ახალი თანამშრომლების დაქირავების სტანდარტული პროცედურა გულისხმობს მათთვის პრეზენტაციებისა და წერილობითი რესურსების გაზიარებას. ეს შეიძლება სასარგებლო იყოს – მაგრამ მხოლოდ გარკვეული დოზით. ახალი პროცესების შესწავლა და ახალ გარემოში ნავიგაცია არ არის მხოლოდ ინფორმაციის მიღების საკითხი. თქვენი ორგანიზაციის მნიშვნელოვანი ცოდნა და გამოცდილება ადამიანებშია, და ყველა კომპანია არ იყენებს ამ ძვირფას რესურსს. ერთ-ერთი კვლევის თანახმად, თანამშრომელთა 20%-მა განაცხადა, რომ მათი კომპანია არაფერს აკეთებდა მათსა და მათ კოლეგებს შორის ურთიერთკავშირის ხელშესაწყობად.
ახალ თანამშრომლებს, რომლებსაც არ ჰქონიათ საკმარისი სტრატეგიული ურთიერთობების განვითარების შესაძლებლობა, შეიძლება გაუჭირდეთ თქვენს ორგანიზაციაში ინტეგრაცია. ხშირად მათ არ იციან ვის მიმართონ შესაბამისი ინფორმაციისთვის, შეიძლება არ გრძნობდნენ თავს საკმარისად თავდაჯერებულად შეხვედრებზე წვლილის შესატანად, შეიძლება აჩვენონ მოსალოდნელზე ნელი სწავლის ტემპი, ან ზოგადად დაბალი ჩართულობის დონე. აქაა ნაბიჯები, რაც თქვენ, როგორც მენეჯერს, შეგიძლიათ გადადგათ ახალი თანამშრომლების დასახმარებლად ამ სასარგებლო ურთიერთობების ჩამოყალიბებაში.
შექმენით ცოდნის რუკა
მნიშვნელოვანია, რომ თქვენმა ახალმა თანამშრომელმა გაიგოს, ვინ რა იცის თქვენს კომპანიაში და როგორ ერგებიან ერთმანეთს ყველა ადამიანი და ჯგუფი. ცოდნის რუკის შექმნა ამაში დაგეხმარებათ.
განაახლეთ არსებული ორგანიზაციული სტრუქტურა
ორგანიზაციული სტრუქტურა ჩვეულებრივ მოიცავს ინდივიდუალურ როლებს და თქვენი კომპანიის იერარქიულ სტრუქტურას. ცოდნის რუკად გარდასაქმნელად, დაამატეთ ფოტოები და ექსპერტიზის სფეროები, მიღწევები, უნარები, ნიჭი. რუკა ნათლად უნდა აჩვენებდეს სხვადასხვა დეპარტამენტების ფუნქციებსა და ხაზს უსვამდეს, თუ როგორ ურთიერთქმედებენ ჯგუფები.
გამოიყენეთ ხელოვნური ინტელექტი ამ ამოცანის შესასრულებლად
ხელოვნურ ინტელექტზე დაფუძნებულ პლატფორმებს შეუძლიათ გააანალიზონ უზარმაზარი რაოდენობის მონაცემები თქვენი ორგანიზაციიდან – რეზიუმეები, პროექტები, სამუშაოს აღწერილობები, შესრულების შეფასებები, 360-გრადუსიანი უკუკავშირი და უნარების დასტური თანატოლებისგან – რათა დაეხმარონ თქვენი ცოდნის რუკის შევსებაში.
შექმენით პრიორიტეტული კონტაქტების სია
როდესაც შექმნით თქვენს რუკას, შემდეგი ნაბიჯია საკუთარ თავს დაუსვათ კითხვა: „ვის უნდა იცნობდეს ჩემი ახალი თანამშრომელი, რომ დაეხმაროს მათ სწავლასა და ახალ როლში ინტეგრაციაში?“ თქვენს რუკაზე ზოგიერთი ადამიანი უფრო რელევანტური იქნება კონკრეტული ამოცანებისთვის ან თემატური სფეროებისთვის, ვიდრე სხვები. მთავარი აქ არის იყოთ შერჩევითი, სტრატეგიული და მიზანმიმართული და შექმნათ იმ ადამიანების პრიორიტეტული სია, რომლებსაც თქვენი ახალი თანამშრომელი პირველად უნდა შეხვდეს.
თქვენი მიზანი არ არის, რომ ახალმა თანამშრომლებმა ცოდნის რუკიდან ყველა შეძლებისდაგვარად სწრაფად გაიცნონ. შეგიძლიათ გამოავლინოთ პირველი ხუთი ადამიანი, ვისაც ის უნდა შეხვდეს – მაგალითად, მარკეტინგის ვიცე-პრეზიდენტი, მომხმარებელთა მხარდაჭერის ხელმძღვანელი, დიზაინის გუნდის წევრი, გაყიდვების ხელმძღვანელი და ტექნიკური დირექტორი. როდესაც ადამიანები პირადად იცნობენ და ენდობიან ვინმეს, ისინი, სავარაუდოდ, უფრო ეფექტურად იმუშავებენ ერთად და ასევე უფრო კომფორტულად იგრძნობენ თავს კითხვების დასმისას, ინოვაციური იდეების შეთავაზებისას.
წამოიწყეთ ურთიერთობების მშენებლობა
ახლა, როდესაც გაქვთ იმ ადამიანების პრიორიტეტული სია, ვისთანაც გსურთ, რომ თქვენმა ახალმა თანამშრომელმა იურთიერთოს, მნიშვნელოვანია დაეხმაროთ ამ კავშირებთან წვდომის გაადვილებაში. ახალი თანამშრომლები, სავარაუდოდ, ცოტა გადატვირთულები არიან. ზოგიერთი შეიძლება მორცხვი ან მერყევი იყოს ადამიანებთან უცებ დაკავშირებაში. თქვენ შეგიძლიათ გაამარტივოთ გზა სტრატეგიული კავშირების ინიცირებითა და წახალისებით თქვენს სიაში მყოფ ადამიანებთან.
• დაგეგმეთ შეხვედრა და მოიწვიეთ როგორც ახალი თანამშრომელი, ასევე ის პირი, ვისთანაც გსურთ, რომ დააკავშიროთ.
• წინასწარ აცნობეთ არსებულ თანამშრომლებს, რომ ახალი ადამიანები დაუკავშირდებიან.
• შემდგომი ნაბიჯის სახით, პერიოდულად სთხოვეთ ახალ თანამშრომლებს ჩამოთვალონ კოლეგები, რომლებსაც შეხვდნენ და ვისგანაც ისწავლეს.
ეს მიდგომა დაეხმარება ახალ თანამშრომლებს სწრაფად დაამყარონ მნიშვნელოვანი კავშირები და უფრო ეფექტურად ჩაერთონ ორგანიზაციაში. ეს ასევე ხელს შეუწყობს ცოდნის გაზიარებასა და თანამშრომლობას მთელს კომპანიაში.
წყარო: HBR