ციფრული აუდიოჩანაწერების კრებულს ან სერიას, რომელიც ინტერნეტში ჩამოტვირთვის ან მოსასმენად არის განთავსებული, პოდკასტს ვუწოდებთ. პოდკასტის ეპიზოდები არის ინდივიდუალური აუდიო ფაილები, რომლებიც სერიულად გამოდის. პოდკასტებს, როგორც წესი, მასპინძლობს ერთი ან მეტი ადამიანი, რომლებიც ატარებენ ინტერვიუებს, აზიარებენ ისტორიებს ან აწვდიან სიახლეებს.
პოდკასტამდე არსებობდა რადიო, რომელიც მოიცავდა რეკლამებს, არარეგულარულ მასალებს და თქვენს საყვარელ წამყვანებს. კონტენტი დაგეგმილი იყო კონკრეტულ დღეებში გამოჩენილიყო კონკრეტული შოუებით. თუმცა, პოდკასტებით შეგიძლიათ ჩამოტვირთოთ რადიო შოუები და მოუსმინოთ მათ, როცა გინდათ.
ადამიანებს შეეძლოთ პოდკასტების ჩამოტვირთვა პირდაპირ ინტერნეტიდან სმარტფონებზე, რაც გამორიცხავს აუდიო ფაილების კომპიუტერიდან ტელეფონში გადატანის აუცილებლობას. ამან უფრო გაადვილა გადაცემების ყურება.
ნახეთ, როგორ გაიზარდა პოდკასტების ინდუსტრია: აშშ-ში, 2018 წელს, პოდკასტების რეკლამის შემოსავალმა $344.7 მლნ შეადგინა. ეს იყო 34%-იანი ზრდა, წინა წელთან შედარებით. 2019 წელს კი, მაჩვენებელი 42%-ით გაიზარდა.
კომპანიებს სურთ მეტი კონტროლი და ხედვა იმის შესახებ, თუ როგორ მუშაობს მათი რეკლამები ახლა, როდესაც პოდკასტი საკმაოდ მოგებიანია. ტექნოლოგიების დახვეწამ გააუმჯობესა რეკლამის განთავსება და შედეგების შეჯამება. რეკლამის განმთავსებლებს შეუძლიან ზუსტად შეაფასონ იმ ადამიანების რაოდენობა, რომლებმაც მოისმინეს მათი რეკლამა.
არ არის აუცილებელი, რომ რეკლამა განმეორებით გამოჩნდეს ერთსა და იმავე პროგრამაში, რადგან რეკლამები უფრო ჭკვიანი და დინამიური ხდება. ეს შეიძლება შეიცვალოს სხვადასხვა რეკლამებით. პოდკასტერებს შეუძლიათ საბოლოოდ გააუმჯობესონ თავიანთი სარეკლამო დაპირებებიც.
პოდკასტერები ასევე ატარებენ ექსპერიმენტებს ექსკლუზიურ კონტენტზე, რაც მნიშვნელოვანი გადახვევაა იმ ღია გარემოდან, რომელშიც ჩვეულებრივ ბინადრობს ხოლმე პოდკასტი. პოდკასტების კონტენტი უფრო მეტად ფილმების ან სატელევიზიო შოუების მსგავსად გავრცელდა.
რატომ იზრდება პოდკასტის ინდუსტრია ასე? რატომ აწარმოებს ამდენი ადამიანი პოდკასტს? ეს იმიტომ ხდება, რომ ეს საქმე ტექნიკურად მარტივია, გჭირდება მინიმალური ფსონები და გვთავაზობენ ფულის გამომუშავების კარგ შანსს. ხალხს უყვარს მოსმენა.
თუ იმით ვიმსჯელებთ, როგორ აქტიურობენ პოდკასტებში რეკლამის განმთავსებლები, ამ ინდუსტრიას ზრდის პერსპექტივა ჯერ კიდევ წინ აქვს.
პანდემიის დროს, პოდკასტებზე მოთხოვნის ზრდა განსაკუთრებით შესამჩნევი იყო, რადგან პოდკასტების მოსმენის 60% სახლიდან მიმდინარეობდა. Edison One-ისა და Triton Digital-ის უახლესი გამოკითხვის თანახმად, 2020 წელს, 12 წელზე უფროსი ასაკის ამერიკელების 32% უსმენდა მინიმუმ ერთ პოდკასტს ყოველთვიურად, 2019 წელს, ეს მაჩვენებელი 29% იყო.
IAB PricewaterhouseCoopers-ის შეფასებით, პოდკასტების სარეკლამო ბიუჯეტი, 2020 წელს, 800 მილიონი დოლარი იყო და მოსალოდნელია, რომ 2024 წლისთვის 1,7 მილიარდ დოლარამდე გაიზრდება, რაც დაახლოებით 20%-ია ყოველწლიურად. Westwood One-ისა და Advertiser Perceptions-ის მიერ ჩატარებული გამოკითხვის თანახმად, რეკლამის განმთავსებლები იღებენ პოდკასტებს, როგორც მათი მედია კამპანიის კომპონენტს. 2015 წელს, მარკეტერების 10%-მა განაცხადა, რომ პოდკასტების პოპულარიზაციას განახორციელებდა მომდევნო ექვსი თვის განმავლობაში; 2020 წლისთვის, ეს პროცენტი 37%-მდე გაიზარდა.
პოდკასტი იზრდება სხვადასხვა მიზეზის გამო, მათ შორის აუდიტორიის ყველაზე მაღალი ზრდის, ახალგაზრდა მსმენელის დემოგრაფიული და სხვა. პოდკასტების მსმენელთა საშუალო ასაკი 34 წელია, რაც უფრო ახალგაზრდაა, ვიდრე ქსელური ტელევიზიის (57) და სამაუწყებლო რადიოს (47) საშუალო ასაკი. 12-დან 34 წლამდე ასაკის ადამიანების წილი, რომლებიც ყოველთვიურად უსმენენ პოდკასტებს, 27%-დან (2017 წელს) 49%-მდე გაიზარდა, 2020 წელს.
პოდკასტებმა B2B მარკეტინგისა და B2B SaaS მომხმარებელთა წარმატების შესახებ, დიდი მოწონება დაიმსახურა, განსაკუთრებით დამწყებ და ახალი ბიზნესის წარმატების მენეჯერებს შორის. ასეთი პოდკასტი ხელს უწყობს გადაწყვეტილებების და პრაქტიკული მეთოდების იდენტიფიცირებას ყველაზე ტიპური დაბრკოლებებისა და უჩვეულო პრობლემების შესახებ, რომლებსაც გუნდები აწყდებიან მთელ მსოფლიოში.
ნებისმიერი B2B Saas პოდკასტი უნდა იყოს ორიენტირებული მეტი ტრაფიკის გენერირებაზე. B2B ორგანიზაციები პოდკასტებს იყენებენ თავიანთი პროდუქტის აღმოჩენის გაზრდის მიზნით, ბრენდის რეპუტაციის შესაქმნელად და სხვა.
B2B Saas პოდკასტი სასარგებლოა მარკეტინგში, რადგან ავრცელებს ცოდნას კომპანიისა და მისი პროდუქტების შესახებ. ასევე ეფექტურია მომხმარებლებთან წარმატებული ურთიერთობისთვის. ასეთი პოდკასტი მოიცავს ისეთ თემებს, როგორიცაა მომხმარებელთა გამოცდილება, პროდუქტის მიღება, გამოხმაურების მარყუჟები, ჩართვა და მომხმარებელთა მხარდაჭერის გუნდები.
წყარო: martechseries