in

პროდუქტის მენეჯერად ყოფნის მითები და რეალობა

პროდუქტის მენეჯმენტი ტექნოლოგიებში მომუშავე მრავალი ადამიანის საოცნებო სამუშაოდ იქცა. ვინ არ ისურვებდა როლს, რომელიც მაღალ შემოსავალს ჰპირდება? Glassdoor-ის მიხედვით, პროდუქტის მენეჯერები არიან ერთ-ერთი ყველაზე მაღალანაზღაურებადი პროფესიონალები ტექნოლოგიურ სფეროში. ამავდროულად, გლობალურად, პროდუქტის მენეჯერად დასაქმება არც ისე მარტივია. მსგავსი პოზიციები ეს არ არის ადვილი მოსაპოვებელი როლები, თუმცა ამ კუთხით არაერთი რჩევა იწერება სოციალურ მედიაში.

გიზიარებთ Amazon-ს პროდუქტის მენეჯერის, აპურვა მიშრას მოსაზრებას: „ჩემი გამოცდილებით, სოციალური მედიით შემოთავაზებული რჩევები ხშირად არასრული და არაზუსტია და პროდუქტის მენეჯმენტის როლის ყოველდღიური რეალობის ზედმეტად გლამურულ სურათს წარმოაჩენს. მაგალითად, ინფლუენსერები პროდუქტის მენეჯერს პროდუქტის დირექტორებად წარმოაჩენენ, რომელიც კროსფუნქციულ გუნდებს შორის მუშაობს და დროის უმეტეს ნაწილს პროდუქტის სტრატეგიისა და ხედვის შემუშავებას უთმობს. ეს სურათი ყოველთვის არ ემთხვევა რეალობას. რეალურად, ამ როლს თან ახლავს მაღალი ზეწოლა, გაურკვევლობასთან გამკლავების საჭიროება, დაინტერესებული მხარეების რთული ურთიერთობების მართვა და ა.შ.“

2021 წელს Amazon-ში პროდუქტის მენეჯმენტის როლზე გადავინაცვლე. სხვადასხვა ქვეყანაში მიღებულმა გამოცდილებამ მაჩვენა, თუ როგორ შეუძლია ტექნოლოგიას რეალურად შეცვალოს ცხოვრება. გადავწყვიტე, რომ პროდუქტის მენეჯერის ამ როლზე გადმოსვლა კარგი შანსი იყო, თუმცა ადვილი სულაც არ გახლდათ, რადგან მანამდე მსგავსი გამოცდილება არ მქონია. შესაბამისად, საკმაოდ რთული იყო კონკურენციის გაწევა. თუმცა, ხაზი გავუსვი ჩემს უნარებზე და ამ პოზიციაზე აღმოვჩნდი. დღეს, ორ პროდუქტზე ვარ პასუხისმგებელი. ერთი დაკავშირებულია სარეკლამო ტექნოლოგიასთან და მეორე – ბილინგისა და ავტომატიზაციის შესახებ პოდკასტების შემქმნელებსა და რეკლამის განმთავსებლებთან. თუმცა, როგორც კი დავიწყე, მალევე მივხვდი, სამუშაო სრულიად განსხვავდებოდა იმისგან, რაც ინტერნეტში წარმოადგენდა.

ბევრი ადამიანის მსგავსად, ბევრს ვკითხულობდი PM-ის როლის შესახებ სოციალურ მედიაში. ინფლუენსერებმა PM-ის ცხოვრება იდეალურად წარმოაჩინეს. PM-ებს აქვთ შეზღუდული უფლებამოსილება ნებისმიერი დიზაინის, ინჟინერიის, მომხმარებელთა მხარდაჭერის ან სხვა მნიშვნელოვანი გუნდების მიმართ, რომლებიც პასუხისმგებელნი არიან პროდუქტის ან ფუნქციის წარმატებულ განვითარებასა და გაშვებაზე. ამის ნაცვლად, ისინი პასუხისმგებელნი არიან ბოლომდე მიიყვანონ სამუშაო – და მზად იყვნენ აიღონ პასუხისმგებლობა, თუ რამე არასწორად მოხდება.

თუ პროდუქტის მენეჯერობა გაინტერესებთ, არ უნდა გამოგრჩეთ ეს საკითხები:

არსებობს მრავალი ჩარჩო, თუმცა მნიშვნელოვანია გვესმოდეს, რომ სამსახურში არავის აინტერესებს, რომელ კონკრეტულ ჩარჩოს იყენებთ. PM-ის რეალური სამუშაოა კლიენტის საჭიროებების იდენტიფიცირება კვლევის გზით, პრობლემის სივრცის ათვისება და ჰიპოთეზებისა და ჩარჩოების ვარაუდების დასადასტურებლად გამოყენება. ვერანაირი ჩარჩო ვერ ჩაანაცვლებს მომხმარებელთა ინტერვიუებზე, გამოკითხვებზე, მეორად კვლევებზე და პროდუქტისა და ბიზნეს ხედვის შიდა დოკუმენტების შესწავლაზე დახარჯულ დროს.

საუკეთესო PM-ები ცხოვრობენ და სუნთქავენ თავიანთი პროდუქტის დომენში. ისინი ეცნობიან ინდუსტრიის ტენდენციებს უახლესი ბლოგების, პუბლიკაციების წაკითხვით და მუდმივად სწავლობენ შესაბამისი პროდუქტის საგზაო რუკის შენარჩუნებას.

B2B და B2C უნარები განსხვავდება: სოციალურ მედიაში ბევრი რჩევაა შემოთავაზებული, მომხმარებლის კვლევის, პრიორიტეტებისა და პროდუქტის ტესტირების ტექნიკა მნიშვნელოვნად განსხვავდება ამ ორ ჯგუფში. B2B კატეგორიებში უფრო ადვილია უშუალოდ მომხმარებლებთან საუბარი, ამიტომ PM-ის ინტერვიუირებისა და ქსელის უნარები კრიტიკულად მნიშვნელოვანი ხდება მომხმარებლის საჭიროებების გასაგებად და ფუნქციების პრიორიტეტებისთვის. B2C-ში, PM-ები უფრო მეტად ეყრდნობიან მონაცემთა ანალიტიკას, რადგან მომხმარებელთა ბაზა დიფუზურია. ეს ნიშნავს, რომ PM-ება უნდა დაუთმონ დრო მონაცემების ანალიზს. B2C პროდუქტის მენეჯერი უნდა იყოს უაღრესად ანალიტიკური.

საინჟინრო გუნდებთან ერთობლივი მუშაობა PM-ებისგან ითხოვს ტექნიკური კონცეფციების სიღრმისეულ გაგებასა და უნარს განიხილონ კომერციული საკითხები რთული საკითხებისგან თავის არიდების გარეშე.

დიზაინის ძირითადი პრინციპების და მავთულხლართების გაგება საშუალებას აძლევს PM-ებს უკეთ წარმოაჩინონ თავიანთი ხედვა და ხელი შეუწყონ უფრო ეფექტურ თანამშრომლობას დიზაინერებთან.

წერის კარგი უნარი არის გასაღები დაინტერესებული მხარეების თანასწორობის მისაღწევად: PM-ის ძირითადი პასუხისმგებლობაა პროდუქტის ხედვის გაყიდვა ორგანიზაციის მასშტაბით.

PM-ები უნდა ფლობდნენ SQL-ს, რათა შეასრულონ საძიებო მონაცემების ანალიზი და მიიღონ მონაცემების საფუძველზე გადაწყვეტილებები, განსაკუთრებით B2C პროდუქტებში, სადაც მომხმარებლის მოთხოვნილებები ხშირად გვხვდება მონაცემებში.

წყარო: HBR



დამატებითი შეთავაზება თიბისი განაწილებით გადახდისას „ზუმერში” 27-28 აპრილს

ვინ რას გვიმზადებს სააღდგომოდ? ქართული კომპანიების შეთავაზებები