოდელი შესთავაზეს მრავალფეროვან ახალ მახასიათებლებს – რამდენიმე მათგანი მოიცავდა იარაღის თაროებს, პოლიციის სასტვენს ორბორბლიანი დისკის შესვენებებს და ჯავშანტექნიკურ ფანჯრებს.

Model L 1924

1930-იან წლებში გაჩნდა ახალი მოდელები – ეს მოდელები მოიცავდა Zephyr-ს, რომელიც გამოვიდა 1936 წელს და კონტინენტალს, რომელიც გამოვიდა 1938 წელს. კონტინენტალს თავდაპირველად ჰქონდა ათწლიანი გარბენი და მან მოიპოვა ისეთი პოპულარობა, რომ მთელმა გაყიდვებმა გადააჭარბა 5,000 ერთეულს 1948 წლისთვის.

Zephyr

რა თქმა უნდა, კონტინენტალი არ გაქრება მთლიანად, რადგან შვიდი წლის შემდეგ, 1955 წელს, ლინკოლნმა გამოუშვა მარკ II, რომელიც ამ პოპულარული მოდელის ხელახალი წარმოდგენა იყო. მარკ II– ს ფასი იყო $ 10,000, რომელიც იმ დროს დაახლოებით Rolls Royce–ის ექვივალენტი იყო.

Continental

1940 – 60-იანები

1949 წლიდან 1960 წლამდე ლინკოლნმა შემოიღო Lincoln Sport, Cosmopolitan, Lido, Capri, the Custom, Premiere და ორკარიანი ძვირადღირებული კუპე Lincoln Continental Mark II Series.

Cosmopolitan

1956 წელს ფორდმა გააგრძელა კონტინენტალის დიზაინის მანქანების გამოშვება, რომელიც მალე გახდა ბრენდის ფლაგმანი მარკა. ამის შემდეგ მან უკვე გამოუშვა Continental Mark II, 2-კარიანი კუპე, რომელიც განსხვავდებოდა ყველა სხვა დიზაინისგან, რაც ამერიკულ მანქანებს ჰქონდათ. ლინკოლნს ჰქონდა თეთრი საბურავები, სათადარიგო საბურავი საბარგულის სახურავზე და ბორბლებზე ქრომის მორთულობის ზოლი. პირველ რიგში, ბრენდი აპირებდა კონტინენტალის ხაზის გაყიდვას სხვა მანქანებისგან გამოყოფილად, მაგრამ ისინი შეთანხმდნენ, რომ უმჯობესია მათი გაყიდვა ლინკოლნის ავტომობილის ბრენდის ქვეშ. ისინი გაპიარებული იყვნენ როგორც ძვირადღირებული მანქანები, რადგან 1956 წელს მანქანის მფლობელმა გადაიხადა $ 10.000 Mark II – ის მართვისთვის (დღევანდელი ფულის 90.000 აშშ დოლარის ექვივალენტი). იმ მომენტში, ეს იყო ყველაზე ძვირადღირებული ამერიკული მანქანა, უფრო ძვირი, ვიდრე Silver Cloud Rolls-Royce.

Continental Mark II

1961 წელს ლინკოლნი დაუბრუნდა “დახვეწილ ელეგანტურობას”, როდესაც სხვა ამერიკული საავტომობილო კომპანიების უმეტესობა იყენებდა იმდენ ქრომს, რამდენსაც საღებავს, ხოლო ახალი დიზაინი ცნობილი იყო როგორც “კონტინენტალური სახე”.

1970 – 80-იანები

1981 წელს გამოშვებული ლინკოლნ თაუნ მანქანა იყო ყველაზე დიდი ამერიკული მანქანა რომლის ზომა თითქმის 18 ფუტია.

lincoln town car

1988 წლისთვის ლინკოლნ კონტინენტალმა შექმნა კონტინენტალის ახალი დიზაინი. ისი დაფუძნებული იყო Ford Taurus–ის გაფართოებულ ბორბლიან ვერსიაზე. ახალი კონტინენტალი განლაგებული იყო როგორც შიდა მეტოქეების, ასევე ბაზარზე ევროპული და იაპონური წარმოების ძვირადღირებული სედანების წინააღმდეგ. Ford Tempo–ში მძღოლის მხარის აირბაგების დებიუტის შემდეგ, 1989 წლის ლინკოლნ კონტინენტალი გახდა პირველი შიდა ბრენდის სედანი, რომელიც გაიყიდა შეერთებულ შტატებში, აღჭურვილი სტანდარტული ორმაგი აირბაგებით. საშუალო წლიური გაყიდვები ახალ კონტინენტალზე იყო ორჯერ მეტი ვიდრე წინა თაობის მოდელზე, რაც დაეხმარა ლინკოლნის ბრენდს მიეღწია რეკორდული გაყიდვებისთვის 1989 წელს და და 1990 წელს.

lincoln continental 1988

2000-იანები

2002 წელს ლინკოლნმა გამოუშვა Lincoln LS(ძვირადღირებული სპორტი) და 2003-2005 წლებში კომპანიამ ასევე აწარმოა საშუალო ზომის, ძვირადღირებული Lincoln Aviator ჯიპი და გაუხსნა გზა Mark LT, MKX, MKZ და Navigator– ს.

დღეს, ლინკოლნის საავტომობილო კომპანია ითვლება გლობალურ ბრენდად, რომელიც ახლახანს გახსნა დილერი ჩინეთში. ლინკოლნი ცნობილია როგორც Ford Motor Company–ის ფუფუნების განყოფილება.

Lincoln LS

კონტინენტალი კონცეფციად იქნა შემოღებული 2015 წლის ნიუ იორკის საერთაშორისო საავტომობილო შოუზე და დაასახელეს, როგორც ბრენდის ფლაგმანური მოდელი 2017 წელს. ლინკოლნ კონტინენტალის დაბრუნება მხოლოდ ადასტურებს, რომ ის არასოდეს გაქრება. შესრულების, მდიდრული მახასიათებლებისა და ელეგანტური დიზაინის კომბინაციით, ლინკოლნმა სახელი გაითქვა საავტომობილო ინდუსტრიაში, უნიკალური ისტორიის შექმნით, რომელიც ასახავს მის ძირითად ღირებულებებს.

ავტორი: თინათინ უგრეხელიძე

ელექტრომობილების Top მწარმოებლები და მათი აქციები, როგორც ინვესტირების ერთ-ერთი საუკეთესო საშუალება

Bolt და Bolt Food, პარტნიორი მძღოლებისა და კურიერების შვილებისთვის ახალ, საგანმანათლებლო პროგრამას იწყებენ