in

LinkedIn-ის მნიშვნელობა კარიერაში ! – ლიკა ზუროშვილი

likedin-1LinkedIn – ძალიან მნიშვნელოვანია ჩვენი კარიერული ცხოვრებისათვის, შესაძლოა ის არ არის საუკეთესო სოციალური ქსელი (თუ შეიძლება საერთოდ სოციალური ქსელი ეწოდოს), მაგრამ LinkedIn გვეხმარება მივიღოთ ინფორმაცია ვაკანსიების შესახებ, გავაცნოთ თავი პოტენციურ დამსაქმებელს, მოვიძიოთ საინტერესო კანდიდატები, დავამყაროთ ბიზნეს ურთიერთობები, შევიძინოთ ახალი კონტაქტები და ა.შ. შეგვიძლია ჩვენთვის საინტერესო კომპანიების მიმდევრები (followers) გავხდეთ და შევიტყოთ სიახლეები მათ შესახებ. LinkedIn აგრეთვე გვაძლევს საშუალებას გავხდეთ სხვა და სხვა პროფესიონალების (თუკი თქვენთვის საინტერესოა ეს ადამიანი, მაგალითად, გაი კავაზაკი) მიმდევარიც (followers) და გავიგოთ რა სიახლეს გვთავაზობენ, ასევე მივიღებთ ინფორმაციას, მათი ახალი წიგნებისა და სტატიების შესახებ.

დღეს, როდესაც უამრავი რამ ელექტრონულად ხორციელდება, სწორედ ჩვენი პროფილი Linkedin-ზე, სამსახურის მოძებნის ერთერთ უმნიშვნელოვანეს გზას წარმოადგენს. Linkedin გვაძლევს საშუალებას წარვადგინოთ ჩვენი პროფესიული მიღწევები და გამოცდილება ქართული და არაქართული კომპანიების წარმომადგენლებთან, ჰედჰანტერებთან, ადამიანებთან, ვისაც შესაძლოა ჩვენთან ბიზნეს წინადადება აქვს.

ამ სტატიაში ვისაუბრებთ Linkedin-ზე, როგორ დასაქმების ერთ-ერთ საუკეთესო საშუალებაზე.

რატომ უნდა გვქონდეს სრულყოფილი პროფილი Linkedin-ზე?

  1. Linkedin არის საუკეთესო პროფესიული ქსელი, ჩვენი პროფესიული მიღწევები სწორად წარსადგენად;
  2. ის რჩება სამსახურის მოძებნის საუკეთესო საშუალებად მსოფლიოში;
  3. გვაძლევს საშუალებას მივიღოთ ინფორმაცია ისეთი ვაკანსიების შესახებ, რომლებიც არ ვრცელდება ვაკანსიების საძიებო ვებ-გვერდების საშუალებით;
  4. გვაძლევს საშუალებას დავუკავშირდეთ პოტენციურ დამსაქმებლებს;
  5. შეგვიძლია გავერთიანდეთ პროფესიულ ჯგუფებში ინფორმაციისა და სიახლეების გაცვლის მიზნით;

 რა უნდა გავითვალისწინოთ Linkedin-ის პროფილის შექმნისას:

  1. პროფილი (ისევე, როგორც სახელი და გვარი) სასურველია იყოს ინგლისურ ენაზე, რადგან ნებისმიერმა მსურველმა (როგორც ქართველმა, ისე არაქართველმა) შეძლოს ჩვენს შესახებ ინფორმაციის წაკითხვა;
  2. სრულად უნდა მივუთითოთ ჩვენი სახელი და გვარი (სახელი არ უნდა იყოს კნინობით-ალერსობითი);
  3. სასურველია რამოდენიმე წინადადებით დავწეროთ ზოგად ინფორმაცია (summary) ჩვენს შესახებ, თუ რა არის ჩვენი ძლიერი მხარე, რაში ვართ პროფესიონალი და რა არის ჩვენი ინტერესები;
  4. სამუშაო გამოცდილების შესახებ ინფორმაცია უნდა დავალაგოთ უახლესიდან პირველი სამსახურისკენ თანმიმდევრობით;
  5. სასურველია რამოდენიმე წინადადებით მივუთითოთ თუ რა გვევალებოდა ამა თუ იმ სამსახურში. ჩამონათვალი არ უნდა იყოს ვრცელი, მაქსიმუმ 3-5 წინადადება;
  6. უნდა მივუთითოთ ინფორმაცია განათლების შესახებ. ტრეინინგების ჩამონათვალში უნდა იყოს ინფორმაცია მხოლოდ მნიშვნელოვანი ტრეინინგების შესახებ;
  7. თუკი ფოტოს ატვირთვას გადავწყვეტთ, ის აუცილებლად უნდა იყოს ფოტო საქმიანი იმიჯით, ან ისეთი, როგორსაც პირადობის დამადასტურებელი მოწმობისთვის გადავიღებდით. არაფორმალურ სიტუაციაში გადაღებული ფოტო არასწორ შთაბეჭდილებას შექმნის ჩვენს შესახებ;
  8. საკონტაქტო ინფორმაციაში უნდა მივუთითოთ ის მონაცემები, რომლის საშუალებითაც გვსურს, რომ დაგვიკავშირდნენ. იქნება ეს ელ-ფოსტის მისამართი, სკაიპის ID თუ მობილურის ნომერი. ნუ იდარდებთ იმაზე, რომ არასასურველი ზარებით ან წერილებით შეგაწუხებენ. საკონტაქტო ინფორმაცია ჩვენს შესახებ ჩანს მხოლოდ მათთვის, ვისაც დავუდასტურებთ კონტაქტებში დამატების მოთხოვნას.
  9. შეგვიძლია გავერთიანდეთ ჩვენთვის საინტერესო ჯგუფებში და გავხდეთ საინტერესო კომპანიების მიმდევრები (follow);
  10. შეგვიძლია გადმოვწეროთ Linkedin-ის მობილურის აპლიკაცია, რომ მუდმივად გვქონდეს განახლებული ინფორმაცია, დროულად ვნახოთ მესიჯები და შევიტყოთ საინტერესო ინფორმაცია.

მას შემდეგ, რაც შევქმნით ჩვენს პროფილს, გადამოწმების მიზნით სასურველია მოვძებნოთ საკუთარი თავი და ვნახოთ, თუ როგორ იძებნება ჩვენი სახელი და გვარი და როგორ ჩანს ჩვენს შესახებ ინფორმაცია სხვებისთვის. Linkedin არის ერთერთი პირველი გვერდი, რომელსაც ძებნის შედეგებში აჩვენებს google, თუკი სახელი და გვარით ვინმე მოგვძებნის. თუკი სრულყოფილად შევავსებთ ჩვენს შესახებ ინფორმაციას, ჩვენი პროფილი ძებნის შედეგებში ერთ-ერთი პირველი ამოვა, რაც ზრდის ჩვენს შანსებს, რომ პოტენციური დამსაქმებელი დაგვიკავშირდება ჯერ ჩვენ და შემდეგ სხვა კანდიდატებს.

მხოლოდ პროფილის შექმნა საკმარისი არ არის. უნდა დავიმატოთ კონტაქტებში ჩვენი კოლეგები, ყოფილი კოლეგები, ჩვენთვის პროფესიული კუთხით საინტერესო ადამიანები. რაც უფრო ფართე ქსელი გვექნება, მით უფრო აქტიურად გამოჩნდება ჩვენი პროფილი ძებნის შედეგებში. აუცილებელია არ დაგვავიწყდეს ინფორმაციის განახლებაც. თუკი ახალ საინტერესო ტრენინგს გავივლით, ან გვექნება ცვლილება კარიერაში, ინფორმაცია ოპერატიულად უნდა განვაახლოთ ჩვენს პროფილზეც. აუცილებლად უნდა მივაქციოთ ყურადღება მოწვევებს კონტაქტებში დამატებაზე, რომ რაიმე საინტერესო ინფორმაცია არ გამოგვრჩეს.

 გისურვებთ წარმატებებს!

ავტორი: ლიკა ზუროშვილი

“Glenlivet”-ს ახალი ლოგო ექნება

„ერთად დავუბრუნოთ სიცოცხლე ქართულ სოფელს” – ექსკლუზივი მარკეტერზე