in

რა განსაზღვრავს ჩვენს მენტალურ კეთილდღეობას?

ტვინი არის სხეულის ყველაზე ძლიერი და რთული ორგანო. თქვენი ფსიქიკური ჯანმრთელობა არა მხოლოდ აკონტროლებს თქვენს ცნობიერებას, არამედ განსაზღვრავს თქვენს ფიზიკურ ჯანმრთელობას და თქვენი სხეულის ფუნქციონირებას.

ცხოვრება იშვიათად მიმდინარეობს ისე მშვიდად, როგორც გვსურს, რომ მიდიოდეს. ჩვენ ხშირად ვხვდებით იმედგაცრუებას, სტრესს, მწუხარებას და ნეგატივს, რამაც შეიძლება გავლენა მოახდინოს ფსიქიკურ ჯანმრთელობაზე.

ფსიქიკური ჯანმრთელობის ინსტიტუტის სამკურნალო საბჭოს თავმჯდომარის, დანიელ ფუნგის თქმით, სინგაპურელთა სიცოცხლის საშუალო ხანგრძლივობა დაახლოებით 82 წელია. მაგრამ ფსიქიკური ჯანმრთელობის პრობლემებისა და დაავადებების მქონე ადამიანები იღუპებიან დაახლოებით 20 წლით ადრე ვიდრე, ჩვეულებრივი მოსახლეობა.

მაშ, როგორ შეგვიძლია გავაძლიეროთ ჩვენი მენტალური კეთილდღეობა? აქ არის რამდენიმე აუცილებელი პირობა, რომელიც დაგეხმარებათ გონებრივი ჯანმრთელობის გაუმჯობესებაში.

იძინეთ საკმარისად 

ძილის ნაკლებობამ შეიძლება უარყოფითად იმოქმედოს თქვენს ფიზიკურ და გონებრივ კეთილდღეობაზე, ასევე ცხოვრების საერთო ხარისხზე. სათანადო ძილი არა მხოლოდ გვეხმარება სტრესის შემსუბუქებაში, არამედ ის ჩვენს გონებას აფხიზლებს და ფოკუსირების უნარს აძლიერებს. ის ასევე აუმჯობესებს ჩვენს მეხსიერებას – საკმარისი ძილი ეხმარება ტვინს ინფორმაციის დამუშავებასა და შენარჩუნებაში გრძელვადიან პერსპექტივაში და მეხსიერების გამყარებაში.

იკვებეთ სწორად

ჯანსაღი კვება იწვევს გონების გაჯანსაღებას და ზრდის გონებრივ კეთილდღეობას. დაბალანსებული კვება ბუნებრივად გვიცავს სტრესისგან. დაიწყეთ დღე სწორად საუზმით და შეეცადეთ შეინარჩუნოთ დაბალანსებული კვება მთელი დღის განმავლობაში. ჩართეთ საკვები, როგორიცაა მარცვლეული, ბოსტნეული და ხილი.

ფიზიკური აქტივობა

ფიზიკური აქტივობა არამხოლოდ ფიზიკურად გაგაძლიერებთ, არამედ გონებრივად გაგაჯანსაღებთ და შეგიმცირებთ სტრესს. როდესაც ვარჯიშობთ, შეგიძლიათ უკეთ იფიქროთ, რაც საშუალებას მოგცემთ, იყოთ უფრო ეფექტურად მოაზროვნე და პროდუქტიული. სცადეთ იოგა, დარეგისტრირდით ზუმბაზე, ან ნელა გაისეირნეთ პარკში, რადგან ამგვარმა საქმიანობამ შეიძლება აამაღლოს თქვენი იმუნიტეტი და ჯანმრთელობის მდგომარეობა. უმჯობესია ივარჯიშოთ რეგულარულად.

ჰობი

არასოდეს არის გვიან ახალი გამოავლინოთ ახალი უნარები და აქტივობებით დაკავების შედეგად გაიუმჯობესოთ გონებრივი კეთილდღეობა. ახალი საქმიანობის სწავლა, როგორიცაა ფორტეპიანოზე დაკვრა, კომპიუტერის ახალი უნარ-ჩვევების შეძენა და თამაშებში ჩართვა, ხელს უწყობს ტვინისა და ნერვული უჯრედების სტიმულირებას და ტვინს განახლებას.

უარი თქვით მავნე ჩვევებზე

თუ თქვენ გაქვთ ემოციური პრობლემები, ალკოჰოლი, სიგარეტი ან ნარკოტიკი არ არის გამოსავალი. ისინი მხოლოდ დროებით ათავისუფლებენ სტრესს. იდეალურ შემთხვევაში, სტრესის დასაძლევად თქვენ შეგიძლიათ დაიხმაროთ ოჯახი ან მეგობრები, ან შეგიძლიათ განიხილოთ პროფესიონალური დახმარების ძებნა.

რუბრიკას ჯანსაღი ცხოვრების წესზე წარმოგიდგენთ ფარმადეპო.

ავტორი: თინათინ უგრეხელიძე

როგორ წაახალისა Durex-მა ვაქცინაცია ავსტრალიაში

ნობელის პრემიის მქონე კვლევა – როგორ შეიგრძნობენ ადამიანები სითბოს და შეხებას?