in

Lindt – შვეიცარიული შოკოლადის ტკბილი წარმატების ისტორია

როდესაც საქმე პრემიუმშოკოლადს ეხება, ცოტა ბრენდი თუ მოიპოვებს ისეთ გამოხმაურებას, როგორსაც Lindt & Sprüngli, რომელიც ფართოდ არის ცნობილი, როგორც Lindt. გლუვი ტექსტურა, „მოოქროვილი” შოკოლადის კურდღლები და მდიდრული ტრიუფელები – ეს Lindt-ის სავიზიტო ბარათია. ციურიხის პატარა საკონდიტრო მაღაზიიდან დაწყებული გლობალური შოკოლადის იმპერიით დამთავრებული, Lindt-ის ისტორია ისეთივე მდიდარი და დახვეწილია, როგორც მისი პროდუქცია.

istoriebi
istoriebi

მოკრძალებული დასაწყისი მე-19 საუკუნის შვეიცარიაში

Lindt-ის წარმოშობა 1845 წლით თარიღდება, როდესაც დავიდ შპრინგლი-შვარცმა და მისმა ვაჟმა, რუდოლფ შპრინგლი-ამანმა, ციურიხში, შვეიცარიაში, პატარა შოკოლადის მაღაზია გახსნეს. მათი ბიზნესი, რომელიც ცნობილია, როგორც David Sprüngli & Son, შვეიცარიის გერმანულენოვან ნაწილში ერთ-ერთი პირველი იყო, რომელიც მყარ შოკოლადს აწარმოებდა.

კომპანიის ადრეულმა წარმატებამ 1847 წელს შოკოლადის ქარხნის გახსნა გამოიწვია, სადაც მათ შოკოლადის ფილის სახით წარმოება დაიწყეს, რაც იმ დროისთვის სიახლე იყო. თუმცა Lindt-ის ისტორიაში ნამდვილი გარდამტეხი მომენტი ათწლეულების შემდეგ დადგა.

საინტერესო ფაქტი: მიუხედავად იმისა, რომ რძიანი შოკოლადი შვეიცარიაში 1875 წელს გამოიგონეს, Lindt-მა მისი წარმოება პირველად 1934 წელს დაიწყო. მანამდე ის მხოლოდ მუქ შოკოლადს აწარმოებდა.

თამაშის წესების შეცვლა: როდოლფ ლინდტი და კონჩინგი

1879 წელს შვეიცარიელმა მწარმოებელმა, როდოლფ ლინდტმა შოკოლადის დამზადებაში რევოლუცია მოახდინა კონჩინგის პროცესის გამოგონებით. კონჩინგამდე შოკოლადი ხრაშუნა და უხეში იყო. ლინდტის მეთოდი იყენებდა ხანგრძლივ შერევას და აერაციას, რათა შეექმნა აბრეშუმისებრი, ნაზი, პირში დნობის ტექსტურა – დახვეწილი შოკოლადის დამახასიათებელი ნიშანი. ამ ინოვაციამ არა მხოლოდ აამაღლა შოკოლადის ხარისხი, არამედ საფუძველი ჩაუყარა თანამედროვე პრემიუმშოკოლადის წარმოებას.

1899 წელს შპრიუნგლის ოჯახმა შეიძინა როდოლფ ლინდტის ქარხანა, ბრენდი და კონჩინგის საიდუმლო პროცესი. კომპანიას სახელი შეეცვალა და ეწოდა Lindt & Sprüngli, რითაც შპრიუნგლის ბიზნესუნარები ლინდტის ინოვაციას შეერწყა.

გლობალურ ბრენდად ჩამოყალიბება

მე-20 საუკუნის განმავლობაში Lindt & Sprüngli სტაბილურად გაფართოვდა მთელ ევროპაში და საბოლოოდ მთელ მსოფლიოში. მისი ზრდის ძირითადი ეტაპებია:

1940-იანი წლები–1970-იანი წლები: გაფართოება მთელ ევროპაში და ისეთი ცნობილი პროდუქტების დანერგვა, როგორიცაა Lindt Gold Bunny, რომელიც პირველად 1952 წელს გამოჩნდა.

1986: Lindor-ის ტრიუფელის გამოშვება, რომელიც გახდა ბრენდის ერთ-ერთი ყველაზე წარმატებული და საყვარელი პროდუქტი მსოფლიოში.

1990-იანი წლები–2000-იანი წლები: რამდენიმე შოკოლადის კომპანიის შეძენა, მათ შორის Caffarel (იტალია), Ghirardelli (აშშ) და Russell Stover (აშშ), რამაც გააფართოვა მისი ბაზრის მასშტაბები და პროდუქციის მრავალფეროვნება.

რა არის Lindt-ის წარმატების რეცეპტი

  1. ხარისხის ერთგულება

Lindt აკონტროლებს შოკოლადის წარმოების პროცესს მარცვლებიდან ფილამდე, პირდაპირ იღებს კაკაოს მარცვლებს და ამუშავებს მათ საკუთარი ძალებით. კომპანია ინვესტირებას ახდენს მდგრადი განვითარების პროგრამებში და უზრუნველყოფს კვლევებს, რაც შეესაბამება თანამედროვე მომხმარებლის ღირებულებებს.

  1. ემბლემური ბრენდინგი და დიზაინი

არ აქვს მნიშვნელობა, რომელი იქნება, ელეგანტური ოქროსფერი თუ წითელ-თეთრი Lindor-ის შეფუთვა, თუ სეზონური ფავორიტები, როგორიცაა შოკოლადის სანტა კლაუსები და სააღდგომო კურდღლები, Lindt-მა დახვეწა ვიზუალური იდენტობა და ემოციური კავშირი.

  1. ინოვაცია და ტრადიცია

ტრადიციებზე დაფუძნებული Lindt აგრძელებს ინოვაციებს – მომხმარებელს სთავაზობს ახალ არომატებს, ტექსტურებს და ვეგანურ შოკოლადის ხაზებსაც კი, რათა შექმნას ცვალებადი გემოები ძირითადი ღირებულებების დათმობის გარეშე.

  1. საცალო ვაჭრობა და გამოცდილება

მთელ მსოფლიოში Lindt ბუტიკებსა და კაფეებს მართავს, რაც ბრენდის პრესტიჟს ზრდის და მომხმარებლებს შოკოლადის დაგემოვნების ინტერაქციულ გამოცდილებას სთავაზობს.

მდგრადობა და სოციალური პასუხისმგებლობა

Lindt & Sprüngli-ს ფერმერული პროგრამის მეშვეობით, რომელიც კაკაოს მწარმოებელ ფერმერებს ტრენინგებით, ინფრასტრუქტურითა და სამართლიანი ფასებით ეხმარება, ბრენდი სოციალურ პასუხისმგებლობას იღებს საკუთარ თავზე. კომპანიის მიზანია კაკაოს მარცვლების 100%-თ მდგრადი მოპოვება, რაც, თავის მხრივ, გლობალურ გარემოსდაცვით პრობლემებსაც აგვარებს.

Lindt დღეს

დღეს Lindt 120-ზე მეტ ქვეყანაშია წარმოდგენილი, 14 000-ზე მეტი თანამშრომლით და მილიარდობით შემოსავლით. მისი ბრენდი მსოფლიოში ყველაზე სანდო და საყვარელ შოკოლადის მწარმოებლებს შორისაა.

კომპანიის პროდუქციის ხაზი მოიცავს:

  • Lindor-ის ტრიუფელებს
  • Excellence ფილას
  • ოქროს კურდღლებს
  • ვეგანური და შავი შოკოლადის პროდუქტების მზარდი ხაზი
  • Swiss Luxury Selection ყუთები

ტკბილი მემკვიდრეობა

Lindt-ის მოგზაურობა პატარა ოჯახური მაღაზიიდან გლობალურ ბრენდამდე ხედვის, ინოვაციისა და ხარისხისადმი ურყევი ერთგულების ისტორიაა. ტრადიციული ტექნიკისა და თანამედროვეობის შერწყმით, Lindt აგრძელებს შოკოლადის მოყვარულთა თაობების აღფრთოვანებას. ის 12 ქარხანას ფლობს მსოფლიოში, რომლიდანაც ცენტრალური შვეიცარიაშია და აქ 2020 წლიდან მუზეუმი ფუნქციონირებს, სახელად, Lindt Home of Chocolate.

ბიზნესისტორიებს წარმოგიდგენთ „ალიანს ჯგუფი”.

ავტორი: მარიამ გოჩიაშვილი

თიბისი კონცეპტის მხარდაჭერით ნანი ბრეგვაძის კონცერტი გაიმართება

საქართველოს ბანკის პარასკევის PLUS შეთავაზებები