in

როგორ დავაბალანსოთ პრაგმატიზმი და იდეალიზმი გუნდში?

მიზანმიმართულობა მოთხოვნადი უნარია. ზოგჯერ, შესაძლოა, ისეთი განცდა გქონდეთ, თითქოს სიზიფეს მასშტაბის დავალება შეგხვდათ. ხანაც, ამბიციურობამ გვაგრძნობინოს, რომ საკმარისად კარგები არ ვართ. ამასთან, სტანდარტის დაწევა ან მიზნის მასშტაბის შემცირება აზარტს გვიკარგავს.

PricewaterhouseCoopers-ის 2019 წლის გამოკითხვის თანახმად, დასაქმებულთა მხოლოდ 28% გრძნობდა, რომ დაკავშირებული იყო მათი კომპანიის მიზანთან და კიდევ უფრო ნაკლები თვლიდა, რომ ორგანიზაცია ნამდვილად იყო მიზანმიმართული. მიზნის აღქმის ნაკლებობამ შეიძლება გამოიწვიოს სხვადასხვა საკითხი – სამსახურიდან წასვლა, ინერციულად მუშაობა და სხვა. ამ დილემას ისიც ემატება, რომ ბიზნესის უმეტესობას აქვს მიზნების ბუნდოვანი განცხადებები. ისინი ან დღეს არსებული საქმიანობის უხერხული აღწერაა, ან სიკეთის კეთების მაღალი და არასპეციფიკური განსაზღვრება, რომელიც არ უკავშირდება იმას, რასაც ბიზნესი რეალურად აკეთებს.

იმისათვის, რომ მიზნის ძალა გამოიყენონ ბიზნესის წინსვლისთვის, ლიდერებმა უნდა იპოვონ იდეალიზმისა და პრაგმატიზმის სწორი ბალანსი. ამ ბალანსის მიღწევა იწყება იმით, თუ როგორ დასახავთ თქვენს მიზანს. მაგრამ ეს პროცესი გრძელდება ყოველდღე – თუ როგორ იღებთ გადაწყვეტილებებს, ახორციელებთ თქვენს სტრატეგიას და აგრძელებთ წინსვლას. თუ გსურთ ხელმძღვანელობდეთ მიზანმიმართულ გუნდებს, არის რამდენიმე ძირითადი კითხვა, რომელიც უნდა დაუსვათ საკუთარ თავს.

როგორ გამოიხატება ჩვენი მიზანი ბიზნესში?

მიზანი არის დიდი იდეა, ძლიერად გამოხატული, ისე, რომ შთააგონებს ფოკუსირებული და რეგულარული მოქმედებებისკენ. დიდი მიზნის განცხადების ჩამოყალიბება მოითხოვს უმაღლესი ხარისხის სტრატეგიულ აზროვნებას.

ცუდად დაწერილი, ბუნდოვანი, ძნელად დასამახსოვრებელი მიზანი ვერ დაგეხმარებათ უკეთესი გადაწყვეტილებების მიღებაში და რა თქმა უნდა, ვერ დაეხმარება თანამშრომლებს, დაიბრუნონ კავშირის ის განცდა, რომელიც სურთ ჰქონდეთ სამსახურთან.

მიზანი ძალიან ნათელი უნდა იყოს, ასევე მარტივი და სტრატეგიული ნიუანსების განმსაზღვრელი. მიზნების განაცხადი აღწერს, თუ რა მოედანზე თამაშობთ და რომელზე არ თამაშობთ, რა ხდის თქვენს ბიზნესს უნიკალურს, ვის დაეხმარება და რა გავლენას მოახდენს გრძელვადიან პერსპექტივაში.

იმისთვის, რომ თქვენი ბიზნესი და გუნდები მიზანმიმართულად იყვნენ განწყობილები, თქვენი მიზნის განცხადება არ შეიძლება იყოს ჭეშმარიტება, რომელიც აღწერს თქვენს ბიზნესს დღევანდელი სახით. ეს უნდა იყოს ის, რისკენაც თქვენ მიისწრაფვით, მოქმედებისკენ მოწოდება, რომელიც ტრანსფორმაციასა და ინოვაციას აუცილებელს ხდის.

რა შესაძლებლობებს გვიქმნის მიზანი?

კარგი მიზანი არა მხოლოდ გაუხსნის მეტ შესაძლებლობებს თქვენს ბიზნესს; ის ასევე რთული არჩევანისა და ცვლილებისკენ გიბიძგებთ. თუ ეს ამას არ მოითხოვს თქვენგან, მაშინ რა აზრი აქვს? როდესაც სტრატეგები ორგანიზაციებს მიზნის შემუშავებაში ეხმარებიან, დიდ დროს ატარებენ იმის შესამოწმებლად, განახორციელებს თუ არა კომპანია სწორ ქმედებებს მომავალში თუ კომერციულად არაეფექტური გახდება.

მაგალითად, მიდგომა „ურნა, ბანკი ან აშენების სავარჯიშო“ გუნდებს სთხოვს იდეალისტურად დამორჩილდნენ მიზნის მოთხოვნებს და განიხილონ მისი რეალობად ქცევა, ბიზნესის რომელი ასპექტები უნდა დათმონ (ურნა), რომელი შეინარჩუნონ (ბანკი) და რომელი ააშენონ (აშენების სავარჯიშო). პასუხები შეიძლება იყოს ვრცელი. ეს ეხება ბიზნესის სხვადასხვა მიმართულებას, ინოვაციებს, პროცესებს, ნიჭის ტიპებს, კულტურის ასპექტებს, მუშაობის გზებს და განვითარების ძირითად შესაძლებლობებს.

ამ რთული არჩევანის გასაკეთებლად, გუნდები არ უნდა იყვნენ კომერციულად გულუბრყვილოები. სწორედ აქ ხვდება იდეალიზმი პრაგმატულ რეალობას. თუ ბიზნესს ისეთ ასპექტებს წაართმევთ, რომლებიც ხელს უწყობენ ზრდას, მაშინ ბიზნესი არც კი იარსებებს თავისი მიზნის მისაღწევად. თუ თქვენ ქმნით პროდუქტებს ან სერვისებს, რომლებიც ეწინააღმდეგება თქვენს მიზანს, თქვენ რისკავთ რეპუტაციით. ამ არჩევანმა არ უნდა გააჩინოს ხვრელები თქვენს ფინანსებში.

აერთიანებს თუ არა ჩვენი მიზანი გრძელვადიან გეგმებს მიმდინარე სტრატეგიასთან?

მიზნის ნულიდან შემუშავება მოითხოვს ფრთხილ დაგეგმვას, ეტაპობრივ დაყოფას და გრძელვადიანი გეგმების მიმდინარე ბიზნეს სტრატეგიასთან ინტეგრაციას. 2021 წელს, Gallup-მა განაცხადა, რომ თანამშრომლების მხოლოდ 22% გრძნობს, რომ ლიდერებს აქვთ მკაფიო გეზი მათი ორგანიზაციისთვის. თუ არ გამოიყენებთ თქვენს მიზანს თქვენი ამჟამინდელი ბიზნეს სტრატეგიისა და გრძელვადიანი დაგეგმვისთვის, მაშინ ცხადი გახდება, რომ ეს მიზნები არ არის ინტეგრირებული. შედეგად, თქვენი ბიზნესის სტრატეგია განიხილება, როგორც „როგორ ვიშოვოთ მეტი ფული“, ხოლო თქვენი მიზანი, როგორც „როგორ ვაგრძნობინოთ თავი უკეთ ჩვენს მიერ გამომუშავებული ფულის სანაცვლოდ“. საუკეთესო შემთხვევაში, თქვენი ორგანიზაციის მიმართულება გაურკვეველი იქნება.

წყარო: HBR



ახალ რობოტს მუშტების მოქნევა შეუძლია!

შესაძლოა, ერთი მარტივი აქტივობით მეტად პროდუქტიული გახდეთ