Playmobil სათამაშოების ერთ-ერთი ყველაზე ცნობილი ბრენდია მსოფლიოში. მან მოახერხა და ბავშვების წარმოსახვა რეალობად აქცია. ბევრი დიდი კომპანიის მსგავსად, მისი კარიერის დასაწყისიც საკმაოდ მოკრძალებული იყო – სათამაშოების პატარა გერმანული საწარმოდან გლობალურ ფენომენობამდე.
ამ სტატიაში ჩვენ გადავხედავთ Playmobil-ის ისტორიას: 1974 წელს მისი წარმოშობიდან დღემდე. შევისწავლით კომპანიის ეტაპებს, მის გავლენას სათამაშოების ინდუსტრიაზე და წლების განმავლობაში მის განვითარებაზე.
ისტორიის დასაწყისი
Playmobil 1974 წელს გერმანული კომპანიის Geobra Brandstätter-ის მიერ შეიქმნა. ის მომხმარებელს არ სთავაზობდა სტანდარტულ სათამაშოებს, საწარმომ დაიწყო სხვადასხვა ფიგურისა და ფორმის გამოშვება, რომლითაც ხელს უწყობდა წარმოსახვით თამაშს და პოპულარული გახდა როგორც ბავშვებში, ისე მოზრდილებში. ფიგურები ხასიათდება ფერადი, მულტფილმის მსგავსი დიზაინით და ხშირად გამოიყენება ყოველდღიური ცხოვრების, ფანტასტიკური სამყაროს და ისტორიული პერიოდის სცენების ხელახლა შესაქმნელად. დაარსების დღიდან Playmobil გახდა თაობების საყვარელი სათამაშო, წლების განმავლობაში კი პოპულარობა გაიზარდა.
პირველი სათამაშოები
Playmobil-ის დებიუტი პირველად 1974 წელს შედგა, როდესაც მისმა დამფუძნებელმა ჰანს ბეკმა პირველი სერია გამოუშვა. ფიგურები იყო პატარა, მაგრამ მათი თანმხლები აქსესუარები ფუნქციური და რეალისტურთან მიახლოებული.
Playmobil-ის ერთგვარ ნიშად თავიდანვე იქცა თემატური ნაკრებები. მეკობრეების გემები, სამშენებლო უბნები, პოლიციის განყოფილება, ციხესიმაგრე – ეს სრული სია არ არის. სხვადასხვა ნაკრები იმდენად პოპულარული გახდა ბავშვებში, რომ კომპანიის გაყიდვები მკვეთრად გაზარდა.
გაყიდვების ზრდამ შესაბამისი პროცესებიც დაძრა. 1980-იან წლებში Playmobil-მა დაიწყო გაფართოება საერთაშორისო ბაზრებზე და კომპანიამ გამოუშვა ფიგურებისა და აქსესუარების რამდენიმე ახალი ხაზი. ათწლეულის ბოლოს Playmobil გახდა საყვარელი ბრენდი მსოფლიოს მრავალ ქვეყანაში. კომპანიამ ასევე დაიწყო მეტი ფოკუსირება ახალი და ინოვაციური პროდუქტების შექმნაზე, როგორიცაა ელექტრონული თამაშების ხაზი და ინტერაქციული ფიგურები.
Playmobil-ის წარმატების საიდუმლო
ბრენდის წარმატება დიდწილად განპირობებულია მისი ინოვაციური დიზაინით, რომელიც საშუალებას იძლევა, ბავშვმა შექმნას მრავალფეროვანი პერსონაჟები და სცენარი. ყველა ბავშვს აქვს თავისი სამყარო, რომლის რეალობაში განხორციელებაც უნდა, Playmobil-მა მათ სწორედ ამ ფანტაზიის გაშლის საშუალება მისცა.
გარდა ამისა, ბრენდი წლების განმავლობაში აგრძელებდა პროდუქციის ასორტიმენტის გაფართოებას, ახალი პერსონაჟების, კომპლექტებისა და აქსესუარების შემოღებით. ამან დიდი როლი ითამაშა იმაში, რომ Playmobil მუდმივად აქტუალური იყო, ბავშვების ინტერესებისა და გემოვნების შესაბამისად.
ბოლო წლებში Playmobil-ის პოპულარობა კიდევ უფრო გაიზარდა, მისი პროდუქტები გამოჩნდა უამრავ სატელევიზიო შოუსა და ფილმში. ამან ხელი შეუწყო ბრენდის პროფილის კიდევ უფრო ამაღლებას და ახალი თაობის თაყვანისმცემლებისთვის გაცნობას. Playmobil-ის წარმატება ადასტურებს მის მუდმივ მიმზიდველობას და არსად ჩანს, რომ მისი აქტუალობა სადმე ან ოდესმე შენელდა.
2000-იანი წლების დასაწყისში Playmobil-მა დაიწყო ახალი პროდუქტების ხაზების დანერგვა, როგორიცაა Wild Life, Pirates და Space სერიები. გარდა ამისა, Playmobil-მა დაიწყო სოციალური ქსელების ათვისება, როგორებიცაა Facebook და Instagram, რითაც შექმნა ფანებისა და მიმდევრების საზოგადოება. ამან კომპანიას საშუალება მისცა, უკეთესად ჩართულიყო თავის მომხმარებლებთან და პროდუქციის პოპულარიზაცია გაეზარდა.
2010-იან წლებში Playmobil-მა კიდევ უფრო გააფართოვა თავისი შესაძლებლობები, შემოიტანა ახალი პროდუქტების ხაზები, როგორიცაა City Action და Fairytale სერიები. კომპანიამ ასევე დაიწყო გაფართოება ახალ ბაზრებზე, როგორიცაა ჩინეთი და ინდოეთი. ამან საშუალება მისცა Playmobil-ს, მოეწვია უფრო დიდი აუდიტორია და მიეწოდებინა თავისი პროდუქტები უფრო მეტი ბავშვისთვის მთელ მსოფლიოში.
Playmobil დღესაც პოპულარულია. მისი პროდუქტებით ბავშვები 100-ზე მეტ ქვეყანაში სარგებლობენ. კომპანია აგრძელებს ინოვაციებს და ახალი პროდუქტების ხაზების დანერგვას, თავის მომხმარებლებთან ურთიერთობას სოციალურ მედიაში და ახალ ბაზრებზე გაფართოებას.
ბიზნესისტორიებს წარმოგიდგენთ „ალიანს ჯგუფი”.
#დაძარი
ავტორი: მარიამ გოჩიაშვილი