in

დასაქმების რა ტენდენციები ელის ციფრული მარკეტინგის სფეროს 2023 წლისთვის

ტენდენცია, თუ როგორ იცვლება ციფრული მარკეტინგის სფერო, ყოველწლიურად იცვლება. ამ სტატიაში წარმოგიდგენთ გზამკვლევს, რომელიც 2023 წლის ტენდენციებს პროგნოზირებს.

მენეჯერების 92% ამბობს, რომ მათ ჯერ კიდევ უჭირთ მარკეტინგის ლიდერის პოვნა და იძულებულნი არიან, მიიღონ ის კანდიდატები, რომლებსაც ბაზარი სთავაზობს. თუ ამ მიმართულებით წარმატების მიღწევა გსურთ, უნდა იცოდეთ, თუ რას ექცევა ამ სფეროში ყურადღება და თავად რა მოთხოვნებს უნდა აკმაყოფილებდეთ.

პირველ რიგში, იცვლება ბიზნესის კვლევისა და ხელფასების განსაზღვრის გზა. სულ უფრო მეტი კომპანია გადადის ჰიბრიდულ სამუშაო გარემოში. ბიზნესმა უნდა გადაწყვიტოს, გაითვალისწინოს თუ არა ხელფასის დადგენის დროს თავისი ოფისის ან თანამშრომლის ადგილმდებარეობა, ასევე ბაზრის ზოგადი ტენდენციებიც უნდა შეისწავლოს.

მეორე მნიშვნელოვანი ფაქტი ისაა, რომ უფრო მეტი კომპანია ახორციელებს ინვესტირებას და აფართოებს შიდა SEO უნარებს. ბევრ ბიზნესს უკვე ცალკე ჰყავს გამოყოფილი SEO გუნდი, რაც აძლიერებს კომპანიის ციფრულ მიმართულებას და აღარ საჭიროებს დამატებით სააგენტოებთან პარტნიორობას.

2023 წელს თანაბრად დიდი მოთხოვნა იქნება როგორც სრულ განაკვეთზე, ისე ფრილანს თანამშრომლებზე. თითქმის 1.3 მილიონი მარკეტინგული ვაკანსია ქვეყნდება წლიურად, რაც იმას ნიშნავს, რომ ამ სფეროს კადრები ნამდვილად მნიშვნელოვანია. 2022 წლის ზაფხულმა აჩვენა, რომ უფრო მეტი ვაკანსია ფრილანსერების ძიებას ეთმობოდა. ეს იმით აიხსნა, რომ მენეჯერები ეძებენ ალტერნატიულ, მოკლევადიან გადაწყვეტილებებს, რათა შეავსონ კრიტიკული ხარვეზები.

კიდევ ერთი მოლოდინი ისაა, რომ წინ რთული დროა მათთვის, ვინც 100%-ით ადგილზე ასაქმებს თანამშრომლებს. დღევანდელ ნიჭიერ ახალგაზრდებს სამუშაოს მოქნილი ვარიანტები აინტერესებთ. მარკეტერები უფრო ხშირად ეძებენ „ინკლუზიური მუშაობის კულტურას“ და „ჯანსაღი სამუშაო ცხოვრების ბალანსს“. თანამშრომელთა ჩართულობის სტრატეგია შეიძლება დაეხმაროს კომპანიებს, ორივე ამ პუნქტს მიაღწიონ შესაბამისი კადრის შერჩევისას.

აუცილებლად უნდა მიაქციოთ ყურადღება იმასაც, თუ რამხელა გუნდი გჭირდებათ მარკეტინგში. ეს რაოდენობა თავად კომპანიის ზომაზეა დამოკიდებული. თუ სტარტაპი ხართ, შეიძლება ამ გუნდში 3 ადამიანი სრულიად საკმარისი იყოს, უფრო დიდ კომპანიას კი დაახლოებით 15-მდე თანამშრომელიც შეიძლება დასჭირდეს მხოლოდ მარკეტინგის გუნდში.

ციფრული მარკეტინგის ძირითადი როლები

ციფრული მარკეტინგის სპეციალისტი

პასუხისმგებელია მთლიანი მარკეტინგული სტრატეგიების შემუშავებასა და განხორციელებაზე. ის ზედამხედველობს ყველა კამპანიასა და ვებგვერდის შინაარსს.

SEO

პასუხისმგებელია საძიებო სისტემებში ყოფნის, ხილვადობისა და რეიტინგების მონიტორინგზე, აგრეთვე საკვანძო სიტყვებისა და ორგანული მარკეტინგული სტრატეგიების შემუშავებაზე, რომლებიც თქვენს ბიზნესს დაეხმარება საძიებო სისტემის შედეგებში მოწინავე პოზიციებზე იყოს. 

კონტენტ მენეჯერი

პასუხისმგებელია კონტენტის შექმნის მთელ პროცესზე, იდეიდან შესრულებამდე, გავრცელებამდე და მუდმივ შეფასებამდე. მოიცავს ბლოგების, ელფოსტის, ვიდეოების, ელექტრონული წიგნებისა და სხვა შინაარსის ზედამხედველობას. 

PPC

პასუხისმგებელია ფასიანი ციფრული სარეკლამო კამპანიების ზედამხედველობაზე, განხორციელებასა და თვალყურის დევნებაზე ისეთ პლატფორმებზე, როგორიცაა Google Ads და სოციალურ მედია.

გრაფიკოსი დიზაინერი

პასუხისმგებელია ვებსაიტის კონტენტის, ციფრული რეკლამების, სოციალური მედიისა და ბლოგის კონტენტის დიზაინზე. მან უნდა მოარგოს ვიზუალი აუდიტორიას და გააძლიეროს კომპანიის ვიზუალური იდენტობა.

ელ.ფოსტის მარკეტერი

პასუხისმგებელია მოთხოვნის წარმოქმნის, გაყიდვების გააქტიურებისა და სხვა ელ.ფოსტის კამპანიების შექმნაზე, შესრულებასა და გაზომვაზე, რომელიც აერთიანებს პერსპექტივებს და იძლევა შედეგებს.

სოციალური მედია

პასუხისმგებელია მარკეტინგული სტრატეგიების შემუშავებაზე, რომელიც ხელს უწყობს ბრენდის ცნობადობას და ზრდის ჩართულობას მრავალ სოციალურ მედია პლატფორმაზე.

ციფრული მარკეტინგის სფეროში დაქირავების ტენდენციები

თუ თქვენ ეძებთ ციფრული მარკეტინგის მიმართულებით თანამშრომელს, უნდა იცოდეთ, როგორ იმოქმედებს მზარდი მოთხოვნა თქვენს კანდიდატის ძიებაზე. თუ სამუშაოს მაძიებელი ხართ, უნდა იცოდეთ, რომელი როლები გთავაზობთ უკეთეს პირობებს. 

ჩვენ უკვე ვთქვით, რომ სფეროზე მოთხოვნა საკმაოდ მაღალია, თუმცა იმისთვის, რომ თანამშრომლობა შედგეს, ორივე მხარე უნდა აკმაყოფილებდეს მთავარს – დასასაქმებელი პირი კომპეტენციას, ხოლო დამსაქმებელი პირობებს.

2023 წელს ყველა ბიზნესმა უნდა მიაქციოს ყურადღება თავისი კომპანიის კულტურას. პოტენციურ თანამშრომლებს ყველაზე მეტად აინტერესებთ კომპანიის სპეციფიკა, თანამშრომლების ჩართულობა სხვადასხვა აქტივობაში, რელევანტური ანაზღაურება და ისევ და ისევ – მოქნილი გრაფიკი.

როგორ ცვლის ხელის ჟესტები საუბრის აღქმას?

მანქანების ნაკლებად ცნობილი ბრენდები და მათი ისტორია