in

MINI – ყველასთვის საყვარელი და გამორჩეული ხასიათის მქონე საავტომობილო ბრენდი

დღეს იმ ბრენდზე უნდა გიამბოთ, რომლის სახელწოდება აბსოლუტურ თანხვედრაშია მისსავე პროდუქტთან. დახვეწილი, თანამედროვე, ორიგინალური, ვინტაჟური და, ამავდროულად, მუდმივად ახალი – ალბათ, თამამად შეგვიძლია MINI ასე დავახასიათოთ.

ესაა ავტომწარმოებელი, რომლის ავტომობილების დიზაინს ცალსახად ემჩნევათ თავიანთი იდენტობა. MINI დასაწყისიდან დღემდე ინარჩუნებს ამ უნიკალურ დიზაინს და პარალელურად ახალ-ახალ მოდელებსაც გვთავაზობს.

მიუხედავად იმისა, რომ, სხვა ავტომწარმოებლებისგან განსხვავებით, MINI დიდი ხანი არაა, რაც არსებობს, ის დღეს მაინც მკაფიოდ ითვლება კლასიკურ, გამორჩეულ ავტომობილად, რომლის ყოლაც ნებისმიერ ადამიანს ეამაყება.

ბრენდის შექმნა

შეიძლება ითქვას, რომ MINI შემთხვევითობის ძალით შეიქმნა. 1959 წელს ბრიტანეთს თავს სუეცის კრიზისი დაატყდა, რამაც ქვეყანაში საწვავის უკმარისობა შექმნა. ამან ქვეყანაზე დიდი გავლენა იქონია – ბრიტანული დიდი ზომის მანქანები გაძვირდა, გერმანული პატარა მანქანების ბაზარი აყვავდა.

იმისათვის, რომ ბრიტანეთი ამ კრიზისისგან გადაერჩინა, ლეონარდ ლორდმა, ბრიტანეთის საავტომობილო კომპანიის ხელმძღვანელმა (BMC) გადაწყვიტა, შეექმნა პატარა, იაფი, ეკონომიური ქალაქის მანქანა, სახელწოდებით MINI. ლორდმა დაიქირავა დიზაინერი, სახელად ალეკ ისიგონისი, რომელსაც ჰქონდა ძალიან მნიშვნელოვანი სამუშაო ისეთი მანქანის შესაქმნელად, რომელიც ლორდის სტანდარტებს შეეფერებოდა. ალეკმა მრავალი პროტოტიპის დიზაინი შექმნა, მაგრამ საბოლოოდ ერთ და გადამწყვეტ დიზაინს მიადგა, რომელსაც სახელად XC9003 უწოდა.

1959 – 1967 (Mark I MINI)

1959 წელს დაიბადა ნიშანი I MINI. იგი გამოვიდა 1959 წლის აპრილში და აგვისტოსთვის უკვე რამდენიმე ათასი მანქანა დამზადდა. MINI იყიდებოდა BMC–ს ორი მთავარი ბრენდის სახელით, Austin და Morris, 1969 წლამდე, სანამ ის თავად ჩამოყალიბდებოდა ცალკეულ ბრენდად. Morris ვერსია ყველასთვის ცნობილი იყო როგორც „მინი” ან „მორის მინი-მინორი”. 1962 წლამდე მანქანები ჩრდილოეთ ამერიკაში და საფრანგეთში იწოდებოდნენ, როგორც Austin 850 და Morris 850, ხოლო დანიაში მათ ერქვათ: Austin Partner 1964 წლამდე და Morris Mascot 1981 წლამდე.

Mark I MINI

MINI ხასიათდებოდა ოთხცილინდრიანი, წინა წამყვანი ძრავითა და ოთხსიჩქარიანი მექანიკური გადაცემათა კოლოფით. მისი მაქსიმალური სიჩქარე 90 მილი სთ – ზე მეტი იყო. ამის გამო მათ შეამცირეს ძრავის ზომა, რამაც შეამცირა ენერგიის გამომუშავება 37 ცხ.ძ.-დან 33 ცხ.ძ.-მდე. ამ მანქანებმა “MINI-Matic-ის” სახელი მოიპოვეს. 1960-იან წლებში Mark I-ის წარმოებამ შეადგინა დაახლოებით 1,190,000 მანქანა.

აღნიშნული მანქანა გარკვეულწილად ითვლებოდა ბრიტანეთის ეკვივალენტად მისი გერმანელი თანამედროვე Volkswagen Beetle–სთვის, რომელიც მსგავსი პოპულარობით სარგებლობდა ჩრდილოეთ ამერიკაში. აღსანიშნავია ისიც, რომ MINI ბრიტანეთში 1960-იანი წლების ხატად ითვლებოდა.

1967 – 1970 (Mark II MINI)

1967 წელს MINI-მ დაამთავრა I ნიშნის წარმოება და დაიწყეს ნიშანი II-ის წარმოება. ახალი MINI ძველი მოდელისგან ბევრით არ განსხვავდებოდა, თუმცა შეიცვალა მანქანის ცხვირის დიზაინი, დამონტაჟდა უფრო დიდი ზომის უკანა შუშა, ასევე, მანქანას ჰქონდა სხვა ბევრი კოსმეტიკურ შესწორება. მინის II ნიშნის არსებობა ძალიან დიდხანს არ გაგრძელებულა, რადგან 1970 წელს MINI-ს შემდეგი თაობის დრო დადგა.

Mark II MINI

1970 – 1977 (Mark III MINI)

III ნიშანმა წარმოება დაიწყო 1969 წლის ოქტომბერში და შეიცავდა მოდიფიცირებულ კორპუსს. MINI კვლავ პოპულარული იყო ბრიტანეთში, მაგრამ ნელ-ნელა ძველდებოდა იმ ახალი და პრაქტიკული ავტომობილების ფონზე, რომლებსაც სხვა ავტომწარმოებლები უშვებდნენ. გასული საუკუნის 60-იანი წლების მიწურულიდან შეიქმნა ახალი და უფრო პრაქტიკული საქალაქო მანქანის ჩანაცვლების გეგმები, თუმცა MINI მაინც ამ ზომის ერთადერთი მანქანა იყო, რომელიც ბრიტანეთმა შექმნა.

Mark III MINI

1977 – 1984 (Mark IV MINI)

MINI-ს მესამე ნიშნის სიცოცხლე 7 წლის განმავლობაში გაგრძელდა – 1976 წლამდე და 1977 წელს შეიქმნა ახალი ნიშანი IV MINI. ამ მოდელმა კიდევ უფრო ნაკლები ცვლილებები განიცადა, ვიდრე წინა თაობებმა, რადგან მის შემქმნელებს უკვე დაგეგმილი ჰქონდათ ქალაქის პატარა მანქანის სხვა ვარიანტის შექმნა, რომელიც MINI-ს შეცვლიდა.

Mark IV MINI

MINI-ს არსებობის გარდაუვალი დასასრულის შესახებ ცნობები კვლავ გაჩნდა 1980 წელს, Austin MINI-Metro-ს შექმნით. ამავე დროს გაიზარდა სხვა ბრენდებთან კონკურენცია მათი მოდელებით, როგორებიცაა Renault 5 და Ford Fiesta. გარდა ამისა, MINI-მ დაიწყო პოპულარობის დაკარგვა საზღვარგარეთის ბაზრებზეც. ახალმა ზელანდიამ და ავსტრალიამ შეაჩერეს მისი წარმოება, რადგან მომხმარებლებს უფრო მეტად პრაქტიკული მანქანები სურდათ.

80–იანი წლების დასაწყისში MINI-მ (კონკრეტულად Austin MINI-Metro-მ) დაიწყო მექანიკური განახლებები (რომელიც გახდა ბრიტანეთის მე –5 ყველაზე პოპულარული მანქანა და MINI–ს მე –9 ადგილი), როგორიცაა ახალი A-Plus ძრავა, 12-ინჩიანი დისკები წინა დისკის მუხრუჭებით და უფრო ძლიერი კოლოფი.

1984 – 2000 (Mark V, VI, VII MINI)

1984 წელს, IV ნიშანს მოჰყვა ნიშანი V, რომელიც კვლავაც არც ისე განსხვავებულად გამოიყურებოდა. ამის შემდეგ, VI ნიშანი შეიქმნა 1990 წელს და მისი არსებობა 1996 წლამდე გაგრძელდა, სანამ გამოვიდა MINI-ს საბოლოო ვარიანტი, Mark VII.

ნიშანი VII, ისევე როგორც სხვა მოდელები არც ისე განსხვავებული იყო, მაგრამ მასში შედიოდა ახალი დაფა და უსაფრთხოების ბალიშები მძღოლების მხრიდან. მისი წარმოება დასრულდა 2000 წლის ოქტომბერში, რაც 41-წლიანი ფანტასტიკური ეპოქის დასასრულსაც გულისხმობდა.

MINI-ს არსებობის განმავლობაში სულ 5 387 862 მანქანა იყო წარმოებული და აქედან თითქმის 1,6 მილიონი გაიყიდა ბრიტანეთში. არა მარტო ეს, არამედ MINI-მ მოიპოვა მრავალი ბრწყინვალე გამარჯვება მოტორსპორტის სამყაროში, როგორიცაა 1960-იან წლებში, კერძოდ, მონტე კარლოს რალიზე გამარჯვება 1964, 1965 და 1967 წლებში, 1000 ტბის რალი 1965, 1966 და 1967 წლებში. მან ასევე მოიგო 1961, 1962, 1969, 1978 და 1979 წლების ბრიტანეთის სალონის მანქანების ჩემპიონატის სეზონი, ასევე ბრიტანეთის რალის ჩემპიონატი 1962, 1963 და 1970 წლებში.

MINI-ს ახალი სიცოცხლე

2000 წელს BMW-მ BMC–ის აქციები შეიძინა, თუმცა, აქედან მალევე გაყიდა ის ნაწილი, რომლებიც Land Rover-სა და MG-ს მოიცავდა. რატომღაც BMW-მ მხოლოდ MINI–ს აქციები დაიტოვა.

ოფიციალურად BMW MINI 2001 წელს გამოვიდა. ორიგინალ MINI–სთან შედარებით, ახალი MINI გაცილებით დიდია, მაგრამ სხვა თანამედროვე მანქანებთან შედარებით, ის მაინც კომპაქტურ მანქანად ითვლება.

BMW MINI 2001

2001 წლის შემდეგ მინის მოდელების სხვადასხვა ვარიანტი შეიქმნა, მათ შორისაა One (საწყისი დონის), Cooper, Cooper S (სპორტული) და John Cooper Works (JCW) (მაღალი დონის).

ჰეტჩბეკი / hardtop MINI ახალი თაობის MINI-ს პირველი მოდელი იყო, რომელიც 2001 წელს გამოვიდა და მაშინ მას უბრალოდ MINI-ს უწოდებდნენ. ის ხელმისაწვდომი იყო Cooper, Cooper S და One ვარიაციებში.

Cooper და Cooper S სახელები მოჰყვა კლასიკური MINI-ს სპორტული ვერსიისთვის გამოყენებულ სახელებს, რაც თავის მხრივ ჯონ კუპერისა და Cooper Car Company-ს მუშაობის შედეგია. ჯონ კუპერმა ასევე შექმნა MINI Cooper S-ის ერთჯერადი სარბოლო მოდელი, სახელწოდებით MINI Cooper S Works. ამ მანქანაში წარმოდგენილია მრავალი დამატებითი ფუნქცია, რაც ხელს უწყობს მუშაობის გაუმჯობესებას, როგორიცაა გამონაბოლქვი, ჰაერის ფილტრი, ასევე, განახლებული სუსპენზია.

MINI Cooper S

Mk I MINI One-მა, Cooper-მა და Cooper S-მა გამოიყენეს საიმედო, ბრაზილიური წარმოების Tritec ძრავის გარკვეული ვერსია, რომელიც Chrysler & BMW-მ შექმნა. MINI One D იყენებდა Toyota-ს მიერ შექმნილ 1ND-TV დიზელის ძრავას. 2006 წლის აგვისტოში BMW- მ განაცხადა, რომ მომავალი ძრავები იწარმოება დიდ ბრიტანეთში, რაც ავტომობილს არსებითად კვლავ ბრიტანული წარმოებისას გახდის.

ახლა კი წარმოგიდგენთ 2000-იან წლებში დამზადებულ მოდელებს:

MINI Hatch/Hardtop (2001 – 2006) 

MINI Convertible/Cabrio (2005 – 2008)

MINI Hatch/Hardtop (2007 – 2014)

MINI Clubman (2008 – 2014)

MINI Convertible (2009 – 2015)

MINI Countryman (2011 – 2016)

MINI Coupé (2012 – 2015)

MINI Roadster (2012 – 2015)

MINI Paceman (2013 – 2016)

MINI Hatch/Hardtop (2014)

MINI Cooper S 2018

ელექტროძრავაზე გადასვლა

MINI Electric მესამე თაობის MINI Hatch-ის ბატარეის 2020 წლის ელექტროვერსიაა. წამყვანი სისტემა იყენებს იმავე ტექნოლოგიას, რომელიც მანამდე BMW i3-სთვის დამზადდა.

სანამ ელექტროავტომობილი პირველად იხილავდა დღის სინათლეს, შეიქმნა მისი კონცეფცია, რომელიც 2017 წლის ფრანკფურტის IAA-ზე (საერთაშორისო ავტოშოუ) წარადგინეს. 2019 წლის ივლისში ამ მანქანის წარმოება დაანონსდა, აქედან 6 თვეში კი მისი პრეზენტაცია შედგა მაიამიში.

MINI Electric 2020

MINI ოჯახი

შემდეგ MINI-მ უფრო აქტიურად დაიწყო ელექტროძრავების გამოშვება და ელექტრომობილებზე მასობრივად გადასვლის ციებ-ცხელებას შეუერთდა. ამის კიდევ ერთი მაგალითია MINI ოჯახი, რომლის დებიუტიც 2023 წლის შემოდგომაზე შედგა. ეს არის ელექტრომობილების თაობა, რომლის გეგმითაც, 2030 წლისთვის MINI-ს ოჯახი სრულად ელექტრიფიცირებული უნდა იყოს.

ამ ოჯახის შექმნით, ბრენდმა არა მხოლოდ ეკოლოგიური მანქანების გამოშვება გადაწყვიტა, არამედ დიზაინის ახალი ენაც შეიმუშავა, რომელსაც ჰქვია “Charismatic Simplicity“. ამ ოჯახში შედის შემდეგი მოდელები: MINI Cooper, MINI Aceman, MINI COUNTRYMAN და სხვა. ყველა ეს მანქანა ტრადიციებისა და ინოვაციების სინთეზია, რომელიც MINI-ს ყველაზე საყვარელი მოდელების საუკეთესო ატრიბუტებს ახალ კონცეფციად აერთიანებს.

MINI Cooper EV 2024

ახალი MINI Aceman-ის კონცეფციური მოდელი

ახალი MINI COUNTRYMAN-ის კონცეფციური მოდელი

რუბრიკა ავტოისტორიას წარმოგიდგენთ GT Motors.

გამოფენა „ბენქსი: ლეგენდის დაბადება“ 4 დღით გაგრძელდება

Dalood Cafe – გასტრონომიული შერწყმა მოდის სამყაროსთან