in

როგორ წარვმართოთ მარკეტინგული და სარეკლამო ხარჯები ეფექტურად

მარკეტინგული ხარჯების ოპტიმიზაცია თქვენი მარკეტინგული ბიუჯეტიდან მაქსიმალური სარგებლის მიღებას ნიშნავს. ეს არის იმის განსაზღვრა, თუ სად დახარჯოთ თქვენი ფული საუკეთესო შედეგების მისაღებად – მეტი გაყიდვების, ლიდების ან ბრენდის ცნობადობისთვის.

ასეთ დროს, სიღრმისეული ანალიტიკა გჭირდებათ იმის დასადგენად, რა მუშაობს და შესაბამისად არგებთ თქვენს სტრატეგიას, რათა ყოველი დოლარი ეფექტურად დაიხარჯოს.

მაგალითად, ტანსაცმლის მაღაზია ხარჯავს თვეში $50,000 სოციალური მედიის რეკლამებზე, იმეილ კამპანიებსა და ინფლუენსერებთან თანამშრომლობაზე. ციფრების შესწავლის შემდეგ აღმოჩნდა, რომ:

  • სოციალური მედიის რეკლამებს ყოველ დახარჯულ $10,000-ზე მოაქვს $20,000 შემოსავალი.
  • იმეილებს – $30,000 დახარჯულ $5,000.
  • ინფლუენსერებთან თანამშრომლობა ჯდება $20,000, მაგრამ შემოსავალი მხოლოდ $15,000-ია.

ოპტიმიზაციისთვის, მაღაზიამ გადაწყვიტა შეემცირებინა ინფლუენსერებზე დანახარჯი და გაეზარდა იმეილ კამპანიებზე, რადგან იმეილები ROI-ს თვალსაზრისით საუკეთესოდ მუშაობს. ისინი არ ხარჯავენ, არამედ ხარჯავენ უფრო გონივრულად.

სარეკლამო ხარჯების ოპტიმიზაცია

მაშინ, როცა მარკეტინგული ხარჯების ოპტიმიზაცია განიხილავს მთლიან მარკეტინგულ ბიუჯეტს (იმეილ კამპანიებს, სპონსორობას, რეკლამებს და კონტენტს), სარეკლამო ხარჯების ოპტიმიზაცია მხოლოდ ფასიან რეკლამებზე ფოკუსირდება. ეს არის უფრო ვიწრო ფოკუსი და სარეკლამო პლატფორმებსა და მათ ეფექტურობაზეა კონცენტრირებული. ის იყენებს მონაცემებს სარეკლამო ხარჯების, განთავსების (Google, Facebook, TikTok და ა.შ.) და საკვანძო სიტყვების შერჩევის ოპტიმიზაციისთვის, რათა შემცირდეს CPA მაქსიმალური ეფექტურობის მიღწევით.

მაგალითად, წარმოიდგინეთ ყავის მაღაზია, რომელიც ყოველთვიურად ხარჯავს $10,000 Facebook-ისა და Google-ის რეკლამებზე.

* Facebook რეკლამები ჯდება $2 თითო კლიკზე და მოაქვს $5,000 გაყიდვები.
* Google რეკლამები ჯდება $1 თითო კლიკზე და $8,000-ს აგენერირებს.

ლოგიკურია, თუ მეტ ბიუჯეტს Google გადაიტანენ რეკლამებზე, სადაც თითოეულ დახარჯულ დოლარზე უფრო მაღალ უკუგებას იღებენ.

რა დაგვეხმარება მარკეტინგული ხარჯების ოპტიმიზაციაში

მარკეტინგულ ხარჯებს შეუძლია გადაწყვიტოს თქვენი სტრატეგიის წარმატება ან წარუმატებლობა. თუ გსურთ იყოთ მოგებაში, კარგად უნდა იცოდეთ მისი ოპტიმიზაცია. პირველ რიგში, განვიხილოთ მარკეტინგული ოპტიმიზაციის ძირითადი ნაბიჯები. ამის შემდეგ, გაგიზიარებთ უფროსი დონის რჩევებს.

დასახეთ მკაფიო მიზნები უკეთესი გადაწყვეტილებებისთვის

დაიწყეთ იმის გააზრებით, თუ რისი მიღწევა გსურთ კამპანიით. ეს არის ლიდები, გაყიდვები, ნახვები თუ სხვა მეტრიკა? შემდეგ ჩაუღრმავდით მონაცემებს.

მიზნობრივი აუდიტორიის სწორად შერჩევა

მაღალი ღირებულების მქონე აუდიტორიებზე ორიენტირება ნიშნავს, რომ თქვენს ბიუჯეტს ხარჯავთ იმ ადამიანებზე, ვინც რეალურად მოახდენს კონვერსიას და არა ფართო, შემთხვევით კამპანიებზე.

დამატებით, მაღალი ღირებულების აუდიტორიები, როგორც წესი, მოაქვთ გრძელვადიანი სარგებელი (მაღალი LTV). ესენი არიან მომხმარებლები, რომლებიც რჩებიან, ხარჯავენ მეტს და უფრო ადვილია მათი შენარჩუნება.

გააანალიზეთ თქვენი მარკეტინგული ხარჯები

მარკეტინგული ხარჯების ოპტიმიზაციის შემდეგი ნაბიჯია იმის განხილვა, თუ სად მიდის თქვენი მიმდინარე ბიუჯეტი. ეს მოიცავს ყველა არხის, კამპანიისა და გამოყენებული რესურსის ანალიზს. იმის გაგება, თუ რა იძლევა საუკეთესო ROI-ს, დაგეხმარებათ მიიღოთ გადაწყვეტილებები იმის შესახებ, სად შეამციროთ ხარჯები ან სად ჩადოთ მეტი ინვესტიცია.

გადაანაწილეთ თანხები პერფორმანსის მიხედვით და მუდმივად ტესტეთ და დაარეგულირეთ კამპანიები რეალურ დროში შესრულების საფუძველზე.

წყარო: Hubspot

ქართულ-ამერიკული კინოაკადემია წარმატების ავანგარდში

LEGO ვან გოგის „მზესუმზირების“ ნაკრებს უშვებს