in

Nvidia – ტრილიონდოლარიანი კომპანიის დასაწყისი

სულ ცოტა ხნის წინ, ტექნოლოგიური კომპანია Nvidia-ს საბაზრო ღირებულებამ ღირებულებამ $1 ტრილიონს მიაღწია. ამრიგად, ის გახდა ჩიპების მწარმოებელი პირველი კორპორაცია, რომელიც ასეთ შედეგზე გავიდა. სანამ თქვენ დილის გემრიელ ყავას შეექცევით, ვნახოთ, როგორ ჩამოყალიბდა Nvidia.

კომპანია 1993 წელს დააარსა სამმა ამერიკელმა მეცნიერმა, ჯენსენ ჰუანგმა, კურტის პრიემმა და კრისტოფერ მალაჩოვსკიმ. ეს ის დროა, როდესაც ჯენსენმა LSI Logic-ის CoreWare-ის პოზიცია დატოვა და Sun Microsystems-ს შეუერთდა. იქ, ორ ინჟინერ მეგობართან ერთად, გრაფიკაზე დაფუძნებულ ინოვაციურ ტექნოლოგიაზე მუშაობდა. ინდუსტრია იმ დროისათვის მზარდი იყო. მეცნიერებმა კომპიუტერული გრაფიკის პოტენციალი ნათლად დაინახეს და ერთობლივი საქმიანობა წამოიწყეს.

მათ მტკიცედ სწამდათ წარმატების და შეიძლება ითქვას, რომ სწორედ ეს სულისკვეთება იქცა Nvidia-ს საფუძვლად. სახელწოდება Nvidia წარმოიშვა სიტყვებისგან – new version და envy. საწყისი კაპიტალი 40,000 აშშ დოლარი იყო. მას შემდეგ, რაც დამფუძნებლებმა ვიდეოთამაშების ლინზების საშუალებით, გრაფიკაზე დაფუძნებული გამოთვლების პოტენციალის კვლევა დაიწყეს, მოიპოვეს 20 მილიონი დოლარის დაფინანსება სხვადასხვა ვენჩურული კაპიტალისტებისგან, რომლებმაც ასევე დაინახეს პოტენციალი.

1998 წელს, კომპანიამ RIVA TNT გამოუშვა. ეს იყო 2D და 3D ვიდეოგრაფიკის ამაჩქარებელი ჩიპი, რომელმაც კომპანიას ბაზარზე გაუხსნა გზა და ძლიერი პოზიცია დაიკავა. შემდეგ, იყო GeForce 256, რომელმაც სამომხმარებლო ტექნიკის ინდუსტრიაში T&L ტექნოლოგია შემოიტანა.

2000-იანი წლები კომპანიისთვის წარმატებული აღმოჩნდა. RIVA TNT-ისა და GeForce 256-ის დიდი წარმატების შედეგად, Nvidia-ს შესთავაზეს თანამშრომლობა Microsoft-ის Xbox-ის გრაფიკული ტექნიკისთვის. რამდენიმე წლის შემდეგ, Nvidia-მ მოიპოვა მსგავსი მსხვილი კონტრაქტი, ამჯერად, Xbox-ის მთავარი კონკურენტისთვის – Sony-ს PlayStation 3. მას შემდეგ, რაც გააგრძელა საკუთარი ტექნოლოგიებისა და სერვისების ჩამონათვალის გაძლიერება, კომპანიამ შეძლო ამ ინოვაციური ტექნოლოგიური მიღწევების ინტეგრირება PS3-ის საბოლოო პროდუქტში. მომდევნო ათწლეულის დასაწყისში Nvidia-მ მიაღწია მრავალმილიარდ დოლარიან გარიგებას Intel-თან. იქიდან ის რბოლებზე გადიოდა. ახალმა შენაძენებმა, ჩიპების ინოვაციებზე მუშაობამ და გლობალურმა მიღწევებმა დიდი წარმატება მოიტანა Nvidia-სთვის.

რუბრიკის „ყავასთან საკითხავი“ წარმდგენია Dunkin’.

Apple-მა თავისი AR/VR ჰედსეტი წარადგინა — ინოვაცია ინდუსტრიაში

წვნიანი, როგორც კაცობრიობის მუდმივი „მეგობარი“ — Heinz-ის კამპანია