in

პატარა, იაფი, ეკონომიური ქალაქის მანქანა – Mini-ს ისტორია

დღეს იმ ბრენდზე უნდა გიამბოთ, რომლის სახელწოდება აბსოლუტურ თანხვედრაშია მისსავე პროდუქტთან. დახვეწილი, თანამედროვე, ორიგინალური, ვინტაჟური და, ამავდროულად, მუდმივად ახალი – ალბათ, თამამად შეგვიძლია MINI ასე დავახასიათოთ.

პორშეს მსგავსად, ესაა ავტომწარმოებელი, რომლის ავტომობილების დიზაინს ცალსახად ემჩნევათ თავიანთი იდენტობა. მინი დასაწყისიდან დღემდე ინარჩუნებს ამ უნიკალურ დიზაინს და პარალელურად ახალ-ახალ მოდელებსაც გვთავაზობს.

მიუხედავად იმისა, რომ მინი სხვა ავტომწარმოებლებისგან განსხვავებით დიდი ხანი არაა, რაც არსებობს, ის დღეს მაინც მკაფიოდ ითვლება კლასიკურ, გამორჩეულ ავტომობილად, რომლის ყოლაც ნებისმიერ ადამიანს ეამაყება.

ბრენდის შექმნა

შეიძლება ითქვას, რომ მინი შემთხვევითობის ძალით შეიქმნა. 1959 წელს ბრიტანეთს თავს სუეცის კრიზისი დაატყდა, რამაც ქვეყანაში საწვავის უკმარისობა შექმნა. ამან ქვეყანაზე დიდი გავლენა იქონია – ბრიტანული დიდი ზომის მანქანები გაძვირდა, გერმანული პატარა მანქანების ბაზარი აყვავდა.

იმისათვის, რომ ბრიტანეთი ამ კრიზისისგან გადაერჩინა, ლეონარდ ლორდმა, ბრიტანეთის საავტომობილო კომპანიის ხელმძღვანელმა (BMC) გადაწყვიტა შეექმნა პატარა, იაფი, ეკონომიური ქალაქის მანქანა, სახელწოდებით მინი. ლორდმა დაიქირავა დიზაინერი, სახელად ალეკ ისიგონისი, რომელსაც ჰქონდა ძალიან მნიშვნელოვანი სამუშაო ისეთი მანქანის შესაქმნელად, რომელიც ლორდის სტანდარტებს შეეფერებოდა. ალეკმა მრავალი პროტოტიპის დიზაინი შექმნა, მაგრამ საბოლოოდ ერთ და გადამწყვეტ დიზაინს მიადგა, რომელსაც სახელად XC9003 უწოდა.

1959 – 1967 (Mark I Mini)

1959 წელს დაიბადა ნიშანი I Mini. იგი გამოვიდა 1959 წლის აპრილში და აგვისტოსთვის უკვე რამდენიმე ათასი მანქანა დამზადდა. მინი იყიდებოდა BMC– ს ორი მთავარი ბრენდის სახელით, Austin და Morris, 1969 წლამდე, სანამ ის თავად ჩამოყალიბდებოდა ცალკეულ ბრენდად. Morris ვერსია ყველასთვის ცნობილი იყო როგორც “მინი” ან “მორის მინი-მინორი”. 1962 წლამდე მანქანები ჩრდილოეთ ამერიკაში და საფრანგეთში იწოდებოდნენ, როგორც Austin 850 და Morris 850, ხოლო დანიაში მათ ერქვათ: Austin Partner 1964 წლამდე და Morris Mascot 1981 წლამდე.

Mark I Mini

მინი ხასიათდებოდა ოთხცილინდრიანი ძრავით, წინა წამყვანი ძრავით და ოთხი სიჩქარის მექანიკური გადაცემათა კოლოფით. მისი მაქსიმალური სიჩქარე 90 მილი სთ – ზე მეტი იყო. ამის გამო მათ შეამცირეს ძრავის ზომა, რამაც შეამცირა ენერგიის გამომუშავება 37 ცხ.ძ.-დან 33 ცხ.ძ.-მდე. ამ მანქანებმა “Mini-Matic-ის” სახელი მოიპოვეს. 1960-იან წლებში Mark I-ის წარმოებამ შეადგინა დაახლოებით 1,190,000 მანქანა.

აღნიშნული მანქანა გარკვეულწილად ითვლებოდა ბრიტანეთის ექვივალენტად მისი გერმანელი თანამედროვე Volkswagen Beetle–სთვის, რომელიც მსგავსი პოპულარობით სარგებლობდა ჩრდილოეთ ამერიკაში. აღსანიშნავია ისიც, რომ მინი ბრიტანეთში 1960-იანი წლების ხატად ითვლებოდა.

1967 – 1970 (Mark II Mini)

1967 წელს მინიმ დაამთავრა I ნიშნის წარმოება და დაიწყეს ნიშანი II-ის წარმოება. ახალი MINI ძველი მოდელისგან ბევრით არ განსხვავდებოდა, თუმცა კი, შეიცვალა მანქანის ცხვირის დიზაინი, დამონტაჟდა უფრო დიდი ზომის უკანა შუშა, ასევე, მანქანას ჰქონდა სხვა ბევრი კოსმეტიკურ შესწორება. მინის II ნიშნის არსებობა ძალიან დიდხანს არ გაგრძელებულა, რადგან 1970 წელს MINI-ს შემდეგი თაობის დრო დადგა.

Mark II Mini

1970 – 1977 (Mark III Mini)

III ნიშანმა წარმოება დაიწყო 1969 წლის ოქტომბერში და შეიცავდა მოდიფიცირებულ კორპუსს. მინი კვლავ პოპულარული იყო ბრიტანეთში, მაგრამ ნელ-ნელა ძველდებოდა იმ ახალი და პრაქტიკული ავტომობილების ფონზე, რომლებსაც სხვა ავტომწარმოებლები უშვებდნენ. გასული საუკუნის 60-იანი წლების მიწურულიდან შეიქმნა ახალი და უფრო პრაქტიკული საქალაქო მანქანის ჩანაცვლების გეგმები, თუმცა მინი მაინც ამ ზომის ერთადერთი მანქანა იყო, რომელიც ბრიტანეთმა შექმნა.

Mark III Mini

1977 – 1984 (Mark IV Mini)

MINI-ს მესამე ნიშნის სიცოცხლე 7 წლის განმავლობაში გაგრძელდა – 1976 წლამდე და 1977 წელს შეიქმნა ახალი ნიშანი IV Mini. ამ მოდელმა კიდევ უფრო ნაკლები ცვლილებები განიცადა, ვიდრე წინა თაობებმა, რადგან მის შემქმნელებს უკვე დაგეგმილი ჰქონდათ სხვა პატარა ქალაქის მანქანის შექმნა, რომელიც მინის შეცვლიდა.

Mark IV Mini

მინის არსებობის გარდაუვალი დასასრულის შესახებ ცნობები კვლავ გაჩნდა 1980 წელს, Austin Mini-Metro-ს შექმნით. ამავე დროს გაიზარდა სხვა ბრენდებთან კონკურენცია მათი მოდელებით, როგორიცაა Renault 5 და Ford Fiesta. გარდა ამისა, მინიმ დაიწყებო პოპულარობის დაკარგვას საზღვარგარეთის ბაზრებზეც. ახალმა ზელანდიამ და ავსტრალიამ შეაჩერეს მისი წარმოება, რადგან მომხმარებლებს უფრო მეტად პრაქტიკული მანქანები სურდათ.

80–იანი წლების დასაწყისში მინიმ (კონკრეტულად Austin Mini-Metro-მ) დაიწყო მექანიკური განახლებები (რომელიც გახდა ბრიტანეთის მე –5 ყველაზე პოპულარული მანქანა და Mini– ის მე –9 ადგილი), როგორიცაა ახალი A-Plus ძრავა, 12 ინჩიანი დისკები წინა დისკის მუხრუჭებით და უფრო ძლიერი კოლოფი.

1984 – 2000 (Mark V, VI, VII Mini)

1984 წელს, IV ნიშანს მოჰყვა ნიშანი V, რომელიც კვლავაც არც ისე განსხვავებულად გამოიყურებოდა. ამის შემდეგ, VI ნიშანი შეიქმნა 1990 წელს და მისი არსებობა 1996 წლამდე გაგრძელდა, სანამ გამოვიდა Mini-ს საბოლოო ვარიანტი, Mark VII.

ნიშანი VII, ისევე როგორც სხვა მოდელები არც ისე განსხვავებული იყო, მაგრამ მასში შედიოდა ახალი დაფა და უსაფრთხოების ბალიშები მძღოლების მხრიდან. მისი წარმოება დასრულდა 2000 წლის ოქტომბერში, რაც 41 წლიანი ფანტასტიკური ეპოქის დასასრულსაც გულისხმობდა.

მინის არსებობის განმავლობაში სულ 5 387 862 მანქანა იყო წარმოებული და აქედან თითქმის 1,6 მილიონი გაიყიდა ბრიტანეთში. არამარტო ეს, არამედ მინიმ მოიპოვა მრავალი ბრწყინვალე გამარჯვება მოტორსპორტის სამყაროში, როგორიცაა 1960-იან წლებში, კერძოდ, მონტე კარლოს რალიზე გამარჯვება 1964, 1965 და 1967 წლებში, 1000 ტბის რალი 1965, 1966 და 1967 წლებში. მან ასევე მოიგო 1961, 1962, 1969, 1978 და 1979 წლების ბრიტანეთის სალონის მანქანების ჩემპიონატის სეზონი, ასევე ბრიტანეთის რალის ჩემპიონატი 1962, 1963 და 1970 წლებში.

Mini-ს ახალი სიცოცხლე (2000 – )

2000 წელს BMW-მ BMC–ის აქციები შეიძინა, თუმცა, აქედან მალევე გაყიდა ის ნაწილი, რომლებიც Land Rover-სა და MG-ს მოიცავდა. რატომღაც BMW-მ მხოლოდ Mini–ს აქციები დაიტოვა.

ოფიციალურად BMW Mini 2001 წელს გამოვიდა. ორიგინალ Mini–სთან შედარებით, ახალი Mini გაცილებით დიდია, მაგრამ ახალი სხვა თანამედროვე მანქანებთან შედარებით, ის მაინც კომპაქტურ მანქანად ითვლება.

BMW Mini 2001

2001 წლის შემდეგ მინის მოდელების სხვადასხვა ვარიანტები შეიქმნა, მათ შორისაა One (საწყისი დონის), Cooper, Cooper S (სპორტული) და John Cooper Works (JCW) (მაღალი დონის).

ჰეჩბეკი / hardtop Mini ახალი თაობის Mini-ს პირველი მოდელი იყო, რომელიც 2001 წელს გამოვიდა და მაშინ მას უბრალოდ Mini-ს უწოდებდნენ. ის ხელმისაწვდომი იყო Cooper, Cooper S და One ვარიაციებში.

Cooper და Cooper S სახელები მოჰყვა კლასიკური Mini-ს სპორტული ვერსიისთვის გამოყენებულ სახელებს, რაც თავის მხრივ ჯონ კუპერისა და Cooper Car Company-ს მუშაობის შედეგია. ჯონ კუპერმა ასევე შექმნა Mini Cooper S-ის ერთჯერადი სარბოლო მოდელი, სახელწოდებით Mini Cooper S Works. ამ მანქანაში წარმოდგენილია მრავალი დამატებითი ფუნქცია, რაც ხელს უწყობს მუშაობის გაუმჯობესებას, როგორიცაა გამონაბოლქვი, ჰაერის ფილტრი, ასევე, განახლებული სუსპენზია.

Mini Cooper S

Mk I Mini One-მა, Cooper-მა და Cooper S-მა გამოიყენეს საიმედო, ბრაზილიური წარმოების Tritec ძრავის გარკვეული ვერსია, რომელიც Chrysler & BMW-მ შექმნა. Mini One D იყენებდა Toyota-ს მიერ შექმნილ 1ND-TV დიზელის ძრავას. 2006 წლის აგვისტოში BMW- მ განაცხადა, რომ მომავალი ძრავები იწარმოება დიდ ბრიტანეთში, რაც ავტომობილს არსებითად კვლავ ბრიტანული წარმოებისას გახდის.

ახლა კი წარმოგიდგენთ 2000-იან წლებში დამზადებულ მინის მოდელებს:

Mini Hatch/Hardtop (2001 – 2006) 

Mini Convertible/Cabrio (2005 – 2008)

Mini Hatch/Hardtop (2007 – 2014)

Mini Clubman (2008 – 2014)

Mini Convertible (2009 – 2015)

Mini Countryman (2011 – 2016)

Mini Coupé (2012 – 2015)

Mini Roadster (2012 – 2015)

Mini Paceman (2013 – 2016)

Mini Hatch/Hardtop (2014 – )

Adidas-ის ახალი, მზის ენერგიაზე მომუშავე ყურსასმენი!

რატომაა უკეთესი თქვენივე ბიზნესისთვის, რომ ბუნებაში მეტი დრო გაატაროთ