in

ახალ სამსახურს ოპტიმისტები უფრო მარტივად პოულობენ!

ბედნიერების მკვლევარი, მიშელ ჯილენი ვარაუდობს, რომ შესაძლოა, აუდიტორიისთვის მისი საქმიანობა ითარგმნებოდეს კარიერაში უკმაყოფილების აღმოფხვრად და პრინციპში, ეს ასეც არის, თუმცა ხაზს იმასაც უსვამს, რომ უბედურება სასიცოცხლო მნიშვნელობის ფუნქციას ასრულებს – ის ცვლილებების აუცილებლობაზე მიგვანიშნებს და გვიბიძგებს კომპანიების ან სფეროების შეცვლაზე. მაგალითად, მის პირად გამოცდილებას თუ დავეყრდნობით, სწორედ უბედურებამ მისცა შესაძლებლობა, კომპიუტერის ინჟინერიდან CBS– ის ახალი ამბების წამყვანად გადასულიყო, შემდეგ კი, ბედნიერების მკვლევარის როლი მოერგო.

pasha-statiebi
pasha-statiebi

მიუხედავად ამისა, სამეცნიერო თვალსაზრისით, პოზიტიური, ოპტიმისტური აზროვნება ცვლილებების გზაზე უფრო მოგებიანი არჩევანია. ოპტიმისტური აზროვნება გვაძლიერებს და პოზიტიური სამოქმედო ნაბიჯების გადადგმისკენ გვიბიძგებს. ოპტიმისტები, როგორც წესი, ელიან, რომ გამოწვევების მიუხედავად, შედეგი აუცილებლად დადებითი იქნება.

მიშელ ჯილენი: „მუშაობის დროს, მე და ჩემი კოლეგები კონსულტაციას ვუწევთ იმ ადამიანებს, რომლებმაც ცოტა ხნის წინ დაკარგეს სამუშაო. გამოცდილებიდან გამომდინარე, თითქმის მყისიერად შეგვიძლია, განვსაზღვროთ, ვინ არიან ოპტიმისტები: ისინი უფრო სწრაფად იმოქმედებენ ახალი სამუშაოს მოსაძებნად, LinkedIn- ზე გადავლენ და ნეთვორქინგს დაიწყებენ. პესიმისტებიც მიმართავენ ამ ქცევას, მაგრამ ამას ხშირად უფრო მეტი დრო სჭირდება და ნაკლები ენთუზიაზმი ახლავს ხოლმე თან, რაც თითქმის ყველა შემთხვევაში, საბოლოო შედეგზე აუცილებლად აისახება ხოლმე.

ოპტიმიზმი, ასევე, გამოსადეგია სამსახურებრივი ინტერვიუს პროცესში. როდესაც HR მენეჯერი სამსახურის მაძიებელს ეკითხება ბოლოდროინდელი გამოწვევის შესახებ, თუ როგორ მოაგვარა ის, რესპონდენტის პასუხზე ბევრი რამ იქნება დამოკიდებული. ოპტიმისტები უფრო მეტ ყურადღებას ამახვილებენ მუშაობის ენერგიულ ასპექტებზე და იმ სფეროებზე, სადაც კონტროლის შესაძლებლობა აქვთ. თუ სამსახურის მაძიებელი კონცენტრირებული იქნება არა პრობლემაზე, არამედ – მიგნებული გამოსავლის გაზიარებაზე, დარწმუნებული იყავით, რომ ეს ადამიანი შემდეგ გასაუბრებაზე დასაბარებლად ღირს“, – განმარტავს მიშელი.

პენსილვანიის უნივერსიტეტის მკვლევარებმა დაადგინეს, რომ ოპტიმისტი გაყიდვების პროფესიონალები თავიანთ პესიმისტ კოლეგებს 37% -ით ჯობნიან და ბუნებრივია, ეს მათ ფინანსურ კმაყოფილებაზეც აისახება.

ოპტიმიზმის კვლევის შედეგად, ყველაზე იმედისმომცემი ასპექტი ის არის, რომ ჩვენი აზროვნება შეგვიძლია, სავარჯიშო დარბაზში კუნთის ვარჯიშს შევადაროთ, ანუ მასზე ვიმუშაოთ და ფორმაში ჩვენს გემოზე მოვიყვანოთ. ჩვენი აზროვნება მხოლოდ გენებისა და აღზრდის შედეგი არ არის. ცხოვრების პოზიტიურ, მნიშვნელოვან ნაწილებსა და ჩვენს პიროვნულ სიძლიერეზე ყურადღების ფოკუსირებით, უფრო ბედნიერები ვიქნებით და ჩვენ გარშემო მოვლენებსაც ნაკლებად შფოთისმომგვრელად აღვიქვამთ.

სამი ყოველდღიური ჩვევა, რომელიც ნაცადი და ეფექტურია ოპტიმიზმის შესაქმნელად:

  • სამი ახალი, კონკრეტული რამის გამოყოფა, რისთვისაც ყოველდღე მადლიერებას გრძნობთ;
  • ყოველ დილით, ორწუთიანი პოზიტიური ნოტის ელ.ფოსტის გაგზავნა ვინმეს შექების ან მადლობის სათქმელად;
  • დღეში რამდენიმე წუთის დათმობა გასული 24 საათის ყველაზე მნიშვნელოვანი მომენტის გასახსენებლად.

ნაცვლად იმისა, რომ ყურადღება პრობლემებზე, საჩივრებსა და გაღიზიანებებზე გაამახვილოთ, ეცადეთ, პოზიტიურზე კონცენტრირდით და ეს როგორც პიროვნულ, ისე კარიერულ კმაყოფილებაზეც აისახება.

წყარო: HBR



გვიპასუხეთ, როგორ ემზადებით საკლასო ოთახებში დასაბრუნებლად?

„სითიფეი“ GITA-ს გამარჯვებულია – საერთაშორისო კრიპტოგადახდების მიღება და ლარში კონვერტაცია