გლობალური კომპანიები ზრდის შესაძლებლობებს ხშირად პოულობენ ახალი ქვეყნების ბაზრებზე შესვლისას. კვლევებმა ხაზი გაუსვა იმ მრავალ უარყოფით მხარეს, რომელსაც უცხოური კომპანიები აწყდებიან ახალ ბაზრებზე საქმიანობის დაწყებისას. ამ ვალდებულებების დასაძლევად, კორპორაციებს ხშირად ურჩევენ მოერგონ ადგილობრივ წესებს. თუმცა, როდესაც ისინი თავიანთ სტრატეგიებსა და პრაქტიკას ადგილობრივს არგებენ, რისკავენ დაკარგონ თავიანთი ინტერნაციონალიზაციისა და ადგილობრივ კონკურენტებზე უპირატესობის საფუძველი: ოპერაციების ინტეგრაცია სხვადასხვა ბაზარზე. რა გზები არსებობს, რომლითაც მულტინაციონალური კომპანიები პროაქტიულად წარმართავენ ბიზნესს ახალ ქვეყანაში?
ამის გასაგებად, ჩატარდა სიღრმისეული კვლევები იმის შესახებ, თუ როგორ ნერგავდა ინოვაციებს ხუთი გლობალურად წარმატებული სკანდინავიური კორპორაცია ხუთ საერთაშორისო ბაზარზე. გამოჰკითხეს 92 მენეჯერი კომპანიების სათაო ოფისებსა და გლობალურ შვილობილ კომპანიებში და შეისწავლეს 400-ზე მეტი დოკუმენტი, რათა გაეგოთ, როგორ მართავდნენ ეს კომპანიები ფორმალურ და ასევე არაფორმალურ წესებს (მაგ., ჩვევები, ნორმები და რწმენები).
აი, რამდენიმე ტაქტიკა ოპერაციების ინტეგრაციასა და მათ ადგილობრივ ადაპტაციაზე:
თავის არიდება
კვლევის ზოგიერთმა მონაწილე კომპანიამ გამოიყენა ადგილობრივი წესების იგნორირების ან გვერდის ავლის ტაქტიკა. ეს ტაქტიკა ყველაზე ხშირად გამოიყენება. მაგალითად, როდესაც Autoliv-მა, შვედურმა კომპანიამ, რომელმაც უსაფრთხოების ღვედების ტექნოლოგიები დანერგა, შემოიტანა ჰაერბალიშები – პროდუქტი, რომელიც იმ დროს საკამათო და ავტომწარმოებლების მიერ ეჭვქვეშ იყო დაყენებული – აშშ-ს ბაზარზე, მან შეძლო გამოეყენებინა თავისი პოზიცია, როგორც აუტსაიდერმა ფირმამ, რათა გამოეწვია ადგილობრივი ნორმები, პრაქტიკა და პროდუქტები. ათწლეულების განმავლობაში, Autoliv აწვდიდა უსაფრთხოების სისტემებს Volvo-ს მანქანების შესაქმნელად, მაგრამ ასევე, სუსტი იყო მისი კავშირი აშშ-ის საავტომობილო ინდუსტრიასთან. ამის საპირისპიროდ, ადგილობრივი კონკურენტები მკაცრად ეწინააღმდეგებოდნენ ჰაერბალიშებს, რაც ზღუდავდა მათ მოქმედებებს. ეს ნიშნავდა, რომ Autoliv-ს შეეძლო თავიდან დაეწყო და გამოეყენებინა ეს სიტუაცია. შემდეგ კომპანია გახდა გლობალური ლიდერი ავტომობილის მგზავრების უსაფრთხოების სისტემებში.
შეცვლა
ზოგიერთი კორპორაცია იმეორებს წინა კორექტირებებს, რომლებიც გაკეთდა სხვა ბაზრებზე მსგავსი ადგილობრივი წესებით. ეს ტაქტიკა საუკეთესოდ გამოიყენება სიტუაციებში, სადაც კონფლიქტები ადგილობრივ წესებთან ზომიერია და შესაძლებელია ზოგიერთი ინტეგრაციის ეფექტურობის მსხვერპლად გაღება.
Volvo Trucks-მა, შვედურმა გლობალურმა მძიმე სატვირთო მანქანების მწარმოებელმა, ეს ტაქტიკა გამოიყენა, როდესაც ინოვაციური ტიპის ავტომატიზებული მექანიკური გადაცემათა კოლოფი შემოიტანა საფრანგეთში. მათ ადრე ეს ტექნოლოგია დანერგეს გერმანიაში, სადაც კომპანიამ ისწავლა, როგორ შეიძლებოდა ორიგინალური ბიზნეს ოპერაციების კორექტირება უფრო დიდი პენეტრაციის მისაღწევად.
ადაპტაცია
ასეთ დროს, საერთაშორისო კომპანიები აქტიურად ერგებიან მასპინძელი ქვეყნის ნორმებსა და მოლოდინებს. ადაპტაცია აუცილებლად არ ნიშნავს კონკურენტული უპირატესობის შემცირებას – კომპანიებმა ზოგჯერ შეიძლება მნიშვნელოვანი სარგებელი მიიღონ ადგილობრივ ნორმებთან ადაპტაციით. ეს სტრატეგია გამოიყენება იქ, სადაც მნიშვნელოვანი შეხების წერტილებია ადგილობრივ კანონებთან და ჩვევებთან მიმართებაში.
ნორვეგიული Tomra გადამამუშავებელი მანქანებში მნიშვნელოვან შეზღუდვებს წააწყდა, როდესაც გადამამუშავებელი მანქანების შემოტანას ცდილობდა აშშ-ში. ადგილობრივი ინდუსტრიის მოთამაშეები, როგორიცაა სასმელების კომპანიები, ჩამომსხმლები და ნაგვის შემგროვებლები, უკიდურესად სკეპტიკურად იყვნენ განწყობილნი არსებული გადამუშავების სქემებისა და ჩვევების შეცვლის მიმართ. გარემოსდაცვითი ცნობიერების ზრდის მიუხედავად, ბოთლების შეგროვება მაინც ჭუჭყიან საქმედ და გაჭირვებულთა შემოსავლის წყაროდ ითვლებოდა. ადგილობრივ ნორმებთან ადაპტაციისთვის, Tomra კონცენტრირდა გაფართოებაზე იმ რამდენიმე შტატში, რომლებსაც ჰქონდათ ან აპირებდნენ შემოეღოთ კანონით დადგენილი დეპოზიტები სასმელების კონტეინერებისთვის.
იმიტაცია
იმიტაცია შესაფერისი ტაქტიკაა იმ ადგილებისთვის, სადაც ადგილობრივ წესებთან მცირე ან არანაირი შეხება არ არის. აქ კორპორაციები მაქსიმალურად ზრდიან ბიზნეს ოპერაციების ინტეგრაციას იმ ბაზრებზე შესვლით, სადაც ისინი უკვე ერგებიან. ეს კეთდება სათავო ოფისთან კოორდინაციით.
DeLaval-მა, შვედურმა გლობალურმა რძის ფერმების აღჭურვილობის მწარმოებელმა, ეს ტაქტიკა გამოიყენა საფრანგეთში შესვლისას თავისი ავტომატიზებული რძის ანალიზის სისტემით. ჰორმონების გამოყენებიდან დაწყებული სამსახურისა და პირადი ცხოვრების ბალანსით დამთავრებული, ყველაფერზე ხელსაყრელი ადგილობრივი წესების გამო, DeLaval-მა შეძლო დაეკოპირებინა თავისი მიდგომა სხვა საერთაშორისო ბაზრებზე პრაქტიკულად ცვლილებების საჭიროების გარეშე. ბაზარზე შესვლას სათავო ოფისი ზედამხედველობდა, მაგრამ ძირითადად ადგილობრივი შვილობილი კომპანია მართავდა.
წყარო: HBR