GroupM-ის პროგნოზით, გლობალური სარეკლამო დანახარჯები პირველად გადააჭარბებს 1 ტრილიონ დოლარს, რადგან სტრიმინგ ტელევიზია, გეიმინგი და მედია აფართოებს ბრენდებისთვის ხელმისაწვდომ პლატფორმებს.
თუმცა, მიუხედავად იმისა, რომ მაკრო სურათი მყარად გამოიყურება, ინდუსტრიის მამოძრავებელი ადამიანები ვერ ხედავენ შესაბამის რესურსების ზრდის ტენდენციას. მარკეტინგის დირექტორები 2024 წელს „ნაკლების ეპოქაში“ შევიდნენ, ხოლო სააგენტოები დაიღალნენ კლიენტების მზარდი მოთხოვნებითა და დაბალი მარჟით. კვლავ მაღალია მოთხოვნა ინსტრუმენტებზე, რომლებიც დაეხმარება სამუშაოს უფრო ეფექტურად შესრულებაში, მათ შორის გენერაციულ ხელოვნურ ინტელექტზე (AI), თუმცა მათი გამოყენება სიფრთხილეს მოითხოვს.
კიდევ ბევრი რამ შეიძლება შეიცვალოს მომდევნო 12 თვის განმავლობაში და კვლავ შეცვალოს მარკეტინგის ტრაექტორია: გაგრძელდება თუ არა ტექნოლოგიური ანტიმონოპოლიური ზეწოლა, მათ შორის Google-ზე Chrome-ის გაყიდვის მოთხოვნა? შესაძლებელია თუ არა TikTok-ის აკრძალვა? როგორ იმოქმედებს ტრამპის ადმინისტრაცია მომხმარებელთა განწყობებზე?
როდესაც მარკეტერები ცდილობენ დახვეწონ თავიანთი ხელოვნური ინტელექტის სტრატეგიები, მათ წინაშეა ინსტრუმენტების უზარმაზარი არჩევანი, სადაც მსხვილი ციფრული პლატფორმები, სტარტაპები და სააგენტოები ყველა ცდილობს პროდუქტების მასშტაბირებას. მომავალი წელი შეიძლება დაეთმოს ვარიანტების შემცირებას, რადგან ჰაიპი შეიცვლება პრაქტიკულ საკითხებზე ფოკუსირებით, სადაც სავარაუდოდ უფრო მსხვილი და გამოცდილი ხელოვნური ინტელექტის მოთამაშეები გაიმარჯვებენ.
მარკეტერები პრიორიტეტად ასახელებენ პროდუქტიულობას მზარდი მოვალეობების სამართავად. მათგან მოელიან, რომ ისინი უფრო მეტად დაეყრდნობიან პროდუქტიულობის ბერკეტებს, რადგან როლის მანდატი – გააკეთო მეტი ნაკლები რესურსით – ინტენსიურდება. მუშაობის ძველ მეთოდებზე დაბრუნების იმედები, ვიწრო ბრენდის შექმნის ფარგლებში, გვერდზე გადაიდება,
მარკეტერების ღირებული თვისებები იქნება თანამშრომლობითი და კომერციულად ორიენტირებული აზროვნება, განაცხადა Gartner-ის მაკინტაირმა. ზრდაზე მეტი ფოკუსირება მოდის მაშინ, როცა მარკეტინგული გადაწყვეტილებების მიმღებთა 55% აცხადებს, რომ მათი კამპანიები ზოგჯერ ან ყოველთვის ვერ ამართლებს ინვესტიციებს, Gartner-ის მონაცემებით.
2024 წელს, მარკეტრების ცვლილების დონე ტიპიური იყო, Spencer Stuart-ის მიხედვით, მაგრამ ამ როლში მყოფთაგან ბევრი ვერ ხვდება ერთ-ერთ უდიდეს შესაძლებლობას ხელოვნურ ინტელექტთან დაკავშირებით. McKinsey-ის ცალკეული კვლევების თანახმად, გენერაციული ხელოვნური ინტელექტის გამოყენების შემთხვევების მასშტაბირებას ამჟამად მარკეტოლოგთა მხოლოდ დაბალი ერთნიშნა პროცენტი ახორციელებს.
სოციალური მედიის ლანდშაფტი გაურკვევლობის ტალღას აწყდება TikTok-ის პოტენციური აკრძალვის ფონზე, X-ის (ყოფილი Twitter) მასობრივი გადინების გაგრძელებისა და ხელოვნურ ინტელექტზე ფოკუსირების პიკის მიღწევის პირობებში. თუმცა, ეს არ ამცირებს რეკლამის დამკვეთების ფსონებს ამ არხზე. აშშ-ში სოციალურ მედიაში სარეკლამო დანახარჯები 2025 წელს სავარაუდოდ 82 მილიარდ დოლარს გადააჭარბებს, წინა წლის 75 მილიარდ დოლართან შედარებით.
Gen Alpha-ს მსგავსი სასურველი აუდიტორიის მისაღწევად, ბრენდები ასევე აფართოებენ თავიანთი ტიპური სოციალური მედიის ყოფნის საზღვრებს, რაც აისახება „უმართავ“ კონტენტზე მიმდინარე ფოკუსში, რაც შეიძლება გრძელვადიან სტრატეგიებს დაედოს საფუძვლად.
მოსალოდნელია ასევე გრძელი ფორმის კონტენტზე ფოკუსირება, რადგან მარკეტერთა 70% გეგმავს მათი წარმოების გაზრდას მომავალი წლის განმავლობაში, Billion Dollar Boy-ს კვლევის მიხედვით.
საინტერესო მომენტია ციფრული მარკეტინგის ისტორიაში: გასულ წელს, Google-მა განაცხადა, რომ უარს ამბობს თავის გეგმაზე Chrome-ში მესამე მხარის ქუქიების გაუქმების შესახებ და სანაცვლოდ ონლაინ კონფიდენციალურობის „ახალ გზას“ ეძებს. ეს გადაწყვეტილება ნამდვილი შოკი იყო რეკლამის დამკვეთებისთვის, სააგენტოებისა და სარეკლამო ტექნოლოგიების მომწოდებლებისთვის, რომლებიც წლების განმავლობაში მუშაობდნენ სამიზნე აუდიტორიის განსაზღვრის მომავლის დაგეგმვაზე.
კომპანიებმა დაიწყეს თავიანთი მარკეტინგული ტექნოლოგიების სრული გადააზრება, რათა მეტი კონტროლი მოიპოვონ პირველად მონაცემებზე. ეს ეხება სამ ძირითად მიმართულებას: მომხმარებელთან ურთიერთობის მართვის სისტემებს (CRM), მომხმარებელთა მონაცემების პლატფორმებს და იმ პარტნიორულ ეკოსისტემას, რომელიც ამ ფუნქციებს უზრუნველყოფს.
2025 წელს მარკეტინგულ გუნდებს მოუწევთ უფრო კრეატიული მიდგომების გამოყენება ისეთი არხების მიმართ, როგორიცაა ელ-ფოსტა. რატომ? იმიტომ რომ ელ-ფოსტა არის ერთ-ერთი იშვიათი არხი, სადაც კომპანიებს ჯერ კიდევ აქვთ პირდაპირი კავშირი მომხმარებელთან, მესამე მხარის ჩარევის გარეშე.
მნიშვნელოვან ტრანსფორმაციას განიცდის სატელევიზიო რეკლამის ბაზარი – ის გადადის მრავალვალუტიან სისტემაზე. Advertiser Perceptions-ის კვლევის თანახმად, რეკლამის დამკვეთების ორი მესამედი ეთანხმება, რომ მრავალვალუტიანი სისტემა არის მომავალი. უფრო მეტიც, რეკლამის დამკვეთების სამი მეხუთედი უკვე იყენებს ალტერნატიულ საზომ სისტემებს სატელევიზიო რეკლამის ტრანზაქციებისთვის ბოლო 12 თვის განმავლობაში.
წყარო: marketingdive