in

“Made In” — მიკერძოება ბრენდებსა და მომხმარებლებს შორის

ფრანგული ღვინო, იტალიური ფეხსაცმელი, ბელგიური შოკოლადი, გერმანული მანქანები, დანიური ნამცხვრები, ბრაზილიური ფეხბურთი, თურქული ხალიჩები, ამერიკული ბურგერი ან შვეიცარიული პუნქტუალური მომსახურება… 

ისტორიის განმავლობაში ქვეყნებმა, რეგიონებმა, ქალაქებმა და ადგილებმა რეპუტაცია მოიპოვეს იმასთან დაკავშირებით, რომ ისინი ძალიან კარგები არიან ამა თუ იმ ინდუსტრიაში. მაგალითად, ბორდოს რეგიონში ყურძნის მოყვანისთვის საჭირო კლიმატია. ასევე, მას გამოარჩევს მდიდარ ქვეყნებთან სიახლოვე, კარგი ტრანსპორტი და ადგილობრივი მკვლევრების დაინტერესება ღვინის მიმართ.

ამ ყველაფრის გათვალისწინებით, ბუნებრივია, რომ „დამზადებულია იტალიაში“ და „დამზადებულია ბანგლადეშში“ მომხმარებლებს ერთმანეთისგან განსხვავებულ ასოციაციებს უჩენს. ხარისხის, ფასის, დეტალების დამუშავების, ოსტატობისა და მომსახურების კონოტაციები მაშინვე დიდ ყურადღებას იპყრობს — იქნება ეს მანქანები, ტექსტილი, საკვები და სასმელი, თუ მომსახურების ინდუსტრია.

თუმცა რეალობა ისაა, რომ ბევრი ასეთი მოსაზრება უბრალოდ ჭორებისა და სტერეოტიპების ნაყოფია, რომლებიც ჩვენს ფსიქიკაში საკმაოდ ღრმადაა ფესვგადგმული. ამიტომაც, სულ უფრო მეტი მანიფესტაცია ჩნდება ამ სტატუსებისა და კონოტაციების გამო, რომლებიც წარმოშობის ზოგიერთ „ყველაზე პატივცემულ ადგილთანაა“ დაკავშირებული. ამას ლოგიკური მიზეზი აქვს — როგორც ჩანს, პრატო, რომელიც ოდესღაც ადგილობრივი იტალიური ტექსტილის ინდუსტრიის ცენტრი იყო, ჩინეთის მუშახელის ცენტრად იქცა და ის დღემდე “Made in Italy” პროდუქტებს აწარმოებს.

რა თქმა უნდა, ზემოაღნიშნული წარმოშობის ადგილების რეპუტაცია არ შეიცვლება, თუ:

  1. ფუნდამენტური პოლიტიკური ცვლილება არ მოხდება კონკრეტულ ადგილას — მაგალითად, დიდი ბრიტანეთის ევროკავშირიდან გასვლა ან რუსეთის შეჭრა უკრაინაში;
  2. არ გამოჩნდება ვარსკვლავი პიონერი, რომელიც ხელმძღვანელობს და არღვევს ბაზარს ან კატეგორიას — ანუ, ხარისხის და ინოვაციის ეტალონი ხდება, ერთი შეხედვით, ნაკლებად ხარისხიანი ქვეყნიდან.

Sony Walkman-ის შექმნამდე ევროპასა და ჩრდილოეთ ამერიკაში მომხმარებლები არ ენდობოდნენ იაპონური ელექტრონიკის და სამომხმარებლო გამძლეობის ხარისხს. იმავე ხდება ჩინური ბრენდების შემთხვევაშიც — ელექტრომობილებთან, მობილურ ტელეფონებთან და სხვა პროდუქტებთან დაკავშირებით.

ამასთან, მართალია, თავისი მიღწევებით რუმინეთი ნამდვილად არ არის ცნობილი საავტომობილო ინდუსტრიაში… თუმცაა Dacia საექსპორტო ბაზარზე ღირებულების ჭკვიანური გრძნობით შემოვიდა და მის ლიდერებს ფესვებზე საუბრისაც არ ეშინიათ. Skoda-მაც (ჩეხოსლოვაკიიდან) სერიოზულ მოთამაშედ დაიმკვიდრა თავი, რომელიც არა თუ დაბალ ხარისხთან ასოცირდება, არამედ მთელი მსოფლიოს მასშტაბით უხსნის ბრენდებს კარს მზარდი კონკურენციის მორევში.

საჭიროების ფაქტორი 

ზოგან შესაძლებლობები პოლიტიკური არეულობის და/ან ლოჯისტიკური პრობლემების გამო ჩნდება. ბოლო დროს ყურადღების ცენტრში მოექცა ტაივანის მიკროჩიპების ნაკლებობა, რომლებიც აუცილებელია ყველა სახის ტექნიკური პროდუქტის ფუნქციონირებისთვის, სმარტფონებიდან მანქანებამდე. ტაივანს ამჟამად არ აქვს პრესტიჟული კონოტაცია ტექნოლოგიური აღჭურვილობის წარმოშობის თვალსაზრისით… იგივე შეიძლება ითქვას უკრაინულ მარცვლეულსა და მცენარეულ ზეთზე. მსოფლიო სიახლეების წყალობით, ჩვენ ვისწავლით ამ პროდუქტების, როგორც აუცილებელი ნივთების შეფასებას და წარმოშობის ადგილისთვის ნაკლები პრიორიტეტის მინიჭებას.

რა თქმა უნდა, წარმომავლობამ არ უნდა მიიღოს „Made in“ წარწერის ფორმა და მისი კომუნიკაცია შესაძლებელია სხვადასხვა გზით, ვიზუალური და ვერბალური ენისა და სხვა სენსორული საშუალებების მეშვეობით. წლების განმავლობაში იაპონური ავტომობილების მწარმოებლები თავს არიდებდნენ რაიმე აშკარად იაპონური ჟღერადობის ხაზგასმას, რათა ყველაფერი უფრო კომფორტული ყოფილიყო დასავლური აუდიტორიისთვის.

ხოლო მაშინ, როცა Geely-მ და Tiktok-მა თავიდან აიცილეს აშკარა ჩინური ჟღერადობის სახელები, Huawei და XPeng ღიად დაუპირისპირდნენ დასავლურ ბრენდებს, რომლებიც დაფუძნებულია მკაფიო წარმოშობის ადგილზე.

ამჟამად ჩინური საექსპორტო ბრენდები იწყებენ სერიოზულ კონკურენციას, არა მხოლოდ სამომხმარებლო ელექტრონიკაში, არამედ ისეთ სფეროებში, როგორიცაა ელექტრო მანქანები. ტექნოლოგიებისა და ბიზნეს ცენტრების გლობალური რეპუტაციის ზრდასთან ერთად მოსალოდნელია, რომ ამ წარმოშობის ადგილები უფრო წამყვან როლს შეასრულებენ ბრენდის კომუნიკაციაში.

რა ხდება, როცა Apple საყვარელი ადგილის გადაღებას გთხოვთ?

კილიმანჯაროს მთაზე მაღალსიჩქარიანი ინტერნეტი გაიყვანეს